Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Blad w kompilacji + malo fps


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 NewaX

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 28
Życzliwy

  • Postów:241
  • Imię:Marcin
  • Lokalizacja:Biłgoraj
Offline

Napisano 31.10.2011 09:47

A wiec podczas kompikacji jest blad
Error: Malformed face normal
Mapa niby dziala ale nie ma cieni oraz jest malo fps jak sie spojrzy na srodek to jedyne 70
Dam moze cale logi
** Executing...
** Command: Change Directory
** Parameters: "D:\Steam\SteamApps\grubas09\counter-strike"

** Executing...
** Command: D:\VALVEH~1\tools\hlcsg.exe
** Parameters: "c:\users\newax\desktop\bb_chinchilla"
hlcsg v3.4 Final (Feb 25 2006)
Zoner's Half-Life Compilation Tools -- Custom Build
Based on code modifications by Sean 'Zoner' Cavanaugh
Based on Valve's version, modified with permission.
Submit detailed bug reports to ([email protected])
-----  BEGIN  hlcsg -----
Command line: D:\VALVEH~1\tools\hlcsg.exe c:\users\newax\desktop\bb_chinchilla
Entering c:\users\newax\desktop\bb_chinchilla.map
Current hlcsg Settings
Name				 |  Setting  |  Default
---------------------|-----------|-------------------------
threads			   [	   2 ] [  Varies ]
verbose			   [	 off ] [	 off ]
log				   [	  on ] [	  on ]
developer			 [	   0 ] [	   0 ]
chart				 [	 off ] [	 off ]
estimate			  [	 off ] [	 off ]
max texture memory	[ 4194304 ] [ 4194304 ]
max lighting memory   [ 6291456 ] [ 6291456 ]
priority			  [  Normal ] [  Normal ]
noclip				[	 off ] [	 off ]
null texture stripping[	  on ] [	  on ]
clipnode economy mode [	  on ] [	  on ]
clip hull type		[  legacy ] [  legacy ]
onlyents			  [	 off ] [	 off ]
wadtextures		   [	  on ] [	  on ]
skyclip			   [	  on ] [	  on ]
hullfile			  [	None ] [	None ]
nullfile			  [	None ] [	None ]
min surface area	  [   0.500 ] [   0.500 ]
brush union threshold [   0.000 ] [   0.000 ]
Using mapfile wad configuration
Wadinclude list :
[zhlt.wad]
0 brushes (totalling 0 sides) discarded from clipping hulls
CreateBrush:
10%...20%...30%...40%...50%...60%...70%...80%...90%... (0.23 seconds)
SetModelCenters:
10%...20%...30%...40%...50%...60%...70%...80%...90%... (0.00 seconds)
CSGBrush:
10%...20%...30%...40%...50%...60%...70%...80%...90%... (0.08 seconds)
Using Wadfile: \valve hammer editor\halflife.wad
- Contains 19 used textures, 100.00 percent of map (3116 textures in wad)
Texture usage is at 0.23 mb (of 4.00 mb MAX)
0.78 seconds elapsed
-----   END   hlcsg -----

** Executing...
** Command: D:\VALVEH~1\tools\hlbsp.exe
** Parameters: "c:\users\newax\desktop\bb_chinchilla"
hlbsp v3.4 Final (Feb 25 2006)
Zoner's Half-Life Compilation Tools -- Custom Build
Based on code modifications by Sean 'Zoner' Cavanaugh
Based on Valve's version, modified with permission.
Submit detailed bug reports to ([email protected])
-----  BEGIN  hlbsp -----
Command line: D:\VALVEH~1\tools\hlbsp.exe c:\users\newax\desktop\bb_chinchilla
Current hlbsp Settings
Name			   |  Setting  |  Default
-------------------|-----------|-------------------------
threads			 [	   2 ] [  Varies ]
verbose			 [	 off ] [	 off ]
log				 [	  on ] [	  on ]
developer		   [	   0 ] [	   0 ]
chart			   [	 off ] [	 off ]
estimate			[	 off ] [	 off ]
max texture memory  [ 4194304 ] [ 4194304 ]
priority			[  Normal ] [  Normal ]
noclip			  [	 off ] [	 off ]
nofill			  [	 off ] [	 off ]
noopt			   [	 off ] [	 off ]
null tex. stripping [	  on ] [	  on ]
notjunc			 [	 off ] [	 off ]
subdivide size	  [	 240 ] [	 240 ] (Min 64) (Max 512)
max node size	   [	1024 ] [	1024 ] (Min 64) (Max 8192)

SolidBSP [hull 0] 500...512 (0.02 seconds)
BSP generation successful, writing portal file 'c:\users\newax\desktop\bb_chinchilla.prt'
SolidBSP [hull 1] 262 (0.01 seconds)
SolidBSP [hull 2] 220 (0.01 seconds)
SolidBSP [hull 3] 267 (0.01 seconds)
0.63 seconds elapsed
-----   END   hlbsp -----


** Executing...
** Command: D:\VALVEH~1\tools\hlvis.exe
** Parameters: "c:\users\newax\desktop\bb_chinchilla"
hlvis v3.4 Final (Feb 25 2006)
Zoner's Half-Life Compilation Tools -- Custom Build
Based on code modifications by Sean 'Zoner' Cavanaugh
Based on Valve's version, modified with permission.
Submit detailed bug reports to ([email protected])
-----  BEGIN  hlvis -----
Command line: D:\VALVEH~1\tools\hlvis.exe c:\users\newax\desktop\bb_chinchilla
261 portalleafs
758 numportals
-= Current hlvis Settings =-
Name			   |  Setting  |  Default
-------------------|-----------|-------------------------
threads			 [	   2 ] [  Varies ]
verbose			 [	 off ] [	 off ]
log				 [	  on ] [	  on ]
developer		   [	   0 ] [	   0 ]
chart			   [	 off ] [	 off ]
estimate			[	 off ] [	 off ]
max texture memory  [ 4194304 ] [ 4194304 ]
max vis distance	[	   0 ] [	   0 ]
priority			[  Normal ] [  Normal ]
fast vis			[	 off ] [	 off ]
full vis			[	 off ] [	 off ]

BasePortalVis:
10%...20%...30%...40%...50%...60%...70%...80%...90%... (0.04 seconds)
LeafThread:
10%...20%...30%...40%...50%...60%...70%...80%...90%... (1.41 seconds)
average leafs visible: 168
g_visdatasize:8705  compressed from 8613
1.46 seconds elapsed
-----   END   hlvis -----

** Executing...
** Command: D:\VALVEH~1\tools\hlrad.exe
** Parameters: "c:\users\newax\desktop\bb_chinchilla"
hlrad v3.4 Final (Feb 25 2006)
Zoner's Half-Life Compilation Tools -- Custom Build
Based on code modifications by Sean 'Zoner' Cavanaugh
Based on Valve's version, modified with permission.
Submit detailed bug reports to ([email protected])
-----  BEGIN  hlrad -----
Command line: D:\VALVEH~1\tools\hlrad.exe c:\users\newax\desktop\bb_chinchilla
-= Current hlrad Settings =-
Name				| Setting			 | Default
--------------------|---------------------|-------------------------
threads			  [				 2 ] [			Varies ]
verbose			  [			   off ] [			   off ]
log				  [				on ] [				on ]
developer			[				 0 ] [				 0 ]
chart				[			   off ] [			   off ]
estimate			 [			   off ] [			   off ]
max texture memory   [		   4194304 ] [		   4194304 ]
max lighting memory  [		   6291456 ] [		   6291456 ]
priority			 [			Normal ] [			Normal ]
vismatrix algorithm  [		  Original ] [		  Original ]
oversampling (-extra)[			   off ] [			   off ]
bounces			  [				 1 ] [				 1 ]
bounce dynamic light [				on ] [				on ]
ambient light		[ 0.000 0.000 0.000 ] [ 0.000 0.000 0.000 ]
maximum light		[		   255.000 ] [		   256.000 ]
circus mode		  [			   off ] [			   off ]
smoothing threshold  [			50.000 ] [			50.000 ]
direct threshold	 [			25.000 ] [			25.000 ]
direct light scale   [			 2.000 ] [			 2.000 ]
coring threshold	 [			 1.000 ] [			 1.000 ]
patch interpolation  [				on ] [				on ]
texscale			 [				on ] [				on ]
patch subdividing	[				on ] [				on ]
chop value		   [			64.000 ] [			64.000 ]
texchop value		[			32.000 ] [			32.000 ]
global fade		  [			 1.000 ] [			 1.000 ]
global falloff	   [				 2 ] [				 2 ]
global light scale   [ 1.000 1.000 1.000 ] [ 1.000 1.000 1.000 ]
global gamma		 [ 0.500 0.500 0.500 ] [ 0.500 0.500 0.500 ]
global light scale   [			 1.000 ] [			 1.000 ]
global sky diffusion [			 1.000 ] [			 1.000 ]
opaque entities	  [				on ] [				on ]
sky lighting fix	 [				on ] [				on ]
incremental		  [			   off ] [			   off ]
dump				 [			   off ] [			   off ]
colour jitter		[	   0.0 0.0 0.0 ] [	   0.0 0.0 0.0 ]
monochromatic jitter [	   0.0 0.0 0.0 ] [	   0.0 0.0 0.0 ]
softlight hack	   [   0.0 0.0 0.0 0.0 ] [   0.0 0.0 0.0 0.0 ]
diffuse hack		 [				on ] [				on ]
spotlight points	 [				on ] [				on ]
custom shadows with bounce light
					 [			   off ] [			   off ]
rgb transfers		[			   off ] [			   off ]

[Reading texlights from 'D:\VALVEH~1\tools\lights.rad']
[1 texlights parsed from 'D:\VALVEH~1\tools\lights.rad']
3405 faces
Create Patches : 12022 base patches
0 opaque faces
120834 square feet [17400144.00 square inches]
5 direct lights
BuildFacelights:
Malformed face (1) normal @
(-2.00, 1696.00, -254.00)
(-2.00, 1704.00, -254.00)
(-2.00, 1704.00, -252.67)
(-2.00, 1696.00, -252.67)
Error: Malformed face normal
Description: The texture alignment of a visible face is unusable
Howto Fix: If using Worldcraft, do a check for problems and fix any occurences of 'Texture axis perpindicular to face'

-----   END   hlrad -----


** Executing...
** Command: Copy File
** Parameters: "c:\users\newax\desktop\bb_chinchilla.bsp" "D:\Steam\SteamApps\grubas09\counter-strike\cstrike_polish\maps\bb_chinchilla.bsp"

** Executing...
** Command: Copy File
** Parameters: "c:\users\newax\desktop\bb_chinchilla.pts" "D:\Steam\SteamApps\grubas09\counter-strike\cstrike_polish\maps\bb_chinchilla.pts"

** Executing...
** Command: D:\Steam\STEAMA~1\grubas09\COUNTE~1\hl.exe
** Parameters: +map "bb_chinchilla" -game cstrike -dev -console +deathmatch 1
ogarnia ktos??

Użytkownik newax edytował ten post 02.11.2011 19:25

  • +
  • -
  • 0

#2 psilocybe

    Toasty!

  • Power User

Reputacja: 252
Wszechwidzący

  • Postów:524
  • Steam:steam
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:PL
Offline

Napisano 17.12.2011 11:45

1. Błąd podczas procesu "BuildFaceLigts" który Ci wyskakuje świadczy o tym że masz na mapie teksturę która jest źle wyrównana względem mapy lub bloku który pokrywa, sprawdź wszystkie elementy gdzie zrobiłeś niestandardowe wyrównanie tekstur i bloki o skośnych bokach, spróbuj rozciągnąć tekstury opcją "Fit". W logu masz podaną pozycję tego elementu, sprawdź błędy mapy (CTRL+P). Spotkałem się z tym tylko raz, gdy tworzyłem "góry" na około mapy używając narzędzie VERTEX TOOL, niestety musiałem usunąć elementy i stworzyć je od nowa, bez nadmiernego używania VERTEX.

2. Kompiluj koniecznie za pomocą plików *.BAT , na forum widziałem przypięty poradnik, skorzystaj z tych informacji.

3. Gdy ogarniesz *.BAT'y proponuję dodać do kompilatora VIS parametr "-full" (bez tego nie wypuszczaj nawet mapy na testy, nie dziwne że masz spadki FPS'ów, VIS odpowiada za optymalizacje mapy), natomiast do kompilatora RAD dodaj parametr "-extra" (wysoka jakość oświetlenia) oraz możesz dać "-chop 128" również do kompilatora RAD.

4. Jeśli nie uporałeś się z tym problemem a moje rady nadal nie pomagają, możesz podesłać plik roboczy VHE, jestem pewny że jest to do ogarnięcia w 5 minut.

Pamiętaj, przy kompilacji z parametrami full i extra, bądź cierpliwy, pełna optymalizacja większej mapy zajmuje sporo czasu, nie zapomnij dodać do każdego kompilatora parametru "-estimate", pozwoli to wyświetlić postęp kompilacji i pracy każdego kompilatora jak i przybliżony czas do zakończenia danej operacji.

Życzę powodzenia i nie poddawaj się, ja walczyłem z VHE tygodniami by odpalić swoje mapy, ucząc się na własnych błędach będziesz później wiedział jak budować mapkę od podstaw by uniknąć przykrych niespodzianek podczas kompilacji.

Peace.
  • +
  • -
  • 1

Dołączona grafika

Dołączona grafika


#3 NewaX

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 28
Życzliwy

  • Postów:241
  • Imię:Marcin
  • Lokalizacja:Biłgoraj
Offline

Napisano 17.12.2011 13:07

wielkie dzięki tamta mapke juz usunalem ale probuje robic nowa a te wskazówki na pewno mi sie przydadza. wielkie dzięki.
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych