Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Mnożenie Expa


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 dRaq

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 41
Pomocny

  • Postów:69
  • Lokalizacja:Wawa
Offline

Napisano 30.01.2011 21:18

Nie mam żadnego problemu, ale piszę ten temat z ciekawości. Załóżmy że cvar expa jest ustawiony na 100. Exp pomnożony przez 2(2*=amount) jest prawidłowy czyli 200, zaś pomnożony przez liczbę z przecinkiem(1,3/1,5) daje kosmiczne liczby :D
  • +
  • -
  • 0

#2 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 30.01.2011 21:25

Bo nie daje się przecinków (,), tylko kropki (.) ;] Czyli np. "1.6"
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#3 Drewno.

    Banned

  • Zbanowany

Reputacja: 36
Życzliwy

  • Postów:263
  • GG:
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 30.01.2011 21:29

Tak jak mówił sebul

przykład:
if(zmienna[id])amount*=1.5

Użytkownik PedoBear. edytował ten post 30.01.2011 21:30


#4 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 980
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 30.01.2011 21:41

nigdy nie robi się takich rzeczy jak już chcemy pomnożyć int z floatem to za pomoca float() zmieniamy int na float a potem jesli chcemy powrocic do int to floatround()
nie wiem może ja mam tylko takie zboczenie niech się inni wypowiedzą
  • +
  • -
  • 0

#5 dRaq

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 41
Pomocny

  • Postów:69
  • Lokalizacja:Wawa
Offline

Napisano 30.01.2011 22:20

No dawałem kropkę tylko się walnąłem w pierwszym poście. Nie kminie tego, dziwna rzecz liczby całkowite traktuje normalnie, kropka ma dziwny wpływ :D
  • +
  • -
  • 0

#6 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 30.01.2011 22:34

nigdy nie robi się takich rzeczy jak już chcemy pomnożyć int z floatem to za pomoca float() zmieniamy int na float a potem jesli chcemy powrocic do int to floatround()
nie wiem może ja mam tylko takie zboczenie niech się inni wypowiedzą

A no też fakt. Z obrażeniami w itemie miałem to samo...

No to, żeby nie robić tego co wyżej opisane, to najlepiej przemnożyć wartość przez "ułamek", czyli zamiast 1.5 wpisać 3/2 ;]

Użytkownik sebul edytował ten post 30.01.2011 22:35

  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#7 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 980
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 30.01.2011 22:40

sebul nie
(3*3)/2 != 3.0 * 1.5
nie kropka nie ma dziwnego wpływu ale po prostu nie robi się takich rzeczy
  • +
  • -
  • 0

#8 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 30.01.2011 22:45

sebul nie
(3*3)/2 != 3.0 * 1.5
nie kropka nie ma dziwnego wpływu ale po prostu nie robi się takich rzeczy

No ale jak zapiszesz to w ten sposób amount*=3/2 to jednak to = amount*=1.5 ;] chyba...

A jeszcze co do tych obliczeń, to jak to (3*3)/2 != 3.0 * 1.5...
(3*3)/2 = 4.5 i 3*1.5 = 4.5, więc (3*3)/2 = 3*1.5

Użytkownik sebul edytował ten post 30.01.2011 23:01

  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#9 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 980
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 30.01.2011 22:52

3/2 to 1 :) albo 2 już nie pamiętam ;) ale napewno nie 1.5 :D
(3*3)/2 = 4 ;d
  • +
  • -
  • 0

#10 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 30.01.2011 22:55

3/2 to przecież 1.5 :o ^^
3/2 można też zapisać w ten sposób 1 i 1/2, czyli 1.5 ;] Gapa :D

Aż przez moment zwątpiłem w swoje umiejętności matematyczne :D

A co do wcześniejszego postu miało być
"(3*3)/2 = 4.5 i 3*1.5 = 4.5, więc (3*3)/2 = 3*1.5", mała pomyłka.

Użytkownik sebul edytował ten post 30.01.2011 23:01

  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#11 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 980
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 30.01.2011 23:01

nie w pawn 3/2 to nie jest 1.5
  • +
  • -
  • 0

#12 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 30.01.2011 23:04

nie w pawn 3/2 to nie jest 1.5

Hmmm... A to nie domyślił bym się tego nigdy. No to niby obydwaj mieliśmy racje, ale ja po "matematycznemu", a Ty w pawnie. Sry za zamieszanie.

Tylko jeszcze mam pytanie, na jakiej zasadzie to liczy? Zaokrągla, czy bierze tylko całości?

Użytkownik sebul edytował ten post 30.01.2011 23:06

  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#13 FreZZy

    Guru

  • Zbanowany

Reputacja: 210
Profesjonalista

  • Postów:716
  • GG:
  • Imię:Paweł
  • Lokalizacja:Wwa
Offline

Napisano 31.01.2011 16:23

generuje śmiecia. Dlatego wam takie liczby wychodzą, jak nie zmieniacie typu na float() :)

Ew. w C++ nie zaokrągla tylko po prostu ucina końcówke, ale nie wiem czy w tym miejscu PAWN działa tak samo jak cepepe




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych