Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Gracz przechodzi przez byt


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jak się nazwać

    Wszechmogący

  • Power User

Reputacja: 169
Profesjonalista

  • Postów:617
  • Imię:a
  • Lokalizacja:a
Offline

Napisano 24.11.2011 17:48

Siemka jak zablokować przechodzenie przez byt graczowi (żeby nie mógł "wejść" w niego)
oto pseudo kod który nie działa:

public asd(id)
{
new Float: Origin[3];

pev(id, pev_origin , Origin);

Origin[0] += 40.0
Origin[2] -= 32.0


new Ent = fm_create_entity("info_target");

set_pev(Ent, pev_classname, "asd");
set_pev(Ent, pev_solid, 2);
set_pev(Ent, pev_model, "models/asd.mdl");

set_pev(Ent, Origin);


set_pev(Ent, pev_movetype, MOVETYPE_FLY);
set_pev(Ent, pev_owner, id);
set_pev(Ent, pev_mins, {-1.1, -1.1, -1.1})
set_pev(Ent, pev_maxs, {1.1, 1.1, 1.1})


fm_drop_to_floor(Ent)
}


Czy może ma to coś wspólnego z tym
set_pev(Ent, pev_mins, {-1.1, -1.1, -1.1})
    set_pev(Ent, pev_maxs, {1.1, 1.1, 1.1})


  • +
  • -
  • 0
Pisze na zamówienie statystyki pod nvault. GG: 15600964

#2 ^Grzyboo

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 246
Wszechwidzący

  • Postów:461
  • Imię:Grzyboo
  • Lokalizacja:Tak
Offline

Napisano 25.11.2011 14:43

set_pev(ent, pev_solid, SOLID_BBOX);


Spróbuj tego.
Nigdy się tym jakoś nie bawiłem, ale wydaje mi się że w ten sposób
  • +
  • -
  • 0

#3 diablix

    emeryt

  • Przyjaciel

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:663
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Daniel
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 25.11.2011 15:12

@Grzybo

SOLID_BBOX = 2 więc kod ma dobry. Raczej kwestia rozmiarów, bryła jest tak mała że jej nie czujesz. Spróbuj coś typu
set_pev(Ent, pev_mins, {-15.1, -15.1, -15.1})
set_pev(Ent, pev_maxs, {15.1, 15.1, 15.1})


No i ustawiając pev_owner id o argumencie użytym zawsze będzie przenikać przez ten byt.

set_pev(Ent, pev_owner, id);
  • +
  • -
  • 1

#4 Jak się nazwać

    Wszechmogący

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 169
Profesjonalista

  • Postów:617
  • Imię:a
  • Lokalizacja:a
Offline

Napisano 26.11.2011 16:03

Ok dzięki. A mogę wiedzieć skąd mogę wziąć dokładny rozmiar mojego modelu? Mam zainstalowany Jed's Half-Life Model Viewer i szukałem w nim i nie znalazłem ;/. Czyli zamiast pev_ownera mogę po prostu przypisać id gracza do zmiennej? W sumie nie wiem po co pytam bo na pewno mogę ;P

refresh
  • +
  • -
  • 0
Pisze na zamówienie statystyki pod nvault. GG: 15600964

#5 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 980
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 26.11.2011 18:10

set_pev(Ent, pev_owner, id);
osoba w której podajesz id w pev_owner może przechodzić zawsze przez byt niezależnie jaki solid nadasz itp.
  • +
  • -
  • 0

#6 Jak się nazwać

    Wszechmogący

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 169
Profesjonalista

  • Postów:617
  • Imię:a
  • Lokalizacja:a
Offline

Napisano 26.11.2011 18:42

no tego sie juz dowiedzialem ale skad wziść mins i maxs modelu
  • +
  • -
  • 0
Pisze na zamówienie statystyki pod nvault. GG: 15600964

#7 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 980
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 26.11.2011 19:19

A mogę wiedzieć skąd mogę wziąć dokładny rozmiar mojego modelu

jedyny sposób jaki znam to na "oko" ;)
czyli ustawiasz i sprawdzasz tym pluginem czy o to ci chodziło
A mogę wiedzieć skąd mogę wziąć dokładny rozmiar mojego modelu
  • +
  • -
  • 1

#8 Jak się nazwać

    Wszechmogący

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 169
Profesjonalista

  • Postów:617
  • Imię:a
  • Lokalizacja:a
Offline

Napisano 26.11.2011 20:38

Nie no nie mojego faktycznie ;P. A to może ktoś powiej które parametry w tablic za którą wielkość odpowiadają? Czyli na pewno nie ma programu do sprawdzania rozmiarów modelów ?
  • +
  • -
  • 0
Pisze na zamówienie statystyki pod nvault. GG: 15600964




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych