Siemanko, mam problem z kodem c++. A mianowicie mam w jednym programie trzy funkcje switch...case. Default z drugiego switchu pojawia się w switchu trzecim.
#include <iostream>
#include <conio.h>
using namespace std;
//deklaracja zmiennych
int wybor1, wyrobpole, wyborobw; //zmienne do wyboru co chce uzytkownik robic
int bok1, bok2,bok3; //na pole i obwod prostokata, kwadratu, trojkata
int wysokosc; //do obliczenia pola trojkata
int main(){
cout<<"Co chcesz wykonac?"<<endl;
cout<<"1. Obliczyc obwod"<<endl;
cout<<"2. Obliczyc pole"<<endl;
cin>>wybor1;
switch(wybor1){
case 1:{
cout<<"Na jakiej figurze?"<<endl;
cout<<"1. Kwadrat"<<endl;
cout<<"2. Prostokat"<<endl;
cout<<"3. Trojkat"<<endl;
cin>>wyborobw;
break;
}
case 2:{
cout<<"Na jakiej figurze?"<<endl;
cout<<"1. Kwadrat"<<endl;
cout<<"2. Prostokat"<<endl;
cout<<"3. Trojkat"<<endl;
cin>>wyrobpole;
break;
}
default: {
cout<<"Sa tylko dwie opcje, 1 albo 2!"<<endl;
return 0;
break;
}
}
switch(wyborobw){
case 1: {
cout<<"Podaj bok: ";
cin>>bok1;
cout<<"Obwod twojego kwadratu to: "<<4*bok1 <<endl;
break;
}
case 2: {
cout<<"Podaj dluzszy bok: ";
cin>>bok1;
cout<<"Podaj krotszy bok: ";
cin>>bok2;
cout<<"Obwod twojego prostokatu to: "<<2*bok1+2*bok2 <<endl;
break;
}
case 3: {
cout<<"Podaj pierwszy bok: ";
cin>>bok1;
cout<<"Podaj drugi bok: ";
cin>>bok2;
cout<<"Podaj trzeci bok: ";
cin>>bok3;
cout<<"Obwod twojego trojkata to: "<<bok1+bok2+bok3 <<endl;
break;
}
default: {
cout<<"Sa tylko trzy opcje, 1, 2 lub 3! obw"<<endl;
return 0;
break;
}
}
switch(wyrobpole){
case 1: {
cout<<"Podaj bok: ";
cin>>bok1;
cout<<"Pole twojego kwadratu to: "<<bok1*bok1 <<endl;
break;
}
case 2: {
cout<<"Podaj dluzszy bok: ";
cin>>bok1;
cout<<"Podaj krotszy bok: ";
cin>>bok2;
cout<<"Pole twojego prostokatu to: "<<bok1*bok2 <<endl;
break;
}
case 3: {
cout<<"Podaj bok: ";
cin>>bok1;
cout<<"Podaj wysokosc: ";
cin>>wysokosc;
cout<<"Pole twojego trojkata to: "<<(bok1+wysokosc)/2 <<endl;
break;
}
default:{
cout<<"Sa tylko trzy opcje, 1, 2 lub 3! pole"<<endl;
return 0;
break;
}
return 0;
}
getch();
}


Dodatki SourceMod



Temat jest zamknięty











