Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[ROZWIĄZANE] Jak sprawdzic, czy obiekt jest blisko tekstury, której ja podam?


Najlepsza odpowiedź GwynBleidD, 22.06.2014 00:19

Jeśli ta "tekstura" jest elementem mapy, a nie osobnym bytem zlokalizowanym na mapie to zbyt wiele nie zrobisz... Bo części "stałe" na mapie są widoczne w całości jako jeden obiekt. Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 GT Team

    Ten lepszy xD

  • Zbanowany

Reputacja: 321
Wszechpomocny

  • Postów:1 435
  • GG:
  • Imię:Tomasz i Grzegorz
  • Lokalizacja:Wojkowice
Offline

Napisano 21.06.2014 16:52

?


Nowa wersja Tower Defense 0.2 Alpha | Inne Mody -> Nowości

 


#2 Puchate

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 204
Profesjonalista

  • Postów:433
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 21.06.2014 18:40

Wychodzisz z błędnego założenia, bo tekstura to tylko taki "pattern bytu", czyli kolorowa grafika stylująca dany byt. Odległość możesz sprawdzić od danego bytu z teksturą o której mówisz bądź do danego miejsca na mapie (origin), gdyż nie każdy element mapy z teksturą jest entity.

 

W każdym razie odległość można sprawdzać tylko pomiędzy danymi punktami na mapie (origin), więc musisz je jakoś pobrać.


Użytkownik Puchate edytował ten post 21.06.2014 18:40

  • +
  • -
  • 0

#3 GT Team

    Ten lepszy xD

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 321
Wszechpomocny

  • Postów:1 435
  • GG:
  • Imię:Tomasz i Grzegorz
  • Lokalizacja:Wojkowice
Offline

Napisano 21.06.2014 18:51

A za pomocą tego?

engfunc(EngFunc_TraceTexture, iEnt, fPlayerOrigin, fOrigin, szTexture, 7)

// Edit, zwraca  NoTexture, czyli nie wykrywa. Chodzi o to, że muszę sprawdzić, czy obiekt przede mną o 70.0 unitów przechodzi przez teksturę 'clip' . To teksture, przez którą gracz nie może przejść, jjest niewidzialna, ale można przez nią strzelać. Nazywa się 'clip' i muszę sprawdzić, czy obiekt widzi mnie, próbowałem wszystkiego, fm_is_visible, blablabla czy położenia siebie widzą.

 

Czy można wychwycić 'brush' z teksturą clip i nadać mu nazwę klasy? Edytowanie map nie wchodzi w grę. :/


Nowa wersja Tower Defense 0.2 Alpha | Inne Mody -> Nowości

 


#4 Puchate

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 204
Profesjonalista

  • Postów:433
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 21.06.2014 18:59

  1. Za pomocą tego możesz się dowiedzieć więcej o teksturze, ale zauważ że jakieś parametry musisz tu podać... m.in. entity które ma tą teksturę, oraz zakres położenia ;)

 

Nigdy tym się w praktyce nie bawiłem, ale zamieszczam Ci plugin który pokazuję nazwę tekstury na którą najedziesz celownikiem, sposób na pobranie położenia jest już w jakiś sposób pokazany :)

 

Spoiler

 

EDIT: Nie wiem co dokładnie chcesz osiągnąć, ale już na tym etapie mam podejrzenia że efekt Twoich prac może mieć wiele bugów ;)

 

Jak pisałem, nie wiem co chcesz osiągnąć, ale może prosty plugin coś ala antirusher? Chyba że te bryły są ruchome, to już wyższa szkoła jazdy :D

 

 

 


Użytkownik Puchate edytował ten post 21.06.2014 19:02

  • +
  • -
  • 0

#5 MAGNET

    SourceLearned ;)

  • Moderator

Reputacja: 661
Wszechmogący

  • Postów:1 535
  • GG:
  • Imię:Olek
  • Lokalizacja:Dalekoo
Offline

Napisano 21.06.2014 18:59

Możesz też gdzieś umieścić jakiegoś enta i od niego mierzyć odległość


  • +
  • -
  • 0

#6 GT Team

    Ten lepszy xD

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 321
Wszechpomocny

  • Postów:1 435
  • GG:
  • Imię:Tomasz i Grzegorz
  • Lokalizacja:Wojkowice
Offline

Napisano 21.06.2014 19:07

Puchate, na pw podam ci IP serwera(jak chcesz), wbijesz(jak chcesz) i się wszystkiego dowiesz. Jeśli chodzi o kod który podałeś, spróbuje coś z nim zrobić, raczej jest to to, czego szukam, pWorld to  wychodzi na to, że ID enta na którego patrzy.

Jak co to pisz.

 

@ MAGNET

- Nie działa, próbowałem wszystkiego


Nowa wersja Tower Defense 0.2 Alpha | Inne Mody -> Nowości

 


#7 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 22.06.2014 00:19   Najlepsza odpowiedź

Jeśli ta "tekstura" jest elementem mapy, a nie osobnym bytem zlokalizowanym na mapie to zbyt wiele nie zrobisz... Bo części "stałe" na mapie są widoczne w całości jako jeden obiekt.
  • +
  • -
  • 0

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#8 GT Team

    Ten lepszy xD

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 321
Wszechpomocny

  • Postów:1 435
  • GG:
  • Imię:Tomasz i Grzegorz
  • Lokalizacja:Wojkowice
Offline

Napisano 22.06.2014 00:51

Jako "worldspawn"


Nowa wersja Tower Defense 0.2 Alpha | Inne Mody -> Nowości

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych