Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Konfiguracja edytora Pawn'a + Kompilacja


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Nomaf

    Wszechpomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 157
Profesjonalista

  • Postów:344
  • GG:
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 19.08.2011 22:25

Konfiguracja edytora Pawn'a + Kompilacja


Programem, w którym będziemy pisać pluginy w Pawn'ie jest Pawn Studio. Do pobrania stąd:

Załączony plik  pstudio-0.8.3.zip   1,69 MB  808 Ilość pobrań


Uruchamiamy program i z menu bierzemy: Extras->Preferences lub naciskamy F12 na klawiaturze. Z drzewka po lewej wybieramy Compilers. Tak wygląda okienko:

Dołączona grafika

Opis wypełniania pól:
1. Z listy wybieramy: Pawn (SourceMod)
2. tu dajemy ścieżkę do folderu z kompilatorem (instaluje się wraz z SourceMod'em). Przykład: E:\Gry\Counter-Strike Source 2010\cstrike\addons\sourcemod\scripting\compile.exe
3. tu dajemy ścieżkę do folderu z skompilowanymi pluginami. Przykład: E:\Gry\Counter-Strike Source 2010\cstrike\addons\sourcemod\plugins

Ciskamy OK i mamy skonfigurowany Pawn Studio do pracy ;)

Pluginy kompilujemy trzema sposobami: lokalnie używając edytora, lokalnie włączając plik compile.exe i za pomocą kompilatora webowego.

1. Lokalna kompilacja (w edytorze)

Jeżeli mamy skonfigurowany edytora jak wyżej to wystarczy nacisnąć przycisk strzałki w panelu lub za pomocą klawisza F9. Jeżeli wyskoczy nam okienko, że compile.exe przestał działać to korzystamy z drugiego lub trzeciego sposobu.

2. Lokalna kompilacja (compile.exe)

Zapisane pluginy w formacie .sp, które są w folderze z kompilatorem możemy skompilować uruchamiając plik compile.exe znajdujący się w folderze: \addons\sourcemod\scripting\. Po uruchomieniu wszystkie pliki znajdujące się w folderze scripting zostaną skompilowane (oprócz tych co są już wcześniej skompilowane i nie zostały w nich wprowadzone zmiany). Skompilowane pluginy pojawią się w folderze \scripting\compiled\. Stamtąd należy je przenieść do folderu \plugins\.

3. Kompilacja webowa

Wchodzimy na stronę: SourceMod: Half-Life 2 Scripting. Mamy tam dwa sposoby na skompilowanie. Pierwszy to wrzucenie kodu źródłowego .sp i wciśnięcie "Compile". Drugi to wpisanie nazwy pluginu + wklejenie jego treści i naciśnięcie przycisku "Compile". Oba sposoby prowadzą do tego samego: skompilowania pluginu, którego możemy sciągnąć i wrzucić na serwer.

Poradnik stworzony przez: Nomaf dla AMXX.pl - Support AMX Mod X
Kopiowanie bez mojej zgody jest zakazane!


Użytkownik Nomaf edytował ten post 20.08.2011 08:57

  • +
  • -
  • 4

#2 Nomaf

    Wszechpomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 157
Profesjonalista

  • Postów:344
  • GG:
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 20.08.2011 08:57

Poprawione.
  • +
  • -
  • 0

#3 sharkowy

    Lokalna anomalia sejsmiczna o nieustalonej genezie.

  • Przyjaciel

Reputacja: 113
Zaawansowany

  • Postów:1 981
Offline

Napisano 20.08.2011 11:50

Nice work ;)

/edit

Podklejam temat.

Użytkownik RPK. Shark edytował ten post 20.08.2011 14:09

  • +
  • -
  • 0

#4 .Etc

    Zaawansowany

  • Zbanowany

Reputacja: 32
Życzliwy

  • Postów:96
  • GG:
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Osterdam
Offline

Napisano 25.10.2013 11:26


1. Lokalna kompilacja (w edytorze)

Jeżeli mamy skonfigurowany edytora jak wyżej to wystarczy nacisnąć przycisk strzałki w panelu lub za pomocą klawisza F9. Jeżeli wyskoczy nam okienko, że compile.exe przestał działać to korzystamy z drugiego lub trzeciego sposobu.

  Jeżeli wyskakuje wam taki błąd to dajcie na compile.exe > właściwości > uruchamiaj ten program jako administrator ;))



#5 FioletowyAka

    Początkujący

  • Użytkownik

Reputacja: 1
Nowy

  • Postów:16
  • Lokalizacja:Mazowsze
Offline

Napisano 27.02.2014 15:41

Co mam zrobić jeżeli w folderze counter strike global offensive (steam) nie mam plików z sourcemod'a?

 

@edit

Ze strony sourcemod'a po prostu ściągnąłem i wrzuciłem do folderu z grą.


Użytkownik FioletowyAka edytował ten post 27.02.2014 15:49

  • +
  • -
  • 0

#6 pusty44

    Nowy

  • Nowy

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:2
Offline

Napisano 07.09.2015 16:54

Trochę odświeżam, ale mam pytanie, a w sumie to 2 pytania:
1. wyświetla mi się taki błąd, wujek google nie bardzo umie mi pomóc z jego rozwiązaniem...

   //SourceMod Batch Compiler

// by the SourceMod Dev Team
 
 
//// 0.11.neo.sp
// 
// C:\apliki\programy\pawn\compilacja\0.11.neo.sp(107) : fatal error 183: cannot write to file: "C:\apliki\programy\pawn\compilacja\compiled\0.11.neo.smx"
// 
// Compilation aborted.
// 1 Error.
//
// Compilation Time: 0,78 sec
// ----------------------------------------
 
// File not found.
 
2. Pawn Studio po kompilacji z błędem zawiesza się/myśli dalej (nie bardzo wiem jak to nazwać...) Kod mogę edytować, ale ponownie go nie skompiluję...
 

  • +
  • -
  • 0

#7 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 517
Wszechwiedzący

  • Postów:1 500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 18.11.2015 15:34

No to teraz tak. Ustawiam server ftp, wskazuję lokalizację, ale po skompilowaniu plik nie uploaduje się na serwer. Nie da się wybrać w menu opcji "compile and upload", jak wejdę w ustawienia "double click for connect ftp" to mnie laczy itd, ale jak juz wybiore folder i  wyjde z ustawien to chyba sie rozlacza bo po chwili wchodze jeszcze raz i nie jestem polaczony.  Jakieś pomysły?

 

 

+ ten sam problem co kolega wyżej.

 

 

Kompilator odpalany bez pośrednictwa pawn studio działa normalnie i plik się kompiluje, ale żeby ów kompilator zamknąć trzeba wdusić enter. Jedyne co mi przychodzi do głowy to że ów enter nie jest wduszany jeśli odpalam kompilator przez pawn stusio i co za tym idzie - się on nie zamyka, dlatego program wisi w nieskończoność. Any ideas?

 

 

//edit

jako kompilator w ustawieniach trzeba podac spcomp.exe a nie tcompile.exe

glupi blad z pospiechu


Użytkownik grankee edytował ten post 24.11.2015 20:37

  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych