Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[forums.alliedmods.net] BSP Compat - Make maps compatible with your mod


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Adminek AMXX.PL

    Admin :)

  • Bot

Reputacja: 156
Profesjonalista

  • Postów:7 490
  • Lokalizacja:AMXX.PL
Offline

Napisano 10.02.2012 07:15

Sometimes you want to play a map from other mods but that maps are unable to run correctly because it uses entities not available in your prefered mod.

This plugin will convert those entity types to a selected type available in the running mod.


With this plugin you can not only rename those entities, they will be created using the related class objects (ie: func_breakable = CBreakable)

Signatures for linux and windows included in zip file.

If anyone need another kind of patching for maps, just tell me in this post and I'll check how can be included into this plugin


Here's a useful example:

On TFC, spawn point entities is called info_player_teamspawn but in CS should be named info_player_start




Requirements

AmxModX
Orpheu


Cvars

bsp_classrename ( 1 | 0 )

If setting value to "1", entities will have it's classname renamed to the real classname.
Also EV_SZ_message (pev_message) will contain the original classname.


Config File


There's a file to setup entity renaming. This file is called bsp_compat.ini and should be inside amxmodx/configs folder.

The format is one line for each replacement and defined as

original-class-name:final-class-name

Known and unknown entities can be used as original-class-name


Custom Entity

GoldSrc Engine comes with a predefined "custom" classname for unknown entities. If gamedll defines it, it will be used as a replacement for unknown entities.

The provided config file comes with "custom" defined as "info_target" entity.

Attached Files Dołączona grafika Get Plugin or Get Source (bsp_compat.sma - 2.3 KB) Dołączona grafika bsp_compat.ini (22 Bytes) Dołączona grafika bsp_compat.zip (7.2 KB)

Wyświetl pełny artykuł




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych