Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Pobranie położenia miejsca przed/za graczem


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 16.04.2012 14:48

*
Popularny

Funkcja pobiera miejsce, które znajduje się X unitów przed graczem (gdy dist > 0) lub za graczem (gdy dist < 0). Gdy 4 parametr = 1, to będzie brana pod uwagę także oś z.

stock get_origin_from_dist_player(id, Float:dist, Float:origin[3], s3d = 1) {
new Float:idorigin[3];
entity_get_vector(id, EV_VEC_origin, idorigin); // lub pev(id, pev_origin, idorigin) dla fakemety

if(dist == 0) {
origin = idorigin;
return;
}

new Float:idvangle[3];
entity_get_vector(id, EV_VEC_v_angle, idvangle); // lub pev(id, pev_v_angle, idvangle) dla fakemety

idvangle[0] *= -1;

origin[0] = idorigin[0] + dist * floatcos(idvangle[1], degrees) * ((s3d) ? floatabs(floatcos(idvangle[0], degrees)) : 1.0);
origin[1] = idorigin[1] + dist * floatsin(idvangle[1], degrees) * ((s3d) ? floatabs(floatcos(idvangle[0], degrees)) : 1.0);
origin[2] = idorigin[2] + ((s3d) ? dist * floatsin(idvangle[0], degrees) : 0.0);
}



Testowy plugin, pokazujący wykorzystanie stocka:
Załączony plik  plugin_test.sma   2,12 KB  107 Ilość pobrań
  plugin_test.amxx
  • +
  • -
  • 9

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#2 K!113r

    Teraz to chyba Sławek kek

  • Power User

Reputacja: 387
Wszechpomocny

  • Postów:868
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Piotrków Tryb.
Offline

Napisano 16.04.2012 15:48

ooo bardzo przydatny stock :P

zaraz sobie go przetestuje, łap +
  • +
  • -
  • 0

DarkGL to mój autorytet.

skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować


#3 sebul

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 16.04.2012 18:12

Poprawiłem stock, bo mały problem był z tym 4 parametrem.
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#4 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 16.04.2012 21:02

czyli jak ustawie 4 parametr na 1 to to mi pobierze punkt w podanej odleglosci na linii strzalu gracza ??
lepiej bylo by zrobic to xS'em ale ten sposób tez jest dobry :D

a to :

idvangle[0] *= -1;

        if(dist < 0)
                idvangle[1] *= -1;

mozna zamienic na

if(dist >= 0)
                idvangle[1] *= -1;

  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#5 sebul

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 16.04.2012 21:27

czyli jak ustawie 4 parametr na 1 to to mi pobierze punkt w podanej odleglosci na linii strzalu gracza ??
lepiej bylo by zrobic to xS'em ale ten sposób tez jest dobry :D

a to :

idvangle[0] *= -1;

        if(dist < 0)
                idvangle[1] *= -1;

mozna zamienic na

if(dist >= 0)
                idvangle[1] *= -1;

Pierwsze tak, a co do drugiego to nie masz racji. 0 element tablicy idvangle musi być przemnożony przez -1, bo inaczej jeśli gracz będzie patrzył się w górę, to kogoś wywali przed nim ale nie na wysokości tam gdzie celuje, tylko właśnie tam gdzie by celował, gdyby kąt pod jakim patrzy przemnożyć przez -1.

 if(dist < 0)
idvangle[1] *= -1;

Nie jestem tylko w 100% pewien, czy ten kawałek kodu jest potrzebny, ale przy testach jeśli przenosiłem się za siebie, to coś trochę jakby źle to działało, aż jeszcze raz to sprawdzę.

sebul (16.04.2012 21:35):
Dobra, teraz już jest dobrze.

  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#6 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 17.04.2012 18:35

jeszcze jedno pytanie testowales to z innymi entami niz gracz ?? bo enty mogą mieć inny rozmiar przez co wysokosc moze sie nie zgadzać ja np zeby ustawic odpowiednio klocka musialem dodac do wysokosci 17.99

chyba ze to cos z moim modelem jest nie tak :D
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#7 Cypis'

    Master

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 161
Super Hero

  • Postów:965
  • GG:
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:polska
Offline

Napisano 17.04.2012 19:09

mi to się nie przyda bo używasz *v_angle, a co jak gracz patrzy w bok a idzie prosto ?
  • +
  • -
  • 0

#8 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 17.04.2012 19:11

mi to się nie przyda bo używasz *v_angle, a co jak gracz patrzy w bok a idzie prosto ?


no przydala by sie opcja z anglesami xDD
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#9 Cypis'

    Master

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 161
Super Hero

  • Postów:965
  • GG:
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:polska
Offline

Napisano 17.04.2012 19:14

ja bym np. pobrał wektor w którym kierunku idzie a wtedy pobierał bym *_v_angle i później go korygował przez ten wektor co wcześniej pobrałem
  • +
  • -
  • 0

#10 sebul

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 17.04.2012 21:16

jeszcze jedno pytanie testowales to z innymi entami niz gracz ?? bo enty mogą mieć inny rozmiar przez co wysokosc moze sie nie zgadzać ja np zeby ustawic odpowiednio klocka musialem dodac do wysokosci 17.99

chyba ze to cos z moim modelem jest nie tak :D

Nie, ale to Ty (jako osoba wykorzystująca ten stock) powinna wiedzieć jakie rozmiary ma byt, który chcesz przenieść przed gracza, czyli dodajesz x do wysokości, albo odejmujesz, albo wykorzystujesz jeszcze inny stock który sprawdza, czy byt nie utkwił w ziemi i ewentualnie podnosisz go.

mi to się nie przyda bo używasz *v_angle, a co jak gracz patrzy w bok a idzie prosto ?

A to *v_angle robi coś o czym nie wiem? Nie ma różnicy gdzie gracz się patrzy i jak idzie, stock zawsze będzie pobierał miejsce przed nim, jak nie wierzysz, to sam testuj ten plugin, który jest podany.

mi to się nie przyda bo używasz *v_angle, a co jak gracz patrzy w bok a idzie prosto ?


no przydala by sie opcja z anglesami xDD

Chodzi o *_angles? Przecież to jest praktycznie to samo, tylko 0 element przyjmuje wartości chyba od -30 do 30, czy coś koło tego, w każdym razie mniejsze niż v_angle (testowałem), no i wartości są przeciwne.
sebul (18.04.2012 19:40):
Dodałem do pierwszego postu lepszy testowy plugin, wychodzi na to, że wszystko jest ok.

  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#11 Cypis'

    Master

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 161
Super Hero

  • Postów:965
  • GG:
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:polska
Offline

Napisano 19.04.2012 21:06

sebul, masz racje ale mi chodziło o co innego. Pobrać origin przed graczem (nie tam gdzie on patrzy) tylko w tym kierunku którym on idzie.
sebul (19.04.2012 22:01):
A no chyba że :D

  • +
  • -
  • 0

#12 Fili:P

    Godlike

  • Power User

Reputacja: 754
Guru

  • Postów:1 679
  • Imię:Darek
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 28.07.2012 09:43

Da rade tak zrobić, żeby zwróciła takie kordy abym nie był w ścianie ?
  • +
  • -
  • 0

#13 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 553
Godlike

  • Postów:11 976
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 28.07.2012 10:53

Tak zrób traceline od oczu gracza do pozycji którą dostałeś
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych