Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie
C++

[ROZWIĄZANE] Pomoc przy zadaniu z VI OIG

C++ c++

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 KoZaK_Pl

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 7
Nowy

  • Postów:42
  • Imię:Damian
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 09.01.2012 21:52

Witam.
Od pewnego czasu męczę się z zadaniem 'podzad' z VI OIG, które jest już moim ostatnim na z I etapu. Progu przejścia nie znam, ale wolę zrobić wszystkie, aby mieć pewność. Wiem też, że pomoc przy myśleniu algorytmicznym na tym etapie jest jeszcze dozwolona i nie ma ku niej żadnych przeszkód. Także proszę Was, użytkowników amxx na nakierowanie mnie na sam algorytm. Treść zadania daję w pdf.
Pozdrawiam, Kozak_PL

Załączone pliki

  • Załączony plik  podzad.pdf   257,69 KB  211 Ilość pobrań

Użytkownik KoZaK_Pl edytował ten post 09.01.2012 21:53

  • +
  • -
  • 0

#2 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 09.01.2012 22:12

jak dla mnie to musisz policzyć liczbe N'ow , S'ow , E'ow , W'ow :D

i potem tak

jesli liczba eN'ow jest mniejsza od liczby eS'ów to wysokosc=eN + (eS-eN)
jesli liczba eSów jest mniejsza od liczby eN'ów to wysokosc=eS+(eN-eS)
jesli te liczby są równe to wysokość = liczba eN'ów


tak na szybko

ale mozesz tez zrobić 2 zmienne wysokośc i szerokość i 4 zmienne tymczasowe na max wys i szer oraz min wys i szer

i jak masz eN to zwiekszasz wysokość jesli S to zmniejszasz wysokość potem porównujesz z maxem zeby mieć max wys i min wysokość potem suma modułów i masz wysokość mapy to samo z szerokością

troche zagmatwane ale da sie zrozumieć
  • +
  • -
  • 1
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#3 KoZaK_Pl

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 7
Nowy

  • Postów:42
  • Imię:Damian
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 09.01.2012 22:32

Pierwszy sposób nie działa, co do drugiego, to jeszcze nie sprawdzałem. Oczywiście lici plusik za chęci.
  • +
  • -
  • 0

#4 R3X

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 09.01.2012 22:46

To jest coś w rodzaju języka programowania, masz napisać parser. Stwórz 2 zmienne na pozycje, przyjmij (całkiem słusznie) że S = -N, E = -W i będziesz miał współrzędne Podróżnika w każdym kroku. Potrzebna będzie plansza o wymiarach: (max(pion) - min(pion)) x (max(poziom) - min(poziom))
  • +
  • -
  • 3

#5 KoZaK_Pl

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 7
Nowy

  • Postów:42
  • Imię:Damian
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 10.01.2012 17:24

Robię tak jak mówisz, R3X. Niestety to nie tryni. Weźmy sobie np. na logikę wys=6. Wtedy analogicznie według Twojego algo powinno być max(6,-6)-min(6,-6). To niestety nie działa. Min i max biorę z biblioteki algorithm.
  • +
  • -
  • 0

#6 R3X

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 10.01.2012 18:56

jeśli maksymalny y=6, minimalny y=-6 to wysokość równa się 6-(-6) = 12

w każdym kroku musisz zapisać:
maksymalny = max( maksymalny , aktualny )
minimalny = min( minimalny , aktualny )

to samo dla drugiej osi i będziesz miał szerokość
  • +
  • -
  • 1

#7 KoZaK_Pl

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 7
Nowy

  • Postów:42
  • Imię:Damian
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 10.01.2012 19:12

Ok. Nie dopisałem tego w forze i dlatego nie działało. Teraz już tryni. Temat do zamknięcia.
  • +
  • -
  • 0

#8 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 10.01.2012 19:13

Wiadomość wygenerowana automatycznie


Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Powód: Pomoc udzielona

Jeśli się z tym nie zgadzasz, Dołączona grafika raportuj ten post, a moderator lub administrator rozpatrzy go ponownie.


Z pozdrowieniami,
Zespół AMXX.PL
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: C++, c++

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych