Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Ustawianie 'sprite' graczowi, aby był 'w nim', aktualizował się


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 ogieR8

    Wszechmogący

  • Power User

Reputacja: 203
Profesjonalista

  • Postów:641
  • Imię:Mariusz
  • Lokalizacja:Ruda Śląska
Offline

Napisano 18.05.2012 19:48

~ Witam. Dziś to już moje drugie pytanie, jak ustawić graczowi sprite, typu np ognia ? Chodzi o to, by jak gracz biegnie to sprite był 'w nim', a nie stał na początkowym miejscu załadowania sprites'a.

Wyciągnąłem kod z pluginu DarkGL :

new Float:fOrigin[3];
pev(dead,pev_origin,fOrigin);

fOrigin[2] += 35.0;

message_begin(MSG_BROADCAST,SVC_TEMPENTITY )
write_byte(TE_SPRITE)
write_coord_f(fOrigin[0])
write_coord_f(fOrigin[1])
write_coord_f(fOrigin[2])
write_short(pSprite)
write_byte(10)
write_byte(255)
message_end()


Powoduję on to, że w miejscu gdy ofiara zginie jest pokazany chwilowy sprites 'czaszki ?', ale jak zrobić sprite, który podąża jakby za graczem ? Aktualizacja poprzez set_task ? Podacie przykład ? Byłbym wdzięczny + jak ustawić czas pokazania tego sprites'a ? 10 to na pewno nie to, bo ten sprite od DarkGL'a jest tylko na chwilę, a 10 sekund to zbyt dużo, aby to był ten parametr ; /
  • +
  • -
  • 0

Irytuje mnie nieczytelny kod, jeśli oczekujesz ode mnie pomocy - zmień to !


#2 mierzwi

    Banned

  • Zbanowany

Reputacja: 235
Wszechwidzący

  • Postów:651
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 19.05.2012 01:01

Ogień:
message_begin( MSG_PVS, SVC_TEMPENTITY, iOrigin );
write_byte( TE_SPRITE );
write_coord( iOrigin[ 0 ] + intRandom );
write_coord( iOrigin[ 1 ] + intRandom );
write_coord( iOrigin[ 2 ] + intRandom );
write_short( g_SpriteFlame );
write_byte( 7 );
write_byte( 200 );
message_end();
przy czym intRandom to random_num( -5, 5 )

Kod musisz odświeżać, nie za często, ale też nie za rzadko, przynajmniej ja tak uważam, jeszcze tutaj masz define dot. TE_SPRITE z message_const.inc
#define TE_SPRITE				   17	   // Additive sprite, plays 1 cycle
// write_byte(TE_SPRITE)
// write_coord(position.x)
// write_coord(position.y)
// write_coord(position.z)
// write_short(sprite index)
// write_byte(scale in 0.1's)
// write_byte(brightness)

jeśli masz fejsa i chcesz mi pomóc to wejdź tutaj: Zaproś kumpla by lubił nasz sklep | Facebook

na pewno jakoś C się odwdzięczę!


#3 ogieR8

    Wszechmogący

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 203
Profesjonalista

  • Postów:641
  • Imię:Mariusz
  • Lokalizacja:Ruda Śląska
Offline

Napisano 19.05.2012 09:09

Jak będę miał z kim sprawdzić to sprawdzę i powiem jak wyszło ; )
  • +
  • -
  • 0

Irytuje mnie nieczytelny kod, jeśli oczekujesz ode mnie pomocy - zmień to !


#4 Gość_21977_*

  • Gość

Reputacja: 0

Offline

Napisano 19.05.2012 18:27

W ruletce v. 4 jest też taki kod, który "przyczepia" model do pleców gracza, może Ci się przyda:

message_begin(MSG_BROADCAST,SVC_TEMPENTITY,{0,0,0},id);
write_byte ( 124 ); // attaches a TENT to a player (this is a high-priority tent)
write_byte ( id ); // (entity index of player)
write_coord ( 7 ); // ( attachment origin.z = player origin.z + vertical offset )
write_short ( model ); // model index
write_short ( life ); // (life * 10 )
message_end();


I usunięcie wszystkich "namiotów" z gracza, czyli cofnięcie ww. kodu:

// TE_KILLPLAYERATTACHMENTS
message_begin(MSG_BROADCAST,SVC_TEMPENTITY,{0,0,0},id);
write_byte( 125 ); // will expire all TENTS attached to a player.
write_byte( id ); // byte (entity index of player)
message_end()


edit. Problem taki, że nie wiem, czy można to podmienić z modelu na sprite.

Użytkownik benio101 edytował ten post 19.05.2012 18:30





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych