amx sma
Witam,ostatnio stworzyłem swój pierwszy serwer do counter-strike i mam jeden bardzo dużo problem.Pobieram jakiś plugin i mam dwa typy mianowicie amx i sma,czym się one różnią.Mam je oba wrzucić czy tylko jeden,jeżeli tak to który?Jeżeli biorąc na przykład,że sma to jak go mam nazwać w dokumencie tekstowym,bo chyba nie plugin.amx,a jak jeżeli mam oba wrzucić ? Dzięki za wszystkie odpowiedzi ; )
Ps,Sory za takie pytania,ale w żadnym poradniku dobrze to nie jest wytłumaczone.
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
|
Guest Message by DevFuse
Jak to jest z tym wgrywaniemJak to jest z tym amx?
Temat rozp. lukaszb12999, 25.03.2013 18:35
3 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 25.03.2013 18:35
#2
Napisano 28.03.2013 14:58
Plik z rozszerzeniem *.sma zawiera kod źródłowy pluginu zawierający kod zrozumiały dla człowieka.
Natomiast plik z rozszerzeniem *.amxx jest to skompilowany plik *.sma. Plik *.amxx jest zrozumiały dla komputera
Natomiast plik z rozszerzeniem *.amxx jest to skompilowany plik *.sma. Plik *.amxx jest zrozumiały dla komputera
#3
Napisano 03.04.2013 01:59
w skrócie mówiąc jak masz sma i amxx wrzucasz obydwa a jak masz sam amxx to też możesz wrzucić jak rzucisz obydwa albo jeden ino musi być z amxx. wrzucasz i dopisujesz do plugins.ini pełną nazwę pluginu. np: galileo.amxx
Jeżeli pomogłem daj +
#4 Gość_21977_*
Napisano 04.04.2013 16:28
Plik SMA zawiera kod źródłowy, który jest czytelny dla człowieka i łatwo go edytować.
Pliki SMA można skompilować, otrzymując pliki AMXX. Jest to operacja nieodwracalna*.
Pliki AMXX nie są czytelne dla człowieka, lecz to właśnie one są potrzebne do wgrania, by działały.
To właśnie nazwy plików z końcówką AMXX wpisujesz do plików (maps/\w+/)?(\w+\-)?plugins.ini.
Pliki SMA jednak warto zawsze zachować, w celu możliwej, łatwej późniejszej modyfikacji czy poprawy.
Jeśli w przyszłości okaże się, że jakiś plugin będzie powodował błędy, czy po prostu będziesz chciał go lekko
zmienić, łatwiej będzie Ci edytować plik SMA, niż pisać na nowo plugin czy edytować AMXX, co jest bardzo czasochłonne.
Podsumowując, potrzebujesz jedynie plików AMXX, by plugin działał, lecz warto zachować plik SMA w celu późniejszej, ew. jego edycji.
* Plugin skompilowany można zdekompilować do postaci pseudo-assemblerowej i na tej podstawie odtworzyć kod źródłowy SMA,
jednak szybsze jest napisanie całego pluginu od nowa, więc z reguły nikt się tego zadania nie podejmuje, gdyż jest zbyt czasochłonne.
Pliki SMA można skompilować, otrzymując pliki AMXX. Jest to operacja nieodwracalna*.
Pliki AMXX nie są czytelne dla człowieka, lecz to właśnie one są potrzebne do wgrania, by działały.
To właśnie nazwy plików z końcówką AMXX wpisujesz do plików (maps/\w+/)?(\w+\-)?plugins.ini.
Pliki SMA jednak warto zawsze zachować, w celu możliwej, łatwej późniejszej modyfikacji czy poprawy.
Jeśli w przyszłości okaże się, że jakiś plugin będzie powodował błędy, czy po prostu będziesz chciał go lekko
zmienić, łatwiej będzie Ci edytować plik SMA, niż pisać na nowo plugin czy edytować AMXX, co jest bardzo czasochłonne.
Podsumowując, potrzebujesz jedynie plików AMXX, by plugin działał, lecz warto zachować plik SMA w celu późniejszej, ew. jego edycji.
* Plugin skompilowany można zdekompilować do postaci pseudo-assemblerowej i na tej podstawie odtworzyć kod źródłowy SMA,
jednak szybsze jest napisanie całego pluginu od nowa, więc z reguły nikt się tego zadania nie podejmuje, gdyż jest zbyt czasochłonne.
Użytkownik Benio101 edytował ten post 04.04.2013 16:33
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych