Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

PTB do modów gdzie występuje lvl


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 16.08.2011 14:29

Witam. Ostatnio myślałem nad zrobieniem własnego PTB, który brałby także pod uwagę lvl gracza (natyw), bo jak wiadomo zwykłe PTB tego nie robi i często źle balansuje drużyny. Ogólnie pomysł na plugin już mam i myślę, że nie będzie to aż tak bardzo trudne, ale nie wiem jak napisać jedną dosyć ważną (jak nie najważniejszą) funkcję. Plugin działał by na zasadzie, że po każdej rundzie do globalnej tablicy
new Float:punkty_gracza[33];

przypisywał by jakąś tam ilość punktów, np. na 200 lvl
punkty_gracza[id] = (fragi*2-śmierci)*(lvl gracza/400+0.5);

no i na podstawie tej tablicy, odbywały by się wszystkie akcje wykonywane przez PTB. Jeśli jakaś drużyna prowadziła by przynajmniej 3 rundami, ale jednocześnie mniej niż 5 rundami, to plugin równał by drużyny tak (przenosił, zamieniał graczy), aby suma tej globalnej tablicy w każdej drużynie była jak najbardziej przybliżona do siebie, dopiero jeśli przewaga wygranych rund wynosiła by 5, albo więcej, wtedy przenosiło by najlepszego gracza, albo zamieniało by go z najgorszym. Oczywiście trzeba będzie dodać też blokadę co do maksymalnej wielkości drużyny, czy też maksymalnej różnicy w ilościach graczy w drużynach oraz jakieś cvary do tego co napisałem, itp. ale z tym raczej bym sobie poradził. No i skoro proszę tutaj o pomoc, to jakbym skończył pisać plugin, to bym go tutaj udostępnił. Mam nadzieje, że ktoś wie jak napisać tą funkcję opisaną wyżej i mi tutaj pomoże.

Dodano 16 sierpień 2011 - 17:21:
Pomyślałem trochę nad tym i już wiem jak napisać tą funkcję, ale teraz mam pytanie czy jest już jakaś funkcja, która będzie zwracać różnicę pomiędzy dwoma liczbami? Mogę ją też samemu napisać, ale może jest już coś takiego w dokumentacji.
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#2 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 980
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 16.08.2011 17:20

różnice ? w sensie odejmowanie :F
Dokumentacja AMXX.pl: Core >> float > floatsub
  • +
  • -
  • 1

#3 sebul

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 16.08.2011 17:45

Ogólnie różnicę pomiędzy liczbami, nie odejmowanie, bo przy odejmowaniu może zwrócić liczbę ujemną, a tutaj właśnie jak wpiszę "floatsub(2.0,5.0)" to zwróci -3. W sumie można to teraz napisać tak
stock Float:roznica(Float:num1, Float:num2) {
if(num1 > num2)
return floatsub(num1,num2);
else
return floatsub(num2,num1);
}

ale może jednak jest coś takiego co od razu tak robi...?
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#4 A może sma?

    Godlike

  • Power User

Reputacja: 547
Wszechwiedzący

  • Postów:1 464
  • Steam:steam
  • Imię:Tomasz
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 16.08.2011 18:17

if(różnica <0)
różnica*(-1)

Prawda, że genialne? xD

Użytkownik A może sma? edytował ten post 16.08.2011 18:18

  • +
  • -
  • 0

#5 sebul

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 16.08.2011 18:30

Nie pytałem o inny sposób ^ ^ ale Twój i tak wydaje się gorszy, bo za każdym razem, gdy różnica będzie < 0 to będę musiał mnożyć przez ją -1, a chyba jednak lepiej omijać mnożenia, a tym bardziej dzielenia, jak się oczywiście tylko da.
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#6 A może sma?

    Godlike

  • Power User

Reputacja: 547
Wszechwiedzący

  • Postów:1 464
  • Steam:steam
  • Imię:Tomasz
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 16.08.2011 18:34

Yyyy... Dlaczego?
  • +
  • -
  • 0

#7 sebul

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 16.08.2011 18:41

Chodzi o to, że przy mnożeniu (tutaj nie jestem pewny), a tym bardziej przy dzieleniu, serwer potrzebuje więcej pamięci, czyli jeśli można coś zrobić bez mnożenia/dzielenia, to czemu mam serwer bardziej przeciążać? Oczywiście przy takich wyliczeniach tej pamięci dużo nie potrzeba, ale jeśli miały by to być jakieś długie wyliczenia, to różnica w użyciu tej pamięci pewnie była by spora.
Robi się już nie potrzebny bałagan...
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#8 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 980
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 16.08.2011 20:24

twoj stock jest ok nie widziałem funkcji amxx która działa by w ten sposób ale gdyby była robiła by to pewnie podobnie do twojego stocka ;)
  • +
  • -
  • 0

#9 sebul

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 17.08.2011 12:31

Zamknąć można, plugin zrobiony, jest aktualnie u mnie na testach ;] Ogólnie wyszło na to, że zrobiłem przeróbkę normalnego PTB...
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#10 Adminek AMXX.PL

    Admin :)

  • Bot

Reputacja: 156
Profesjonalista

  • Postów:7 488
  • Lokalizacja:AMXX.PL
Offline

Napisano 17.08.2011 12:31

Wiadomość wygenerowana automatycznie


Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Powód: problem rozwiązany

Jeśli się z tym nie zgadzasz, Dołączona grafika raportuj ten post, a moderator lub administrator rozpatrzy go ponownie.


Z pozdrowieniami,
Zespół AMXX.PL




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych