Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

1<<12 ; 1<<4 <- o co z tym chodzi?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 dram

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 16
Początkujący

  • Postów:277
  • Lokalizacja:xxxx
Offline

Napisano 04.06.2011 09:53

Witam. Często przeglądając plugin widze

1<<12 ; 1<<4 itd...

Co to jest ? Kiedy,Po co, do czego to się używa, i np. jak się przelicza jeżeli jest taka możliwość.
  • +
  • -
  • 0
Co oferuje?

Pisanie pluginów amxx/modow itd
Skryptow php

Kontakt na PW LUB GG

#2 Knopers

    Nie patrz tak na mnie !

  • Przyjaciel

Reputacja: 588
Wszechwiedzący

  • Postów:2 013
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Cz-wa
Offline

Napisano 04.06.2011 10:14

Jest to operacja na bitach która polega na przesunięciu bitów o X pól w lewo
np:
(1<<2)
czyli jeśli wartość binarna 1 = 0b1 to po przesunięciu 2 razy w lewo będziemy mieli 0b100 co jest równe liczbie 4
Jest to stosowane do flag aby można było je tak pododawać aby jedne drugich nie wykluczały. ciężko jest mi to wytłumaczyć. Może R3X jak tu zajrzy to lepiej to wytłumaczy :)
  • +
  • -
  • 0

#3 dram

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 16
Początkujący

  • Postów:277
  • Lokalizacja:xxxx
Offline

Napisano 04.06.2011 10:41

mhm a 1<<12 ? Nie ogarniam tego:D
  • +
  • -
  • 0
Co oferuje?

Pisanie pluginów amxx/modow itd
Skryptow php

Kontakt na PW LUB GG

#4 Knopers

    Nie patrz tak na mnie !

  • Przyjaciel

Reputacja: 588
Wszechwiedzący

  • Postów:2 013
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Cz-wa
Offline

Napisano 04.06.2011 12:05

(1<<4) == (0b1 << 4) == 0b10000 == 16
(1<<12) == (0b1 << 12) == 0b1000000000000 == 4096

Do przeliczania binarnego możesz użyć kalkulatora windowsowego w trybie programisty lub mojego programu którego napisałem kiedyś dla kumpli z klasy którym się ciężko liczyło na UTK : Bin Dec | Oficjalna Strona Knopers'a (Pokazuje tez w jaki sposób to obliczył)
  • +
  • -
  • 0

#5 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 04.06.2011 12:47

przesuniecie bitowe to jest poprostu majac liczbe zapisana binarnie jako 0001 czyli liczbe 1 to 1<<3 da nam wtedy 1000 czyli bedzie to liczba 8

[INFO] Bitsums and Operators - AlliedModders
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych