Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[ROZWIĄZANE] Zmienne statyczne


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 05.03.2012 19:17

Od jakiegoś czasu zastanawiam się, czy w ogóle opłaca się tworzyć zmienne statyczne. Prócz tego, że zmienna statyczna może być użyta tylko w funkcji, w której została stworzona, to jest jeszcze jakaś inna różnica pomiędzy tą zmienną, a zmienną globalną?
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#2 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 980
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Online

Napisano 05.03.2012 19:19

Kwestia czytelności kodu po co pakować zmienną do globalnych skoro jest używana tylko w jeden funkcji
  • +
  • -
  • 1

#3 fbang

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 82
Zaawansowany

  • Postów:237
  • GG:
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 05.03.2012 19:27

Różnicy nie ma oprócz estetyki i rodzaju wywoływania.

Użytkownik fbang edytował ten post 05.03.2012 19:27

  • +
  • -
  • 1

#4 diablix

    emeryt

  • Przyjaciel

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:663
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Daniel
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 05.03.2012 19:27

I z tego co wiem statyczna zapamiętuje swoją wartość tylko raz i nie można jej modyfikować, ale mogę się mylić.

public cmdTest(id){
static test; test++;

client_print(id, 0x3, "%d", test);
}


Za każdym razem będzie o jeden więcej

1
2
3
4


sebul (05.03.2012 19:34):
To chyba już nie :D
diablix (05.03.2012 19:42):
Edytowałem post, teraz jest prawdziwy

  • +
  • -
  • 1

#5 sebul

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 05.03.2012 19:46

Wiadomość wygenerowana automatycznie


Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Powód: Pomoc udzielona

Jeśli się z tym nie zgadzasz, Dołączona grafika raportuj ten post, a moderator lub administrator rozpatrzy go ponownie.


Z pozdrowieniami,
Zespół AMXX.PL
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#6 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 980
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Online

Napisano 09.03.2012 14:05

obecnie nie mam tego jak sprawdzić ale static nie pozwala na inicjalizacje przy tworzeniu
czyli
static test = 2;
nie przejdzie
sebul (09.03.2012 14:08):
To już wiedziałem :D

  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych