Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Zapamiętywanie danych?


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 MasterOfGames

    Zaawansowany

  • Zbanowany

Reputacja: 33
Życzliwy

  • Postów:125
  • Lokalizacja:Wierzchucin
Offline

Napisano 13.05.2012 17:41

Witam!

Mam następujący problem.

Mam takie coś:
new XxX
if(moj_warunek)
{
XxX +=1
}


I chcę aby zapamiętywało wartość XxX jaka była u każdego gracza z osobna na końcu mapy i wczytywało ją na następnej mapie zaraz po starcie, oraz gdy gracz zostanie ponownie połączony. Nie wiem jak to zrobić, proszę o pomoc.

Oczywiście + polecą za pomoc.

#2 Portek

    Kończymy zabawę, permanentna emerytura!

  • Przyjaciel

Reputacja: 976
Master

  • Postów:3 007
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Częstochowa
Offline

Napisano 13.05.2012 17:49

http://amxx.pl/dokumentacja/m13/nvault
  • +
  • -
  • 1

serwer-1.png
IP: ts3.cserwerek.pl


#3 speedkill

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 592
Godlike

  • Postów:2 733
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Prudnik
Offline

Napisano 13.05.2012 17:56

Lub http://amxx.pl/dokumentacja/s50/sqlx
  • +
  • -
  • 1

If you can dream it, you can do it.


#4 MasterOfGames

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 33
Życzliwy

  • Postów:125
  • Lokalizacja:Wierzchucin
Offline

Napisano 13.05.2012 18:28

No dzięki, a czy mógłby ktoś mnie bardziej naprowadzić na to co chcę osiągnąć? Bo jakoś nie bardzo mogę zrozumieć te wszystkie nvault i sql (dlatego, że nie ma przykładów) albo chociaż niech ktoś poda jakiś krótki przykładzik użycia nVault do zapamiętywania i wczytywania danych.

Odświeżam

#5 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 13.05.2012 18:38

Jednym ze sposobów jest zapis do pliku/nvault/sql. Można też użyć localinfo, jednak kasuje się ono przy restarcie fizycznym serwera (w sensie całkowite wyłączenie i włączenie, a nie komenda restart w konsoli RCON).


http://amxx.pl/topic...roche-o-nvault/
http://amxx.pl/topic...czym-to-sie-je/
Tutoriala odnośnie operacji na plikach nigdzie nie znalazłem ;)
  • +
  • -
  • 0

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#6 Jak się nazwać

    Wszechmogący

  • Power User

Reputacja: 169
Profesjonalista

  • Postów:617
  • Imię:a
  • Lokalizacja:a
Offline

Napisano 13.05.2012 18:44

Można też użyć localinfo, jednak kasuje się ono przy restarcie fizycznym serwera (w sensie całkowite wyłączenie i włączenie, a nie komenda restart w konsoli RCON).


Gdyby takie coś go interesowało lepiej gdyby użył zmiennych statycznych.

Co do tematu, skorzystaj z linków Gwyna + możesz podpatrzeć z Cod Moda, diablo, bf2 i innych. Jakbyś miał jakiś problem napiszesz temat i na pewno ktoś pomoże.
  • +
  • -
  • 0
Pisze na zamówienie statystyki pod nvault. GG: 15600964

#7 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 13.05.2012 18:56

Gdyby takie coś go interesowało lepiej gdyby użył zmiennych statycznych.

Localinfo jest zapisywane pomiędzy zmianami mapy, zmienne statyczne nie. Dzięki localinfo można np w prosty sposób sprawdzić, czy nastąpił crash serwera - jeśli localinfo puste - nastąpił crash. Na podstawie localinfo działa wbudowany w amx plugin o nazwie imessage. Jest to plugin odpowiedzialny za wyświetlanie informacji na środku ekranu, podawanych w amxx.cfg poprzez cvar (a raczej funkcję udającą cvar) o nazwie imessage. Zachowuje on w ten sposób ostatnio wyświetlaną wiadomość, aby po zmianie mapy wyświetlić następną, a nie zaczynać wszystko od początku.

Swoją drogą temat powinien znaleźć się w innym dziale ;)
  • +
  • -
  • 1

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#8 Misiaczek ;c

    /dev/null

  • Moderator

Reputacja: 1 678
Godlike

  • Postów:2 496
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Halemba
Offline

Napisano 13.05.2012 19:07

Automatyczna wiadomość


Ten temat został przeniesiony z forum:
AMX Mod XPytania
do
Scripting AMXXPytania


  • +
  • -
  • 0

#9 ogieR8

    Wszechmogący

  • Power User

Reputacja: 203
Profesjonalista

  • Postów:641
  • Imię:Mariusz
  • Lokalizacja:Ruda Śląska
Offline

Napisano 14.05.2012 13:00

Masz tutaj przykładowy plugin na zapisywanie zmiennej XxX[index]. Głównie opiera się to na ZapiszDane(index) i WczytajDane(index), ale nie zapominaj o zmiennej g_vault. Dla bezpieczeństwa polecam po każdej ingerencji w zmiennej XxX[index] (np. dodanie/odjęcie do/od niej wartości) wywołać ZapiszDane(index), aby w chwili cracha serwera czy coś zmienna się nadpisała, gdyż wtedy client_disconnect może nie zadziałać odpowiednio.

Pozdrawiam.

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 1

Irytuje mnie nieczytelny kod, jeśli oczekujesz ode mnie pomocy - zmień to !





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych