Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Zmiana właściwości bytu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Fili:P

    Godlike

  • Power User

Reputacja: 754
Guru

  • Postów:1 679
  • Imię:Darek
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 21.08.2011 10:48

Cześć, chciałbym się dowiedzieć jak zmienić właściowści (chodzi mi o alphe(Renderity)) bytu, na który patrzymy. Ważne, żeby tylko dało się to robić z func_wall.
  • +
  • -
  • 0

#2 Dwdov

    Profesjonalista

  • Zbanowany

Reputacja: 59
Pomocny

  • Postów:172
  • Imię:Dawid
  • Lokalizacja:Jawor
Offline

Napisano 21.08.2011 11:57

Wcześniej może nie dokładnie to opisałem, ale ściany nie są bytami. Większość scian stanowi jakby całość i mają id = 0 w dodatku ich klasa to worldspawn. Ogólnie rzecz biorąc byty mają swój model, i dlatego niektóre elementy są bytami i faktycznie mają klasę func_wall przez co da się modyfikować ich właściwości i tego używa się do wrzucenia jakiegoś modelu na mape. Mapa nie jest takim modelem i ogólnie to jest teksturowana przez gre kiedy model ma swoją teksture, nie potrafię tłumaczyć ale chyba zrozumiesz ; p

Najlepiej zrób tak:
Skompiluj i wrzuć na serwer:

#include <amxmodx>
#include <fakemeta>

public plugin_init()
{
register_plugin( "Plugin" , "0.1", "Dawedo" );

register_forward( FM_PlayerPreThink, "fmPlayerPreThink" );
}
public fmPlayerPreThink( id )
{
new ent, body;
get_user_aiming( id, ent, body );

new szBuffor[128];
new szClass[32];

pev( ent, pev_classname, szClass, 31 );

format( szBuffor, charsmax( szBuffor ), "Id: %i^nKlasa: %s", ent, szClass );

set_hudmessage( 255, 255, 255, -1.0, -1.0, 0, 0.1, 0.1, 0.1, 0.1, 1 );
show_hudmessage( id, szBuffor );
}

Odpal mape cs_assault i pochodź trochę po mapie, w pokoju z hostami masz byt typu func_wall ( taka skrzynka jakby ) i wtedy one mają swoje id.

Użytkownik Dawedov edytował ten post 21.08.2011 11:58

Nie pomagam na PW, tylko na forum.


#3 Fili:P

    Godlike

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 754
Guru

  • Postów:1 679
  • Imię:Darek
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 21.08.2011 15:52

Czyli na 99% map to niemożliwe ...
  • +
  • -
  • 0

#4 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 21.08.2011 17:06

na 100% map
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#5 Fili:P

    Godlike

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 754
Guru

  • Postów:1 679
  • Imię:Darek
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 21.08.2011 17:23

Czy jest jakiś sposób, aby to obejść ?
  • +
  • -
  • 0

#6 Dwdov

    Profesjonalista

  • Zbanowany

Reputacja: 59
Pomocny

  • Postów:172
  • Imię:Dawid
  • Lokalizacja:Jawor
Offline

Napisano 21.08.2011 17:36

Nie ma, chyba że przerobiłbyś silnik hl1 ;d

Nie pomagam na PW, tylko na forum.


#7 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 21.08.2011 17:55

jasne ze jest sposob :D

robisz wlasna mape i nie robisz scian tylko sciany budujesz z blokow o danej klasie przez to mozesz sobie z tym robic co chcesz tyle ze na mapie mozesz dac max okolo 300 tych blokow bo jeszcze gracze + ich bronie + paka i normalne elementy mapy a jak wiadomo 512 przekroczyc sie nie da
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#8 diablix

    emeryt

  • Przyjaciel

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:663
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Daniel
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 21.08.2011 18:20

GoQ a czytałem że limit bytów to 900 + 32 * ilość slotów.

Zrobiłem mały teścik i wyszło mi że

global_get(glb_maxEntities) = 900 + (32 * get_maxplayers());

  • +
  • -
  • 0

#9 R3X

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 21.08.2011 18:31

Tak, niedawno też mnie to zaciekawiło i wyszło mi ok 1600 slotów na byty, 512 to limit precachowanych model; możliwe, że to ja wprowadziłem Cię GoQ w błąd bo przez ostatnie 2 lata ciągle miałem w głowie te 512. Najlepiej wiedzieć powinien Abes, może interweniuje :D
  • +
  • -
  • 0

#10 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 553
Godlike

  • Postów:11 976
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 21.08.2011 19:08

jest rożnica miedzy bytami tworzonymi w vhe a przez silnik gry w czasie trwania juz rozgrywki :)
  • +
  • -
  • 0

#11 R3X

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 21.08.2011 19:11

np.?
  • +
  • -
  • 0

#12 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 553
Godlike

  • Postów:11 976
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 21.08.2011 19:18

byty tworzone w vhe podlegalaja stalemu ograniczeniu ilości a te tworzone w trakcie może być ich tyle ile podał diablix
  • +
  • -
  • 2

#13 Abes Mapper

    Repulsion Gel

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 017
Godlike

  • Postów:7 356
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Sulejówek
Offline

Napisano 21.08.2011 19:40

Najlepiej wiedzieć powinien Abes, może interweniuje :D


Ilość bytów:
- 322 klocki func_wall
- 1 słońce light_environment
- 1 spawn info_player_start

Przy większej ilości func_wall crashowało mi CS a HLDS z błędem:
Dołączona grafika

Cała mapa: http://iv.pl/images/...19615051098.jpg
  • +
  • -
  • 1

#14 R3X

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 21.08.2011 19:51

a to jest ograniczenie w ilości modeli, które są wirtualnie tworzone dla wbudowanych w mapę bytów (modele o nazwie *NUMER) czyli 512 - modele broni i postaci
bytów punktowych pewnie dało się zrobić ponad tysiąc
  • +
  • -
  • 0

#15 Abes Mapper

    Repulsion Gel

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 017
Godlike

  • Postów:7 356
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Sulejówek
Offline

Napisano 21.08.2011 20:10

Tylko że temat dotyczy func_wall a to nie byt punktowy :P
Wątpię żeby komuś się chciało robić cokolwiek w ten sposób w grze
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych