To jakie wartości tych komend należy ustawić ?
Takie jak Ci napisałem wcześniej, czyli takie jakie wkleiłeś wyżej.
Ustawienia rate były przeze mnie testowane na serwerze produkcyjnym przy 32 slotach pełnych. Te, które Ci napisałem wyżej dają najlepsze efekty - mowa oczywiście o nowym engine gry.
Przy zróżnicowaniu jakości łącz oraz ich opóźnień nie ma optymalnego, odgórnie wymuszonego zakresu częstotliwości aktualizacji danych i ich wielkości między serwerem a graczem i w drugą stronę. W nowym engine można użyć wartości "0" wszędzie, czyli trybu auto który o dziwo spisuje się naprawdę dość nieźle, choke u większości graczy spada do 0.
W starszych wersjach silnika dobrym rozwiązaniem na uniknięcie choke było wymuszenie szybszej aktualizacji tych danych poprzez ustawienie sv_minrate na dość wysokie, przez co w jednym pakiecie mogło zmieścić się sporo danych. Problem jednak przy takim ustawieniu objawiał się na niskiej jakości łączach, głównie neostrada poza centrami miast.
Dodatkowo w erze STEAMCMD zwiększono maksymalny rozmiar pakietu do 100000 bajtów zamiast 25000 jak było dotychczas. Ustawienie takich rate jak pokazałeś + rate 100000 u graczy steam na moim serwerze powoduje ustabilizowanie się choke na poziomie równym 0.
Co do interpu, wg wszystkich wyliczeń praktycznych wartość 0.01 nie ma zbytnio zastosowania na serwerach publicznych, a na pewno poprawnym działaniem nie jest wymuszanie tej wartości każdemu. Tutaj zachodzi już pojęcie ekstrapolacji i interpolacji czyli już matmy wyższej jazdy, ale wśród ekipy moderatorskiej mamy grono zdolnych studentów to może kiedyś powstanie dokładniejsze howto na temat protokołu sieciowego HL?
Protokół sieciowy jest ogólnie do podejrzenia z wycieku źródła HL2 w 2004 roku, gdzie komunikacja sieciwa wtedy właściwie była taka sama jak w Half Life 1.
Użytkownik Puchate edytował ten post 24.06.2014 20:30