Po małych dylematach dodałem do tematu prefiks "BattleField2" bo od tego pluginu zaczynałem
A było to dawno, dawno temu, kiedy uczyłem się amxx, postanowiłem zrobić sobie paczkę-moda, który nazwałem następnie Battlefield 3 mod - z racji tego, że był właśnie bazowany na starym, dobrym BF2. Jakoś tak pomyślałem, że się pochwalę.
Co ogólnie obejmowały dodatki i przeróbki?
- nowoczesny system kustomizowanych klas - wybieramy jedną klasę, po czym dostosowujemy jej uzbrojenie i dodatki;
- realistyczny system broni - każda broń ma możliwość celowania prawym przyciskiem myszki, na wzór nowoczesnych FPSów
- dominacja jako drugi tryb rozgrywki (poza zwykłym TDM), oparta o przerobione z lekka csflags, ogólnie polega na zdobywaniu flag umieszczonych na mapie. Drużyna, która ma więcej przejętych flag, szybciej otrzymuje kolejne kupony (punkty wynagrodzenia dla całej drużyny). Która drużyna osiągnie limit kuponów, ta wygrywa, przy czym oczywiście zdobywanie flag i wygranie rundy jest odpowiednio nagradzane punktami.
- grafika - zmienione modele gracza, broni i realistyczne mapy wprowadzają spoko klimacik
- Wynagrodzenie za nieśmiertelniki - zabijając nożem przeciwników, zabieramy ich nieśmiertelniki (jest od tego nawet słodka animacja ). Ich ilość jest zapisywana do bazy danych, a możemy je potem wymienić na m.in. Nalot bombowy czy UAV.
Co do właśnie tych klas, to sama metoda jest dość prymitywna, ale fajna i skuteczna. Każda z 5 klas ma określony zestaw uzbrojenia i ekwipunku. Przy wyborze klasy pokazują się nam kolejno menu:
- typ klasy: siły lądowe / jednostki specjalne [PREMIUM]
- klasa: z pierwszego typu: Szturmowiec, Demolitions, Strzelec wyborowy, Wsparcie, Inżynier; z drugiego: Komandos, Snajper, Specjalista.
- broń: jedna z broni dopasowanych do danej klasy (więc np. karabiny szturmowe znajdziemy najgęściej w klasie szturmowca, karabiny wyborowe u strzelca wyborowego, a pistolety maszynowe u inżyniera). Broń jest zależna od osiągniętego levelu! Im wyższy level, tym kolejną broń odblokowujemy.
- broń druga: tu mamy mały wybór pistoletów, ale znajdą się m.in. Glock 18, Berreta M92FS, Desert Eagle.
- ekwipunek 1: zestawy granatów.
- ekwipunek 2: specjalny item (apteczki - troche inne niz w codmodach, granaty, ładunki C4, paczki ammo, miny Claymore, zdalnie sterowany smiglowiec, RPG-7 - tez inny niz rakiety w codmodach) lub inne granaty.
No i jeszcze wspomniałem o wynagrodzeniu za nieśmiertelniki. To, jak mniej więcej wygląda takie zabicie jest w SS'ach (animację i model robiliśmy z kuzynem ). Ilość nieśmiertelników się zapisuje, więc przy wejściu na serwer dalej mamy informację, ile mamy ich zebranych. Do wynagrodzeń należały:
- UAV - widać wrogów na radarze (jednorazowo)
- Airstrike - nalot bombowy na cel (jednorazowo)
- Działko strażnicze - tak jak w pluginie na killstreaki
- Minigun - 250 amunicji i baaardzo duża szybkostrzelność, jedna wielka kaszana (kupuje się raz i można go użyć w 5 rundach)
- Strój juggernauta - dużo pancerza i hp, dodatkowo ^minigun (jeden zakup i można go użyć w 3 rundach)
Co do SSów, to się trochę zmieniło, wywaliłem ten wkurzający HUD i schowałem do ładnego MOTD, ale nie testowałem
W każdym razie mod stanowi przyjemną i ciekawą napierniczankę, jak się wszystko ładnie doinstaluje (autorespawn obowiązkowo). Nie jestem jednak dumny z tego, jak wygląda sam kod, ale to były moje pierwsze poważne ruchy ze scriptingiem amxx
Mod ma parę śmierdzących bugów, ale fajnie się gra i wbrew pozorom nie obciąża tak bardzo serwera (bardziej klienta).
Jak kogoś interesują szczegóły to chętnie pogadam
Nawiastem tylko też dodam, że pracuję teraz nad następną, dużo lepszą edycją tego moda
No a tutaj łapcie parę SSków, sorki z góry za te debilne podpisy i za same zdjęcia, ale szykowałem SSy na reklamę dawno temu i nie mam normalnych. Wszystkie SSki są oczywiście prawdziwe :3
jeśli ktoś upatrzy gdzieś jakąś niedajBoże reklamę, to mi dajcie znać żebym usunął, zamiast mi wywalać tego posta, bo się naprodukowałem