Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Wklejka 1uy2acbo3t9y2 dodana przez Kawon, 09.07.2013 10:51
Typ:



1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.
51.
52.
53.
54.
55.
56.
57.
58.
59.
60.
61.
62.
63.
64.
65.
66.
67.
68.
69.
70.
71.
72.
73.
74.
75.
76.
77.
78.
79.
80.
81.
82.
83.
84.
85.
86.
87.
88.
89.
90.
91.
92.
93.
94.
95.
96.
97.
98.
99.
100.
101.
102.
103.
104.
105.
106.
107.
108.
109.
110.
111.
112.
113.
114.
115.
116.
117.
118.
119.
120.
121.
122.
123.
124.
125.
126.
127.
128.
129.
130.
131.
132.
133.
134.
135.
136.
137.
138.
139.
140.
141.
142.
143.
144.
145.
146.
147.
148.
149.
150.
151.
152.
153.
154.
155.
156.
157.
158.
159.
160.
161.
162.
163.
164.
165.
166.
167.
168.
169.
170.
171.
172.
173.
174.
175.
176.
177.
178.
179.
180.
181.
182.
183.
184.
185.
186.
187.
188.
189.
190.
191.
192.
193.
194.
195.
196.
197.
198.
199.
200.
201.
202.
203.
204.
205.
206.
207.
208.
209.
210.
211.
212.
213.
214.
215.
216.
217.
218.
219.
220.
221.
222.
223.
224.
225.
226.
227.
228.
229.
230.
231.
232.
233.
234.
235.
236.
237.
238.
239.
240.
241.
242.
243.
244.
245.
246.
247.
248.
249.
250.
251.
252.
253.
254.
255.
256.
257.
258.
259.
260.
261.
262.
263.
264.
265.
266.
267.
268.
269.
270.
271.
272.
273.
274.
275.
276.
277.
278.
279.
280.
281.
282.
283.
284.
285.
286.
287.
288.
289.
290.
291.
292.
293.
294.
295.
296.
297.
298.
299.
300.
301.
302.
303.
304.
305.
306.
307.
308.
309.
310.
311.
312.
313.
314.
315.
316.
317.
318.
319.
320.
321.
322.
323.
324.
325.
326.
327.
328.
329.
330.
331.
332.
333.
334.
335.
336.
337.
338.
339.
340.
341.
342.
343.
344.
345.
346.
347.
348.
349.
350.
351.
352.
353.
354.
355.
356.
357.
358.
359.
360.
361.
362.
363.
364.
365.
366.
367.
368.
369.
370.
371.
372.
373.
374.
375.
376.
377.
378.
379.
380.
381.
382.
383.
384.
385.
386.
387.
388.
389.
390.
391.
392.
393.
394.
395.
396.
397.
398.
399.
400.
401.
402.
403.
404.
405.
406.
407.
408.
409.
410.
411.
412.
413.
414.
415.
416.
417.
418.
419.
420.
421.
422.
423.
424.
425.
426.
427.
428.
429.
430.
431.
432.
433.
434.
435.
436.
437.
438.
439.
440.
441.
442.
443.
444.
445.
446.
447.
448.
449.
450.
451.
452.
453.
454.
455.
456.
457.
458.
459.
460.
461.
462.
463.
464.
465.
466.
/*	EXP MOD 0.8 FINAL
Autor: ENDRIUU.
Wersja:	0.0 FINAL
Cena:	0.0 ZL
*/
 
#include < amxmodx >
#include < amxmisc >
#include < nvault >
#include < fakemeta_util >
#include < hamsandwich >
#include < ColorChat >
 
#define SLOTY 14
#define KLAWISZE ( 1 << 0 ) | ( 1 << 1 ) | ( 1 << 2 ) | ( 1 << 3 ) | ( 1 << 4 ) | ( 1 << 5 ) | ( 1 << 6 ) | ( 1 << 7 ) | ( 1 << 8 ) | ( 1 << 9 )
#define VIP_FLAG	ADMIN_LEVEL_H
#define POJEMNOSC_MENU 1024
#define POJEMNOSC_HUD 1024
#define ILOSC_ZNAKOW 4
 
#define OFFSET_ARMORTYPE		112
#define OFFSET_TEAM			114
#define OFFSET_MONEY			115
#define OFFSET_INTERNALMODEL		126
#define OFFSET_AWP_AMMO			377 
#define OFFSET_SCOUT_AMMO		378
#define OFFSET_PARA_AMMO		379
#define OFFSET_FAMAS_AMMO		380
#define OFFSET_M3_AMMO			381
#define OFFSET_USP_AMMO			382
#define OFFSET_FIVESEVEN_AMMO		383
#define OFFSET_DEAGLE_AMMO		384
#define OFFSET_P228_AMMO		385
#define OFFSET_GLOCK_AMMO		386
#define OFFSET_FLASHBANG_AMMO		387
#define OFFSET_HEGRENADE_AMMO		388
#define OFFSET_SMOKEGRENADE_AMMO	389
#define OFFSET_C4_AMMO			390
 
#define cs_set_user_bpammo(%1,%2,%3) set_pdata_int(%1, __get_ammo_offset(%2), %3)
#define cs_set_user_model(%1,%2) engfunc(EngFunc_SetClientKeyValue, %1, engfunc(EngFunc_GetInfoKeyBuffer, %1), g_sModel, %2)
#define cs_get_user_model(%1,%2,%3) engfunc(EngFunc_InfoKeyValue, engfunc(EngFunc_GetInfoKeyBuffer, %1), g_sModel, %2, %3)
#define cs_set_weapon_ammo(%1,%2)       set_pdata_int(%1, 51, %2, 4) 
 
/* TUTAJ PODAJESZ SCIEZKI DO ROZNYCH DZWIEKOW, MODELI I SPRITE */
 
new const sNiewidzialnosc [ ]	=	"ProLogia/Eb_sounds/stealth.wav";
new const sOdrodzenie [ ]		=	"ProLogia/Eb_sounds/odro.wav";
new const sZiele [ ]		=	"ProLogia/Eb_sounds/marha.wav";
new const sBron [ ]		=	"ProLogia/Eb_sounds/bro.wav";
new const sApteczka [ ]		=	"ProLogia/Eb_sounds/serce.wav";
new const sOdepchniecie [ ]	=	"ProLogia/Eb_sounds/ode.wav";
new const sNakierowane [ ]	=	"ProLogia/Eb_sounds/naki.wav";
new const sAntySkiller [ ]	=	"ProLogia/Eb_sounds/antya.wav";
 
/* TUTAJ SIE KONCZY PODAWANIE SCIEZEK DO ROZNYCH DZWIEKOW, MODELI I SPRITE'OW */
 
/* TUTAJ USTAWIASZ WSZYSTKIE TYTULY I NAPISY */
 
new const PREFIX [ ]		=	"[ Prologia ]";
new const GlowneMenu [ ]		=	"[ProLogia] ExpMod";
new const ResetMenu [ ]		=	"wczy aby na pewno chcesz wyzerowac swoje statystyki?^n";
new const UzyjMenu [ ]		=	"Nudzi Ci sie zwykla gra?^nWykup rumiejetnosc wi zabaw sie z innymi graczami^n";
new const BindujMenu [ ]		=	"Nie chce Ci sie uzywac rMenu Uzyciaw to zbinduj sobie yklawisze^n";
 
new const WbilPoziom [ ]		= 	"Brawo ! Wbiles level :)";
 
/* TUTAJ SIE KONCZY USTAWIANIE TYTULOW I NAPISOW */
 
/* SPECYFIKCJA KOLOROW HUD */
 
new const R			= 	85;	/* TUTAJ USTAW KOLOR CZERWONY */
new const G			= 	255;	/* TUTAJ USTAW KOLOR ZIELONY */
new const B			= 	0;	/* TUTAJ USTAW KOLOR NIEBIESKI */
 
/* KONIEC SPECYFIKCJI KOLOROW HUD */
 
/* SPECYFIKCJA DOSWIADCZENIA */
 
new ZabicieXP	 		= 	30;	/* ILE EXPA ZA NORMALNE ZABICIE */
new HeadshotXP		 	= 	40;	/* ILE EXPA ZA ZABICIE W GLOWE */
new VipXP		 	= 	25;	/* ILOSC BONUSOWEGO EXPA DLA VIPA */
new PrzetrwanieXP	 	= 	50;	/* ILE EXPA ZA PRZETRWANIE RUNDY */
 
/* KONIEC SPECYFIKCJI DOSWIADCZENIA */
 
/* SPECYFIKCJA UMIEJETNOSCI */
 
new 	Apteczka 		= 	10;	/* ILE LECZY APTECZKA * PKT DODANE W HP */
new Float: Odepchniecie	 	= 	30.0;	/* Z JAKA SILA MA ODPYCHAC */
 
/* KONIEC SPECYFIKCJI UMIEJETNOSCI */
 
new 	gPunkty [ SLOTY + 1 ],
	gPoziom [ SLOTY + 1 ],
	gDoswiadczenie [ SLOTY + 1 ],
	gPoints [ SLOTY + 1 ];
 
enum (+=1000) { TASK_INFO }
 
enum UMIEJETNOSCI { 
	ZYCIE,		/* Ten Skill dodaje do twojego obecnego zycia wieksza ilosc */
	KAMIZELKA,	/* Ten Skill dodaje kamizelke ktora chroni przed ciosami */
	ZAMRAZAJACY,	/* Mozesz dostac granata zamrazajacego w TT */
	WYBUCHOWY,	/* Mozesz wylosowac granata wybuchowego */
	APTECZKA,	/* Mozesz sie uleczyc apteczka jezeli masz malo HP */ 
	NIEWIDZIALNOSC, /* Mozesz wlaczyc niewidzialnosc na X sekund */
	ODRODZENIE,	/* Masz X szansy ze sie odrodzisz */
	ODEPCHNIECIE,	/* Mozesz odepchnac przeciwnikow w dystansie X unitow */
	ODBICIE,	/* Mozesz odbijac ciosy zadawane przez przeciwnikow */
	CICHE_BUTY,	/* Jezeli kupisz tego skilla to w CT chodzisz po cichu */
	CPUN,		/* Mozesz nacpac gracza i przekreca mu sie ekran */
	ZAMROZENIE,	/* Mozesz zamrozic gracza na X sekund */
	ANTY,		/* Jezeli dziala na Tobie jakis skill mozesz sie go pozbyc */
	OSLEPIENIE,	/* Mozesz oslepic przeciwnika na X sekund */
	PISTOLETY,	/* Mozesz wylosowac pistolety */
	KARABINY	/* Mozesz wylosowac karabiny */
};
new Umiejetnosc [ SLOTY + 1 ] [ UMIEJETNOSCI ];
 
enum UZYTE { 
	MT,	/* MEDKIT */
	SH, 	/* STEALTH */
	RN, 	/* RESPAWN */
	PH, 	/* PUSH */
	ST, 	/* SILENT */
	MH, 	/* MARH */
	FT, 	/* FROST */
	AS, 	/* ANTIS */
	BD 	/* BLIND */
};
new Uzyte [ SLOTY + 1 ] [ UZYTE ];
 
new const nazwaZapisu[] = "DaneGraczy";
new plikZapisu;
 
new g_SpriteBlood [ 2 ];
new Float: g_fDelayPerHit = 0.3;
new Float: g_fDamagePerHit = 60.0;
new Float: g_fNextHitHeadSplash [ SLOTY + 1 ] [ 32 ];
 
new spOdepchniecie, spSmoke;
new gRounds;
new bool: jestZamrozony [ SLOTY + 1 ];
 
new const Autor [ ] =		"Endriuu.";
new const Plugin [ ] =		"ExpMod";
new const Wersja [ ] =		"0.8";
 
new	gBindKeyA [ 33 ] [ ILOSC_ZNAKOW ],
	gBindKeyN [ 33 ] [ ILOSC_ZNAKOW ],
	gBindKeyR [ 33 ] [ ILOSC_ZNAKOW ],
	gBindKeyC [ 33 ] [ ILOSC_ZNAKOW ],
	gBindKeyZ [ 33 ] [ ILOSC_ZNAKOW ],
	gBindKeyO [ 33 ] [ ILOSC_ZNAKOW ],
	gBindKeyP [ 33 ] [ ILOSC_ZNAKOW ],
	gBindKeyS [ 33 ] [ ILOSC_ZNAKOW ];
 
#define MAX_LEVELS 62
new const LEVELS [ MAX_LEVELS ] = {
	200,  // 1
	500,  // 2
	900, // 3
	1400, // 4
	2000, // 5
	2700, // 6
	3500, // 7
	4400, // 8
	5400, // 9
	6500, // 10
	7700, // 11
	9000, // 12
	10400, // 13
	11900, // 14
	13200, 	// 15
	15000, // 16
	16900, // 17
	19000, // 18
	21500, // 19
	24000, // 20
	26600, // 21
	29000, // 22
	32000, // 23
	35100, // 24
	38300, // 25
	41500, // 26
	44900, // 27
	51600,// 28
	54300,// 29
	58000,// 30
	62100, // 31
	66150, // 32
	70300, // 33
	74600, // 34
	79000, // 35
	83500, // 36
	88100, // 37
	92900, // 38
	97000, // 39
	101200, // 40
	105300, // 41
	109500,// 42
	115000,// 43
	119500,// 44
	124000,// 45
	128900,// 46
	133600,// 47
	138300,// 48
	143300,// 49
	150000,// 50
	160000,// 51
	171000,// 52
	182000,// 53
	193000,// 54
	204000,// 55
	215000,// 56
	226000,// 57
	237000,// 58
	248000,// 59
	259000,// 60
	270000,// 61
	290000//62
};
 
public plugin_natives ( )
{
	register_library ( "hns_xp" );
	register_native ( "hnsxp_get_user_xp", "_get_xp" );
	register_native ( "hnsxp_set_user_xp", "_set_xp" );
}
 
public plugin_end ( )
{
	nvault_close ( plikZapisu );
}
 
public plugin_precache ( ) 
{	
	g_SpriteBlood [ 0 ]	=	engfunc ( EngFunc_PrecacheModel, "sprites/blood.spr" );
	g_SpriteBlood [ 1 ]	=	engfunc ( EngFunc_PrecacheModel, "sprites/bloodspray.spr" );
 
	precache_sound ( sNiewidzialnosc );
	precache_sound ( sOdrodzenie );
	precache_sound ( sZiele );
	precache_sound ( sBron );
	precache_sound ( sNakierowane );
	precache_sound ( sApteczka );
	precache_sound ( sOdepchniecie );
	precache_sound ( sAntySkiller );
 
	spSmoke			=	engfunc(EngFunc_PrecacheModel, "sprites/steam1.spr");
	spOdepchniecie		=	engfunc(EngFunc_PrecacheModel, "sprites/shockwave.spr");
}
 
public plugin_init ( )
{
	register_plugin ( 	Plugin, 	Wersja, 		Autor 		);
 
	register_clcmd (	"say /xp", 			"WyswietlGlowneMenu" 	);
	register_clcmd ( 	"say /exp", 			"WyswietlGlowneMenu" 	);
	register_clcmd ( 	"say /menu", 			"WyswietlGlowneMenu" 	);
	register_clcmd ( 	"say /vipy", 			"cmdShowVipsOnline" 	);
	register_clcmd ( 	"say /vips", 			"cmdShowVipsOnline" 	);
 
	register_clcmd (	"ZbindujApteczke", 		"cmdBindA"		);
	register_clcmd (	"ZbindujNiewidzialnosc",	"cmdBindN"		);
	register_clcmd (	"ZbindujOdrodzenie", 		"cmdBindR"		);
	register_clcmd (	"ZbindujNacpanie", 		"cmdBindC"		);
	register_clcmd (	"ZbindujZamrozenie", 		"cmdBindZ"		);
	register_clcmd (	"ZbindujOslepienie", 		"cmdBindO"		);
	register_clcmd (	"ZbindujOdepchniecie",		"cmdBindP"		);
	register_clcmd (	"ZbindujAnty",			"cmdBindS"		);
 
	register_clcmd (	"+apteczka", 			"sprawdzApteczka"		);
	register_clcmd (	"+niewidzialnosc",		"sprawdzNiewidzialnosc"	);
	register_clcmd (	"+odrodzenie", 			"sprawdzOdrodzenie"	);
	register_clcmd (	"+nacpanie", 			"sprawdzNacpanie"		);
	register_clcmd (	"+zamrozenie", 			"sprawdzZamrozenie"	);
	register_clcmd (	"+oslepienie", 			"sprawdzOslepienie"	);
	register_clcmd (	"+odepchniecie", 		"sprawdzOdepchniecie"	);
	register_clcmd (	"+anty", 			"sprawdzAnty"	);
 
	register_concmd ( "przekaz_xp", "give_exp", ADMIN_IMMUNITY, "< nick gracza > < ilosc doswiadczenia >" ); 
	register_concmd ( "zabierz_xp", "take_exp", ADMIN_IMMUNITY, "< nick gracza > < ilosc doswiadczenia >" ); 
	register_concmd ( "wyzeruj_lvl", "zeruj_lvl", ADMIN_IMMUNITY, "< nick gracza > < ilosc doswiadczenia >" ); 
 
	register_forward ( 	FM_Touch, 		"Foward_Touch" 			);
	register_forward (	FM_CmdStart, 		"fwCmdStart"			);
 
	register_event ( 	"DeathMsg", 	"eDeath", 		"a" 		);
	register_event (	"CurWeapon", 	"CurWeapon", 		"be"		);
 
	RegisterHam ( Ham_TakeDamage,	"player",	"zadaneObrazenia",	0	);
 
	register_logevent ( 	"RoundStart", 		2, 		"1=Round_Start" );
	register_logevent ( 	"RoundEnd", 		2,		"1=Round_End" 	);
 
	register_message ( get_user_msgid ( "ScoreAttrib" ),	"messageScoreAttrib"	);
	register_message ( get_user_msgid ( "SayText" ), 	"handleSayText" 	);
 
	register_menucmd ( register_menuid ( "GlowneMenu" ),	1023,	"handleGlowneMenu" );
	register_menucmd ( register_menuid ( "ResetMenu" ), 	1023, 	"handleResetMenu" );
	register_menucmd ( register_menuid ( "RozdajMenu" ), 	1023,	"handleRozdajMenu" );
	register_menucmd ( register_menuid ( "Rozdaj2Menu" ),	1023,	"handleRozdaj2Menu" );
	register_menucmd ( register_menuid ( "UzyjMenu" ), 	1023,	"handleUzyjMenu" );
	register_menucmd ( register_menuid ( "BindujMenu" ), 	1023,	"handleBindujMenu" );
 
	plikZapisu 		= 		nvault_open ( nazwaZapisu );
 
	if ( plikZapisu == INVALID_HANDLE )
		log_amx ( "Plik z danymi zostal zle otworzony" );
 
	set_task ( 0.5, "pokazlevel", 0, "", 0, "b" );
 
	if(!(equal(Autor,"Endriuu."))) {
		set_fail_state("Autor: Zmieniles autora wiec jestes pipa !");
		server_cmd("quit");
	}
}
 
public client_connect ( id )
{
	WczytajDane ( id );
 
	pokazlevel ( id );
 
	set_task ( 3.0, "wyswietlInfo", id + TASK_INFO );
}
 
/*public client_authorized(id){
	if(get_user_flags(id) & VIP_FLAG)
		Umiejetnosc[id][SKOK]++;
}*/
 
public client_disconnect ( id ) 
{
	ZapiszDane ( id );
}
 
public wyswietlInfo ( id ) 
{
	id -= TASK_INFO;
 
	set_task ( 0.2, "wyswietlInfo", id + TASK_INFO );
 
	if ( ! is_user_alive ( id ) && is_user_connected ( id ) )
	{	
		new Gracz = pev ( id, pev_iuser2 );
 
		new szName [ 32 ];
		get_user_name ( Gracz, szName, charsmax ( szName ) );
 
		if ( ! Gracz ) return 0;
 
		set_hudmessage ( R, G, B, 0.6, -1.0, 0, 0.0, 0.3, 0.0, 0.0, 2 );
		ShowSyncHudMsg ( id, CreateHudSyncObj ( ), "Gracz: %s^nPoziom: %d", szName, gPoziom [ Gracz ], gDoswiadczenie [ Gracz ]);
 
		return 0;
	}
	return 0;
}
 
public CurWeapon ( id ) 
{
	if ( jestZamrozony [ id ] )
	{		
		set_pev ( id, pev_maxspeed, 0.1 );
		set_pev ( id, pev_gravity, 1.0 );
	}
}
 
public handleSayText ( msgId, msgDest, msgEnt ) /* THX DARKGL */
{
	new id = get_msg_arg_int ( 1 );
 
	if ( ! is_user_connected ( id ) )
		return 0
 
	new szTmp [ 256 ], szTmp2 [ 256 ];
	get_msg_arg_string ( 2, szTmp, charsmax ( szTmp ) )
 
	new szPrefix [ 64 ];
	format ( szPrefix, charsmax ( szPrefix ), "^4[Poziom : %i]", gPoziom [ id ] );
 
	if ( ! equal ( szTmp, "#Cstrike_Chat_All" ) ) 
	{
		add ( szTmp2, charsmax ( szTmp2 ), szPrefix );
		add ( szTmp2, charsmax ( szTmp2 ), " " );
		add ( szTmp2, charsmax ( szTmp2 ), szTmp );
	}
	else
	{
		add ( szTmp2, charsmax ( szTmp2 ), szPrefix );
		add ( szTmp2, charsmax ( szTmp2 ), "^3 %s1^1: %s2" );
	}
 
	set_msg_arg_string ( 2, szTmp2 );
 
	return 0;
}
 
public WyswietlResetMenu ( id ) 
{
	new MenuBody [ POJEMNOSC_MENU ], len, szName [ 32 ];
	get_user_name( id, szName, charsmax ( szName ) );
 
	len = format ( MenuBody, sizeof MenuBody - 1, "r%s w%s", szName, ResetMenu );
	len += format ( MenuBody [ len ], sizeof MenuBody - len, "^nr1. wTak i jestem tego swiadomy" );
	len += format ( MenuBody [ len ], sizeof MenuBody - len, "^nr2. wNie, przepraszam za pomylke r;P" );
 
	show_menu(id, KLAWISZE, MenuBody, -1, "ResetMenu" )
}
 
public handleResetMenu ( id, key )
{
	switch ( key + 1 )
	{
			case 1:	
			{
				gPunkty [ id ] = gPoziom [ id ];
 
				reset ( id );
 
				ColorChat( id, GREEN, "%s^1 Twoje umiejetnosci zostaly poprawnie^3 wyzerowane", PREFIX );
			}
			case 2:
			{
			WyswietlGlowneMenu ( id );
			}
 
		}
	return 0;
}
 
public fwCmdStart ( id, handle )
{
	new buttons 		=	get_uc ( handle, UC_Buttons );
	new oldbuttons 		=	pev ( id, pev_oldbuttons );
 
	if ( buttons & IN_RELOAD && ! ( oldbuttons & IN_RELOAD ) ) WyswietlUzyjMenu ( id );
 
	if ( Umiejetnosc [ id ] [ CICHE_BUTY ] && get_user_team ( id ) == 2 )
	{
		set_pev ( id, pev_flTimeStepSound, 999 );
	}
}
 
public RoundEnd ( )
{
	if(!(equal(Autor,"Endriuu."))) {
		set_fail_state("Autor: Zmieniles autora wiec jestes pipa !");
		server_cmd("quit");
	}
 
	new iPlayers [ 32 ], iNum;
	get_players ( iPlayers, iNum );
 
	gRounds ++;
 
	for ( new g = 0 ; g < iNum ; g ++ )
	{		
		new id = iPlayers [ g ];
 
		if ( get_user_team ( id ) == 1 && is_user_alive ( id ) && gRounds >= 2 ) 
		{
			gDoswiadczenie[id]