Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[Poradnik] Cele JailBreak


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 aVVe

    Życzliwy

  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:38
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Radek
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 03.06.2011 14:02

Do stworzenia celi będą potrzebne 2 byty:
func_door
func_button

1. Zaczynamy od utworzenia pomieszczenia za pomocą Kreatora Brył Dołączona grafika czyli naszej celi i nadanie jej jakiejś tekstury narzędziem Teksturowanie Dołączona grafika

2. Następnie zaznaczamy naszą cele narzędziem Zaznacz Dołączona grafika i odzielamy od siebie sciany za pomocą narzędzia Rozgrupuj Dołączona grafika

3. Teraz zaznaczamy przednią ścianę naszej celi i nadajemy jej teksturę podobna do krat np. {GRATESTEP3 ( znak "{" oznacza ze tekstura jest przezroczysta tzn. kiedy nadamy jej odpowiednie opcje bedzie widac tylko kraty bez czarnej przestrzeni pomiędzy nimi)

4. Po nadaniu tekstury ponownie zaznaczamy przednią scianę i zamieniamy w byt func_door z przykładowymi opcjami:

Nazwa: door1
Tryb Rendowania: Solidnie
Nasycenie: 255
Mozemy także dodać dzwięk otwierania i zatrzymania celi, pobawcie się tym trochę.

Standardowo drzwi maja ustawione, ze kiedy minie 4s od otworzenia automatycznie się zamykają więc jesli chcemy aby zamykaly i otwieraly się tylko za pomocą przycisku zaznaczamy w zakładce Flagi: Naprzemian.
Ostatnią opcja jest wskazanie kierunku otworzenia sie drzwi ustawiając wskaznik w odpowiednim miejscu na kołku Dołączona grafika

5. Teraz czas na zrobienie przycisku który będzie otwierał nasze drzwi a więc robimy bryłe i nadajemy jej teksturę przycisku(buttona)

6. Następnie zamieniamy bryłę w byt func_button z opcjami:

Uruchom(byt docelowy): door1
i w zakładce Flagi zaznaczamy Nie przesuwaj

Koniec.

Poradnik wykonany w 100% prze ze mnie. Kopiowanie bez zgody Autora(czyli mojej) Zabronione !

Użytkownik (^^RADI^^) edytował ten post 03.06.2011 14:03

  • +
  • -
  • 1
Jeśli Ci pomogłem daj Reputację (+)

#2 Holls

    Nowy

  • Użytkownik

Reputacja: -1
Nowy

  • Postów:5
  • Imię:Żadne
  • Lokalizacja:Rybnik
Offline

Napisano 18.06.2011 13:09

Warto też oznajmić, że kiedy w bycie func_button, przy "Nazwa tego bytu" nie napiszemy czegoś, to przycisk będzie działał na dotyk, a kiedy nazwiemy, działa poprzez klawisz USE.
  • +
  • -
  • 0

#3 Droso

    Dawniej HubertTM

  • Support Team

Reputacja: 1 291
Godlike

  • Postów:2 371
  • Steam:steam
  • Imię:Hubert
  • Lokalizacja:Wrocław
Offline

Napisano 19.06.2011 10:52

Warto dodać jak zrobić przezroczyste kraty .

czyli że jest co kratę przerwa przez którą można patrzeć


oto screen , (zaznaczyłem na nim tekstury z niebieskim tłem - te oto niebieskie tło w cs'ie można usunąć żeby było przezroczyste .

Dołączona grafika




Jak ? Zamieniamy bryłę pokrytą tą teksturą z niebieskim tłem w dowolny byt u nas func_door bierzemy TRYB RENDEROWANIA -> Solidnie
Nasycenie 255 .
Tym sposobem w CS'ie zostanie usunięte niebieskie tło. I CT z TT będą mogli się widzieć przez kraty .
  • +
  • -
  • 0

Piszę pluginy pod: AMX MOD X oraz SOURCE MOD!

Na zlecenie i bez zlecenia zresztą też!





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych