Obrona Wieży Mod
Jest to mod, zapewne wszystkim fanom serii Tower Defense znany,
chodzi w nim ogólnie o obronę "Wieży/Zamku" to zależy od interpretacji.
Postaram się napisać o nim jak najwięcej, o całej konfiguracji itd..
Teksty pogrubione traktuj jako ważne.
Przebieg rozgrywki w tej modyfikacji jest następujący:
Po wejściu gracza na serwer, gracz automatycznie przydzielany jest do którejś z drużyn, panuje sojusz wobec nich.
Jeżeli gracz będzie sam na serwerze, zostanie wyświetlony komunikat o możliwości zagrania tzw. Single Player.
Po rozpoczęciu gry, następują kolejno po sobie tzw. Wave czyli tu:rundy ( dalej wave ), które uprzednio przy wczytywaniu mapy są wczytywane ( o tym niżej ) Gracz w trakcie rozgrywki może dokupywać sobie wieże strażnicze czyli wieżyczki, które pomagają jemu i całemu serwerowi przetrwać wave. Po zakończeniu rozgrywki w zależności od przebiegu sytuacji, czy gracze wygrali, czy przegrali zostaje wyświetlony komunikat o najlepszym graczu i zmianie na nastepną mapę ( na razie jest jedna, gdyż do gry wymagane są specjalne mapy, o tym niżej ).
Rozdział I. : Konfiguracja
Chcieliśmy zapewnić dostatecznie jak największą możliwość edycji "wszystkiego" poprzez cvary, pliki konfiguracyjne, modeli i dźwięków, by każdy mógł zedytować to wszystko do własnych upodobnień.
Ogólne:
odpowiadający plik: td_cvars.cfg
Ogólne dane można zmieniać w cvarach, czyli ilośc złota za zabicie potora, ilośc pieniędzy itp..
Modele:
odpowiadający plik: td_models.ini
Są dwie metody zmiany modelu:
1) Plik
Ważne, by nie wpisywać tam żadnego .mdl, tylko nazwę folderu, ponieważ jest to formatowane w taki sposób:
models/TD/nazwa_folderu/nazwa_folderu.mdl
2) Podmieniamy plik
Dźwięki:
odpowiadający plik: td_sounds.cfg
Aby zmienić dźwięk, wystarczy, że zmienisz jego ścieżkę w pliku, albo go podmienisz
Wieżyczki, koszty:
odpowiadający plik:td_turrets_config.cfg
Tutaj jest trochę skomplikowane, ale postaram się to opisać jak najprościej.
Przy FIRE_FREQ liczba oznacza szybkostrzelnośc w 1/10 sec. Przy RANGE liczba oznacza zasięg wieżyczki do danego poziomu X RANGE_X Przy PRICE liczba oznacza koszt ulepszenia wieżyczki do danego poziomu X PRICE_X Przy DMG liczby oznaczają liczbę zadawanych obrażeń w danym poziomie w przedziale od: X do X czyli np : DMG_3 50 60 co daje: na 3 poziomie wieżyczka będzie strzelać obrażeniami od 50 do 60
WAVY:
Spróbuję wam opisać system "programowania" wavów na przykładzie z pliku standard_waves.ini czyli:
; wave = (type, num, hp, speed ) ; wave = (boss|bonus, num, hp normal, speed normal, boss hp, speed boss) ;USTAWIENIA WAVÓW BASE_HEALTH = 100 ; Hp Wieży TIME_TO_WAVE = 20 ; Czas do następnego wava MONSTER_DAMAGE = 4 ; Zadwane obrażenia Wieży BOSS_DAMAGE = 8 ; Zadawane obrażenia bossa wieży TURRETS = 1 ; Wieżeczki włączone = 1 / wyłączone = 0 ;Tylko jestli TURRETS == 1 MAX_MAP_TURRETS = 30 ; Maxymalna liczba wieżyczek na DANĄ MAPĘ TOWER_MODEL = 1 ; Pokazać model wieży ? 1 = włączone / 0 = wyłączone ;WAV'Y 1 = (NORMAL, 15, 250, 250) ; 1 Wave | Typ: Normalny | Ilość: 15 | HP: 250 | Speed: 250 2 = (NORMAL, 16, 300, 250) ; 2 Wave | Typ: Normalny | Ilość: 16 | HP: 300 | Speed: 250 3 = (NORMAL, 17, 340, 260) ; 3 Wave | Typ: Normalny | Ilość: 17 | HP: 340 | Speed: 260 4 = (FAST, 12, 300, 400) ; 4 Wave | Typ: Szybki | Ilość: 12 | HP: 300 | Speed: 400 5 = (NORMAL, 20, 450, 230) ; 5 Wave | Typ: Normalny | Ilość: 20 | HP: 450 | Speed: 230 6 = (STRENGHT, 15, 800, 193) ; 6 Wave | Typ: Mocny | Ilość: 15 | HP: 800 | Speed: 193 7 = (NORMAL, 24, 600, 270) ; 7 Wave | Typ: Normalny | Ilość: 24 | HP: 600 | Speed: 270 8 = (BONUS, 25, 650, 260, 1000, 400) ; 8 Wave | Typ: Bonus | Ilość: 25 | HP: 650 | Speed: 260 | + BONUS HP: 1000 | Speed: 400 9 = (FAST, 25, 450, 500) ; 9 Wave | Typ: Szybki | Ilość: 25 | HP: 450 | Speed: 500 10 = (BOSS, 0, 0, 0, 15000, 200) ; 10 Wave | Typ: Boss | Ilość: 1 ( Sam Boss) | HP: 15000 | Speed: 200
Oprócz tego, możemy dodać [LOAD_STANDARD_WAVE] ( przed wavami ) czyli np na mapie td_jakas_mapa wczyta konfigruację, ale pominie wavy i wczyta je z pliku standard_wave.ini
Rozdział 2: Wymagania:
Wersja Bin: 6027
Wersja Orpheu: 2.5.1
Wersja Amxx: 1.8.2 >
Otóż, iż zwykły amxmodx nie daje nam extra funkcji jakie posiada orpheu, jestem zmuszony właśnie go użyć, do zrobienia nieskończonej rundy.
#include <amxmodx> #include <amxmisc> #include <engine> #include <fakemeta> #include <fakemeta_util> #include <hamsandwich> ; NAJNOWSZY!!!! W Paczce #include <fun> #include <cstrike> #include <xs> #include <td> #include <dhudmessage> ; W paczce #include <td_const>
Proszę również dopisąć do modules.ini frazę: orpheu
W Paczce znajduje się działający hamsandwich pod najnowsze najnowsze biniarki.
======================================================================================================
Co do tworzeniu map, postaram się zrobić w najbliższym czasie tutorial czy taką dokumentację z głównymi informacjami how to.
Rozdział 3: Skille
Dla urozmaicenia rozgrywki, wprowadziłem system umiejętności, który jest resetowany co zmianę mapy, czyli nabijamy skille bezpośrednio na mapę. Aby zdobyć poziom umiejętności ( Maksymalnie 7 ) musimy zabić potwora. ( Wieżyczki nabijają nam również ) Jeżeli osiągniemy poziom pierwszy ( czyli zabijemy 12 potworów ) zresetuje się nam ilość zabić z 12tu do 0 i będziemy musieli zabić 20 potworów by osiągnąć poziom 2
Spis umiejętności:
Poziom 1: "Zadajesz 2 obrazenia wiecej." Wymagana ilość zabić: 12 Poziom 2: "Jestes 10% szybszy." Wymagana ilość zabić: 20 Poziom 3: "Otrzymujesz za kazde zabicie 1-no zloto wiecej" Wymagana ilość zabić: 38 Poziom 4: "Dostajesz o $150 wiecej" Wymagana ilość zabić: 58 Poziom 5: "Jestes 25% szybszy" Wymagana ilość zabić: 70 Poziom 6: "Zadajesz 8 obrazen wiecej" Wymagana ilość zabić: 87 Poziom 7: "Mozesz atakowac piorunem potwora co 30s klawiszem 'X'" Wymagana ilość zabić: 100
Uwaga:
Skile się łączą, czyli jeżeli uzyskamy poziom 1, będziemy zadawać o dwa obrażenia więcej, jeżeli uzyskamy poziom drugi, będziemy zadawać dwa obrażenia więcej + 10% szybkości itd..
Jeżeli będziemy mieć poziom 6-ty to będziemy zadawać w sumie 10 obrażeń więcej [ 2 obr z 1 lvl i 8 obr z 6 lvl ]
Rozdział 3.1: Debug
W tdnew.sma na początku usuń // jeżeli chcesz mieć włączony debug lub dodaj // jeżeli chcesz go wyłączyć
#define DEBUG
Rozdział 3.2: Komendy
Użycie pioruna domyślnie na klawiszu "X" czyli "radio2"
Główne menu gry po wpisaniu /menu
Otwarcie się menu skilli po wpisaniu /skill
Informacja o aktualnej rundzie ( jeżeli ktoś przegapił ) po wpisaniu /info
Otwarcie się menu wieżyczek po wpisaniu /turrets
Odrespienie się, gdy straciliśmy życie /odrodz
Rozdział 3.3: Do woli
Jak wspomniałem wcześniej, chcieliśmy dać graczom pewien rodzaj swobody i dlatego każdy gracz będzie mógł sobie osobno ustawić takie opcje jak: Położenie, Kolor HUD oraz inne bajery.
Rozdział 4: Zakończenie + Download (15mb) + Inne Informacje
Chciałbym poinformować, że pracowałem nad tym modem z przerwami ok. 1,5 roku, gdyż na początku wyglądało to o wiele inaczej, oraz o wiele dziwniej Również chciałbym przekazać, że nie każdemu mod może się podobać, i proszę o krytykę, gdyż naprawdę da mi to dużo do myślenia,,
Dlaczego alpha ? Ponieważ na pewno nie jest to wersja ostatnia i zapewne zawiera jakieś bugi (które mi umknęły), które zapewne będę musiał poprawić
Liczę na doecenienie mojego trudu i przepraszam, że tak nie jasno opisałem, czy założyłem temat, Pozdrawiam
Wersja 0.1 Alpha
Pierwsze wydanie moda
https://www.mediafir...mxcb9k487mbfgqu
Wersja 0.1 Alpha: Turrets Fix
-Naprawienie drobnego błędu w wieżyczkach
http://www.mediafire...d Alpha fix.rar
Tower Defense Mod Alpha.rar 9,66 MB 250 Ilość pobrań
Wersja 0.2 Alpha
-Dodanie aktualnych map jako standardowe w tym modzie, czyli są w paczce. -Dodanie modułu hamsandwich (linux) -Wgranie nowej wersji nieskonczonej rundy dzialajacej z najnowszymi binarkami(tylko)
http://www.mediafire...d_0.2_Alpha.rar
Wersja 0.3 Alpha
-Poprawienie wykonania komendy /start. Od teraz komendę może użyć gracz, gdy na serwerze znajdują się 2 osoby. -Dodanie pokazywanie wymaganej liczby fragów w dziale "Umiejętności" w głównym menu. -Drobne usterki i poprawki wyświetlanych tekstów. -Poprawienie niekompilującego się pliku .sma -Dodanie nowego include -"Naprawienie" dźwięku "Start_Wave", który się w ogóle nie odtwarzał
http://www.mediafire...d_Alpha_0.3.rar
Lista aktualnych map znajduje się tutaj:
http://cs.gamebanana.../maps/cats/8329
Krótki filmik prezentujący moda:
https://www.youtube....h?v=2OMKjRL0TTQ
Podziękowania:
DarkGL
fuzja88 (ExTaZa?!) (pm161)
pd311
sebul
benio101
HubertTM
Cypis'
oraz całemu portalu amxx.pl