Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Jak jest optymalnie?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 GoldeN

    Wszechmogący

  • Zbanowany

Reputacja: 69
Pomocny

  • Postów:676
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:DG
Offline

Napisano 27.01.2011 01:10

Witam. Mam pytanie. Jeżeli mam moda, który ma +/- 14k linijek, to jeżeli rozbiję go na kilka pluginów to będzie to optymalniej, czy lepiej zostawić jak jest?

#2 Zapalka

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 194
Profesjonalista

  • Postów:283
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Dawid
  • Lokalizacja:Janów Lubelski
Offline

Napisano 27.01.2011 07:23

No nie wiem czy będzie optymalniej. Myślę, że lepiej by było zostawić go tak jak jest.
  • +
  • -
  • 1
Zapraszam na http://zapalka.net.pl

#3 R3X

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 27.01.2011 11:44

Elastyczność kodu kosztuje nieco zasobów, więc optymalniej nie będzie. Jednak zalety tak podzielonego kodu są jak dla mnie przekonywujące i sam dziele duże kody na podpluginy. Główną zaletą jest wielokrotne użycie kodu. Moduł napisany dla takiego moda można bez problemów użyć przy pisaniu innego. Oprócz tego wygoda - nie grzebiesz w 14k linijek szukając odpowiedniej linijki. Krótkie kody są też bardziej przejrzyste i łatwiej ogarnąć co gdzie się dzieje jakbyś chciał modyfikować. Dla publikowanych pluginów jest jeszcze dodatkowy plus, że aktualizujesz tylko te pliki, które naprawdę się zmieniły i każdy kto dodał sobie nowe klasy nie musi ich kopiować do głównego źródła z każdą łatką do moda.
  • +
  • -
  • 2

#4 GoldeN

    Wszechmogący

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 69
Pomocny

  • Postów:676
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:DG
Offline

Napisano 27.01.2011 15:01

No dobra. Ale jak mod ma 14000 linijek, to nie zwolni jego działania? Do ilu linijek nie będzie zwalniał?

#5 Zapalka

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 194
Profesjonalista

  • Postów:283
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Dawid
  • Lokalizacja:Janów Lubelski
Offline

Napisano 27.01.2011 15:08

Nie można powiedzieć tak po prostu, że np. przy 20000 linijek plugin się spowolni. To zależy od wykonania. Może to się dziać nawet przy 500 linijkach jeśli kod będzie źle zastosowany.
  • +
  • -
  • 1
Zapraszam na http://zapalka.net.pl

#6 GoldeN

    Wszechmogący

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 69
Pomocny

  • Postów:676
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:DG
Offline

Napisano 27.01.2011 15:26

No to więc jak? Lepiej jak rozbiję kod na podpluginy, czy zostawię jak jest?

Jeszcze jedno, jak mogę dodać plik, np mod.ini w którym będę dodawać pluginy odpowiednie tylko do danego moda?

#7 Zapalka

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 194
Profesjonalista

  • Postów:283
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Dawid
  • Lokalizacja:Janów Lubelski
Offline

Napisano 27.01.2011 15:49

Myślę, że optymalniej by było gdybyś plugin zostawił tak jak jest.
A co do tego pliku ini. Nic nie musisz dodawać w pluginie. tworzysz plik w configs/plugins-mod.ini
I w nim wpisujesz nazwy pluginów które mają się włączać.



Oczywiście zamiast tego mod w nazwie pliku wpisujesz nazwę twojego pluginu głównego bez rozszerzenia .amxx
  • +
  • -
  • 1
Zapraszam na http://zapalka.net.pl

#8 GoldeN

    Wszechmogący

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 69
Pomocny

  • Postów:676
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:DG
Offline

Napisano 27.01.2011 15:55

Dziękuję. A jak rozbiję, to może spowolnić plugin?

#9 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 980
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 27.01.2011 17:33

precyzyjna odpowiedź tak ale warto to robić
  • +
  • -
  • 1

#10 GoldeN

    Wszechmogący

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 69
Pomocny

  • Postów:676
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:DG
Offline

Napisano 28.01.2011 15:56

precyzyjna odpowiedź tak ale warto to robić


Ale co robić ?

#11 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 28.01.2011 16:08

Chyba chodziło o to, że takie dzielenie będzie spowalniać "plugin", ale warto to robić, dla takich rzeczy jakie wypisał chociażby R3X.
  • +
  • -
  • 1

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#12 GoldeN

    Wszechmogący

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 69
Pomocny

  • Postów:676
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:DG
Offline

Napisano 28.01.2011 16:14

To chyba nie bd rozbijać, bo to Diablo. ; /




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych