func_door
func_button
1. Zaczynamy od utworzenia pomieszczenia za pomocą Kreatora Brył czyli naszej celi i nadanie jej jakiejś tekstury narzędziem Teksturowanie
2. Następnie zaznaczamy naszą cele narzędziem Zaznacz i odzielamy od siebie sciany za pomocą narzędzia Rozgrupuj
3. Teraz zaznaczamy przednią ścianę naszej celi i nadajemy jej teksturę podobna do krat np. {GRATESTEP3 ( znak "{" oznacza ze tekstura jest przezroczysta tzn. kiedy nadamy jej odpowiednie opcje bedzie widac tylko kraty bez czarnej przestrzeni pomiędzy nimi)
4. Po nadaniu tekstury ponownie zaznaczamy przednią scianę i zamieniamy w byt func_door z przykładowymi opcjami:
Nazwa: door1
Tryb Rendowania: Solidnie
Nasycenie: 255
Mozemy także dodać dzwięk otwierania i zatrzymania celi, pobawcie się tym trochę.
Standardowo drzwi maja ustawione, ze kiedy minie 4s od otworzenia automatycznie się zamykają więc jesli chcemy aby zamykaly i otwieraly się tylko za pomocą przycisku zaznaczamy w zakładce Flagi: Naprzemian.
Ostatnią opcja jest wskazanie kierunku otworzenia sie drzwi ustawiając wskaznik w odpowiednim miejscu na kołku
5. Teraz czas na zrobienie przycisku który będzie otwierał nasze drzwi a więc robimy bryłe i nadajemy jej teksturę przycisku(buttona)
6. Następnie zamieniamy bryłę w byt func_button z opcjami:
Uruchom(byt docelowy): door1
i w zakładce Flagi zaznaczamy Nie przesuwaj
Koniec.
Poradnik wykonany w 100% prze ze mnie. Kopiowanie bez zgody Autora(czyli mojej) Zabronione !
Użytkownik (^^RADI^^) edytował ten post 03.06.2011 14:03