PAWN to prosty język skryptowy którego pierwsza wersja została wydana w 1988 roku .
Właściwości PAWN
- Składnia tego języka jest bardzo podobna do języka skryptowego C .
- Dzięki temu ,że możemy przekompilować .sma w amxx możemy uruchamiać obszerne skrypty na urządzeniach z małą pamięcią . ( Dzięki Kompilacji wystarczy 10 kB pamięci RAM )
- Plik który otrzymujemy w wyniku Kompilacji to Kod Bajtowy . Wykonywany jest on przez AMX (Abstract Machine eXecutor) . To maszyna która posiada dziewięć rejestrów :
- PRI - Rejestr używany jako Akumulator 1
- ALT - Rejestr pomocniczy
- 7 innych rejestrów związanych ze Stosem2 i offsetami
Pawn Używają
- GTA San Andreas Multi Player
- AMXMODX ( Używany do modyfikacji silnika Half Life Używanego przez grę Counter Strike )
- Source Mod (modyfikacja silnika Source, która umożliwia tworzenie modyfikacji do gier takich jak Counter-Strike: Source, Counter-Strike: Global Offensive, Team Fortress 2, Left 4 Dead, Left 4 Dead 2 i tym podobne.)
- "Vaul-Tec Multiplayer" (modyfikacja Fallout 3)
Przykładowy Kod Używany w Pluginach ( w tym wypadku AMX MOD X )
#include <amxmodx> #include <cstrike> public plugin_init(){ register_plugin("Dodatkowe 200 dolarow za zabojstwo", "0.1", "benio101"); register_event("DeathMsg", "DeathMsg", "a"); } public DeathMsg(){ new killer=read_data(1); if(is_user_connected(killer)){ cs_set_user_money(killer, cs_get_user_money(killer) + 200); } return PLUGIN_CONTINUE; }
Prosty plugin wykonany przez Benio101 . Dodaje on 200 $ Gotówki każdemu graczowi który zabił innego gracza .
Akumulator1 – specjalizowany rejestr procesora, w którym umieszczane są wyniki operacji
Stos2 - liniowa struktura danych, w której dane dokładane są na wierzch stosu i z wierzchołka stosu są pobierane
To tyle z mojej strony .
Pozdrawiam
Polecam również
Informacje wstępne, czyli Jak zacząć Scripting AMXX
Użytkownik ShooteReK edytował ten post 30.10.2013 16:43