Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Mini-pluginy dla poczatkującego.


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
52 odpowiedzi w tym temacie

#1 Emulov.

    Zaawansowany

  • Zbanowany

Reputacja: 7
Nowy

  • Postów:144
  • Imię:Sylwek
  • Lokalizacja:Olsztyn
Offline

Napisano 02.09.2011 23:03

Na wstępie napisze że nie ma w forum "Scripting Help" działu Offtopic więc nie zbyt wypada gdzieś 'dyskutować' o scriptingu tam, więc zakładam tutaj - jeśli jest zle, proszę modka o przeniesienie, z góry dzięki.


Okej, o co mi chodzi w tym temacie ? Już mówie.

Jestem bardzo początkującym 'skrypterem' ze tak się nazwe i nie umiem dobrze pisać pluginów, pragnąłbym abyście mi jakoś pomogli, a dokładniej w sposób - dając mi do napisania jakis - mini pluginek. Ja go tutaj potem wklejam, wy oceniacie czy dobrze i dajecie następny, po prostu będe sobie utrwalał pewne rzeczy.

Ponieważ ogólnie rzecz biorąc po czytaniu tutoriali, czy przeglądaniu dokumentacji jutro nie zostaje mi prawie nic w głowie, lecz gdy będę miał do czynienia z tym w praktyce - łatwiej zapamietam wszystko.

Pozdrawiam :)

Użytkownik Emulov. edytował ten post 02.09.2011 23:04


#2 A może sma?

    Godlike

  • Power User

Reputacja: 547
Wszechwiedzący

  • Postów:1 464
  • Steam:steam
  • Imię:Tomasz
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 02.09.2011 23:11

No i masz już coś do oceny/poprawy? :D
Dokumentacja nie ma Ci zostawać w głowie - najważniejsze, żebyś umiał z niej korzystać. A tutki najlepiej czytać wtedy, gdy są potrzebne - np. robisz zapis nvalut - czytasz poradnik dotyczący tego...

Użytkownik A może sma? edytował ten post 02.09.2011 23:12

  • +
  • -
  • 0

#3 Hiroshima

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 327
Godlike

  • Postów:4 984
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Málaga
Offline

Napisano 02.09.2011 23:40

Automatyczna wiadomość


Ten temat został przeniesiony z forum:
InneOFF Topic
do
Scripting AMXXPytania


  • +
  • -
  • 0

#4 speedkill

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 592
Godlike

  • Postów:2 733
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Prudnik
Offline

Napisano 03.09.2011 06:29

Powiem coś od siebie takiej dokumentacji ani tutków nie można przeczytać raz dwa to nie jest książka przygodowa żeby tutek się nam utrwalił najlepiej zrobić z nim plugin i sprawdzić czy działa tak samo z dokumentacją jak coś jest w dokumentacji co cię interesuje ( jakaś funkcja ) Też najlepiej zrobić z nią plugin wtedy się utrwala więcej niż tylko po przeczytaniu :)
Pozdrawiam
  • +
  • -
  • 0

If you can dream it, you can do it.


#5 Emulov.

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 7
Nowy

  • Postów:144
  • Imię:Sylwek
  • Lokalizacja:Olsztyn
Offline

Napisano 03.09.2011 07:36

speedkill, wlasnie o to mi w tym temacie chodzi, chciałbym abyście dawali mi jakieś mini-pluginy do napisania ... :S

#6 Fili:P

    Godlike

  • Power User

Reputacja: 754
Guru

  • Postów:1 679
  • Imię:Darek
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 03.09.2011 07:57

Skoro chcesz to może ja zacznę.
Wymagane includy: fun, fakemeta,engine
Opis: Kiedy naciskamy spacje coś podrzuca nas do góry (nie grawitacja), coś typu flyhack (nie no clip)
Wskazówki: get_user_origin(id); set_pev(id, pev_origin, ...); get_user_buttons(id);
  • +
  • -
  • 1

#7 Dwdov

    Profesjonalista

  • Zbanowany

Reputacja: 59
Pomocny

  • Postów:172
  • Imię:Dawid
  • Lokalizacja:Jawor
Offline

Napisano 03.09.2011 08:07

Ogólnie programowanie to nie tylko znajomość dokumentacji, ale też umiejętność planowania i wymyślania 'systemów', w jaki coś działa. Dlatego najlepiej wziąć sobie usiąść i pomyśleć nad czymś większym niż jakiś mini plugin. Jak masz już swój pomysł myślisz dalej co będzie potrzebne i wtedy sięgasz do dokumentacji/tutorialów po to co Ci się przyda. Imo w taki sposób łapie się najwięcej doświadczenia.

Użytkownik Dawedov edytował ten post 03.09.2011 08:08

Nie pomagam na PW, tylko na forum.


#8 Emulov.

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 7
Nowy

  • Postów:144
  • Imię:Sylwek
  • Lokalizacja:Olsztyn
Offline

Napisano 03.09.2011 08:39

Fili, lap + lecz nie mam pojecia jak zastosowac te origin i w jaki sposob zrobić aby kogoś wywalalo do gory :S

#9 Nomaf

    Wszechpomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 157
Profesjonalista

  • Postów:344
  • GG:
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 03.09.2011 09:18

To może coś prostszego.
Każdy skok to +1 hp ;)
  • +
  • -
  • 1

#10 speedkill

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 592
Godlike

  • Postów:2 733
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Prudnik
Offline

Napisano 03.09.2011 09:43

Spróbuj zrobić to co ci Nomaf napisał ja ci podpowiem
że musisz użyć get_user_button(id)
i public client_PreThink(id) :)
  • +
  • -
  • 1

If you can dream it, you can do it.


#11 Emulov.

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 7
Nowy

  • Postów:144
  • Imię:Sylwek
  • Lokalizacja:Olsztyn
Offline

Napisano 03.09.2011 09:59

Przed przeczytaniem postu Speedkilla zrobilem to :

/* Plugin generated by AMXX-Studio */
 
#include <amxmodx>
#include <amxmisc>
#include <fun>
 
#define PLUGIN "New Plug-In"
#define VERSION "1.0"
#define AUTHOR "Administrator"
 
 
public plugin_init() {
	register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)
	
	register_clcmd("+jump", "hpskok")
}
 
public hpskok(id)
{
	set_user_health(id,get_user_health(id) + 1);
	return PLUGIN_HANDLED
}

Moze mi ktoś powiedzieć co jest zle ? :D

Zaraz postaram sie zrobic to co mi speedkill podpowiedział.

Użytkownik Emulov. edytował ten post 03.09.2011 10:01


#12 speedkill

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 592
Godlike

  • Postów:2 733
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Prudnik
Offline

Napisano 03.09.2011 10:06

Dałeś return PLUGIN_HANDLED
więc skok nie zostanie wykonany
teraz powinno zadziałać
/* Plugin generated by AMXX-Studio */

#include <amxmodx>
#include <amxmisc>
#include <fun>

#define PLUGIN "New Plug-In"
#define VERSION "1.0"
#define AUTHOR "Administrator"


public plugin_init() {
	    register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)
	   
	    register_clcmd("+jump", "hpskok")
}

public hpskok(id)
{
	    set_user_health(id,get_user_health(id) + 1);
}

  • +
  • -
  • 0

If you can dream it, you can do it.


#13 Emulov.

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 7
Nowy

  • Postów:144
  • Imię:Sylwek
  • Lokalizacja:Olsztyn
Offline

Napisano 03.09.2011 10:08

No wlasnie, wiec po co sie meczyc z get_user_button czy client_PreThink skoro mozna tak ? :D

#14 mierzwi

    Banned

  • Zbanowany

Reputacja: 235
Wszechwidzący

  • Postów:651
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 03.09.2011 10:17

szczerze to nie wiem czy wykryje takie coś plugin -.- przeważnie się robi w client_prethinku get_user_button(id) & IN_JUMP

jeśli masz fejsa i chcesz mi pomóc to wejdź tutaj: Zaproś kumpla by lubił nasz sklep | Facebook

na pewno jakoś C się odwdzięczę!


#15 Emulov.

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 7
Nowy

  • Postów:144
  • Imię:Sylwek
  • Lokalizacja:Olsztyn
Offline

Napisano 03.09.2011 10:24

W PreThinku takie coś :



/* Plugin generated by AMXX-Studio */

#include <amxmodx>
#include <amxmisc>
#include <engine>
#include <fun>

#define PLUGIN "New Plug-In"
#define VERSION "1.0"
#define AUTHOR "Administrator"


public plugin_init() {
    register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)
	   
}

public client_PreThink(id)
{
    if(get_user_button(id) & IN_JUMP && (get_user_oldbutton(id) & IN_JUMP)) set_user_health(id, get_user_health + 1)
}


#16 mierzwi

    Banned

  • Zbanowany

Reputacja: 235
Wszechwidzący

  • Postów:651
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 03.09.2011 13:11

to może teraz coś z naliczaniem? na przykład zrób plugin, w którym dostajesz +50 hp jak zabijesz 5 osób, nie umierając (coś jak killstrike?)
podpowiedz: musisz użyć deathmsg lub innego eventu który będzie wyłapywał killa

jeśli masz fejsa i chcesz mi pomóc to wejdź tutaj: Zaproś kumpla by lubił nasz sklep | Facebook

na pewno jakoś C się odwdzięczę!


#17 Emulov.

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 7
Nowy

  • Postów:144
  • Imię:Sylwek
  • Lokalizacja:Olsztyn
Offline

Napisano 03.09.2011 13:42

Nic mi nie przychodzi na myśl jak zrobić naliczanie :<

Może coś innego ? :S

#18 A może sma?

    Godlike

  • Power User

Reputacja: 547
Wszechwiedzący

  • Postów:1 464
  • Steam:steam
  • Imię:Tomasz
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 03.09.2011 13:54

Przechwytuj śmierć, sprawdzaj czy zabójca i ofiara to inne osoby, zwiększ jakąś zmienną o 1, sprawdź czy jakaś zmienna osiągnęła wymaganą liczbę, dodaj HP.
  • +
  • -
  • 0

#19 Emulov.

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 7
Nowy

  • Postów:144
  • Imię:Sylwek
  • Lokalizacja:Olsztyn
Offline

Napisano 03.09.2011 14:03

Nadal mi nic nie przychodzi na mysl, jak mam niby sprawdzic czy zmienna osiagnela wymagana liczbe ? :S

#20 Waq

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 45
Pomocny

  • Postów:141
  • Imię:Łukasz
  • Lokalizacja:Brak
Offline

Napisano 03.09.2011 14:13

jak mam niby sprawdzic czy zmienna osiagnela wymagana liczbe ? :S


if(jakas_zmienna[id] == 5)
{
kod...
}
  • +
  • -
  • 1




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych