Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[ROZWIĄZANE] [id] [pid] [kid] Jakie są i Co oznaczają?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 NiFreZ

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 11
Początkujący

  • Postów:116
  • Imię:tom
  • Lokalizacja:ASd
Offline

Napisano 08.11.2011 18:23

Witam , otóż chciałbym aby ktoś mi podał Oznaczenia ? tych oraz innych "Znaczków" / Indexów
np.
[id] - Gracz który wykonuje coś... torlo
[kid]
[attacker]
[pid]

i tak dalej , chciałbym się tego dowiedzieć.
  • +
  • -
  • 0

#2 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 08.11.2011 18:37

One mogą mieć różne oznaczenia, czyli zależy to od tego gdzie je umieścisz.
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#3 NiFreZ

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 11
Początkujący

  • Postów:116
  • Imię:tom
  • Lokalizacja:ASd
Offline

Napisano 08.11.2011 18:42

Czyli np [kid] [pid] w Jednym oznaczaja cos innego a w czyms innym co innego ? a jest gdzies to opisane?
  • +
  • -
  • 0

#4 dasiek

    Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

  • Junior Admin

Reputacja: 2 077
Godlike

  • Postów:5 706
  • Imię:Adaś
  • Lokalizacja:No teraz trochę dalej od WWy
Offline

Napisano 08.11.2011 18:54

kid i pid to zapewne nazwy zmiennych, bez kawałku kody nic nie pomożemy. ;)

pid było używane jako id gracza na którego nacelujemy (tak jest na forum, takową funkcje i ja posiadam)

co to attacker to id gracza który nas atakuje (zadaje nam obrażenia) używane przede wszystkim w TakeDamage ;)
  • +
  • -
  • 1

#5 NiFreZ

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 11
Początkujący

  • Postów:116
  • Imię:tom
  • Lokalizacja:ASd
Offline

Napisano 08.11.2011 18:56

Kid / Pid są w Diablo , ucze się Pawna na podstawie Diablo :)

A są jakieś inne takie już zdefiniowane ??

Użytkownik NiFreZ edytował ten post 08.11.2011 18:58

  • +
  • -
  • 0

#6 KariiO

    Super Hero

  • Power User

Reputacja: 396
Wszechpomocny

  • Postów:1 133
  • GG:
  • Imię:Korneliusz
  • Lokalizacja:Cieszyn
Offline

Napisano 08.11.2011 19:05

kid i vid jest w deathmsg w diablo modzie
kid to skrót od zabójcy, mi się to osobiście kojarzy z kidnapper czyli porywacz po ang
vid to victim czyli ofiara :)
może tam również dać dziadek i babcia tylko porównujesz co jest co.
  • +
  • -
  • 1

#7 dasiek

    Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

  • Junior Admin

Reputacja: 2 077
Godlike

  • Postów:5 706
  • Imię:Adaś
  • Lokalizacja:No teraz trochę dalej od WWy
Offline

Napisano 08.11.2011 19:08

Kid i Pid możesz sobie nazwać jak chcesz. zauważ, że każdy z nich mają na końcu id i zapisują konkretnie wymagane IP. ja np korzystam zamiast attacker to idattacker, bo przejżyździej. większość takowych ID jest pobierana funkcją read_data więc wystarczy poszukać . ;)
  • +
  • -
  • 1

#8 NiFreZ

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 11
Początkujący

  • Postów:116
  • Imię:tom
  • Lokalizacja:ASd
Offline

Napisano 08.11.2011 19:55

Dzięki all za pomoc , plusiki lecą.
Jeszcze jak możecie to dajcie link / kod jak zrobić KID oraz VID chyba że jest łatwo to wyciągnąć z diablo


Edit:

new attacker = read_data( 1 );
new ofiara = read_data( 2 );
new headshot = read_data( 3 );


czy to jest to ?

Użytkownik NiFreZ edytował ten post 08.11.2011 20:00

  • +
  • -
  • 0

#9 Syczaj

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 32
Życzliwy

  • Postów:156
  • Lokalizacja:Plock
Offline

Napisano 08.11.2011 20:26

każda z tych 'zmiennych' to id gracza, czyli numerek od 1 do 32 (bo chyba o to ci chodzi)
Możesz je nazwać jak chcesz

najprostszy przykład

client_putinserver(id){
}
możesz równie dobrze napisać
client_putinserver(kid){
}
client_putinserver(rid){
}
client_putinserver(kupa){
}
client_putinserver(lubieplacki){
}
client_putinserver(fafusie){
}

każda z tych zmiennych oznacza to samo, czyli index gracza (1-32)

jeśli np dasz
public client_death ( killer, victim, wpnindex, hitplace, TK )
możesz równie dobrze dać
public client_death ( zabojca, ofiara, indexbroni, mniejsceuderzenia, teka )
public client_death ( tytus, romek, atomek, klacz, buc )
Wszystkie te zmienne kolejno oznaczają to samo.
zabojca, killer, tytus - id gracza ( w tym wypadku, który zabił gracza)
ofiara, romek, victim - id gracza (w tym wypadku ofiary)
indexbroni, wpnindex, atomek - indeks broni (CSW_nazwa_broni)
miejsceuderzenia, klacz, hitplace - w ktora czesc zostal oddany ostatni strzal (HIT_nazwa_czesc_ciala)
buc, teka, TK - czy był to teamkill (jest równe 1 jeśli tak, 0 jeśli nie)

teraz kminisz? ^^

kazda funkcja ma w swoim includzie wszystko wyjaśnione, tutaj masz część po polsku:
Dokumentacja AMXX.pl

proponuje porzucić kod diablo, bo jest dość pogmatwany.
Zacznij od prostszych pluginów (dawanie komuś czegoś na spawnie, zmiana obrażeń, wiadomości kto, kogo, z czego zabił)



new attacker = read_data( 1 );
new ofiara = read_data( 2 );
new headshot = read_data( 3 );
read_data(1) czyta pierwszy zwracany argument, (2) drugi, (3) trzeci itd. Sam do końca nie kminie czemu nie wpisuje się niekiedy zmiennych w nawiasach przy wywoływaniu funkcji, ale działa tak samo.

Użytkownik Syczaj edytował ten post 08.11.2011 20:32

  • +
  • -
  • 1
Dołączona grafika

#10 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 553
Godlike

  • Postów:11 976
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 08.11.2011 20:28

nazwy zmiennych mogą być różne akurat w diablo nazywają się one pid i kid
  • +
  • -
  • 0

#11 NiFreZ

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 11
Początkujący

  • Postów:116
  • Imię:tom
  • Lokalizacja:ASd
Offline

Napisano 08.11.2011 20:52

@all już pojąłem całą wiedzę o tym ; ) dzięki
  • +
  • -
  • 0

#12 diablix

    emeryt

  • Przyjaciel

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:663
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Daniel
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 08.11.2011 21:04

Wiadomość wygenerowana automatycznie


Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Powód: Pomoc udzielona

Jeśli się z tym nie zgadzasz, Dołączona grafika raportuj ten post, a moderator lub administrator rozpatrzy go ponownie.


Z pozdrowieniami,
Zespół AMXX.PL
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych