Hmm ciekawi mnie taka sprawa, no bo przecież kiedy giniemy możemy poruszać się dowolnie po mapie i nasz entity lokalizuje się właśnie tam gdzie jesteśmy, natomiast ciekawi mnie kwestia zwłok, czy to jakieś dodatkowe entity? Jaką ma klasę? /eel nic nie odnajduje, a przecież nie jest chyba możliwe umieszczenie modelu zwłok bez entity. Sprawdzał ktoś z was to kiedyś?
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
|
Guest Message by DevFuse
Co dzieje się po śmierci?
Temat rozp. grankee, 15.10.2010 16:22
11 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 15.10.2010 16:22
#2
Napisano 15.10.2010 18:32
zwloki to nie jest byt z tego co mi wiadomo jest to raczej dany rodzaj sprite patrz np na diablo tam po smierci jest tworzony byt w miejscu zwlok zeby nekro mial jak wskrzeszac itd
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :&
Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka
GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD)
Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka
GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD)
#3
Napisano 15.10.2010 19:24
Dobrze, że założyłeś ten temat grankee. Mnie przy okazji twojego pytania interesuje, jak po śmieci wygląda sprawa z kamerą freelook. Czy jest tworzony wtedy byt noclip z attached view jeśli tak to jaką ma on klasę, jeśli nie to co wtedy się dzieje ? Nie czytałem o tym za bardzo, a przydałoby się wiedzieć trochę więcej.
Co do samego pytania tematu, to G[o]Q może mieć rację.
Co do samego pytania tematu, to G[o]Q może mieć rację.
#4
Napisano 15.10.2010 20:09
pev_iuser1 określa tryb patrzenia (overview, freelook, first person...) natomiast pev_iuser2 ma taką wartość jak id gracza którego obserwujemy gdy jesteśmy w innym trybie niż freelook.
Origin gracza również się zmienia wraz z poruszaniem się w trybie freelook jeśli natomiast jesteśmy w innym trybie to origin jest originem gracza obserwowanego.
Mnie natomiast interesuje kwestia zwłok...
Idąc myślą goku:
1. Sprite jest dwuwymiarowy
2. Sprite to też entity
/eel nie znajduje tego ciała.
Origin gracza również się zmienia wraz z poruszaniem się w trybie freelook jeśli natomiast jesteśmy w innym trybie to origin jest originem gracza obserwowanego.
Mnie natomiast interesuje kwestia zwłok...
Idąc myślą goku:
1. Sprite jest dwuwymiarowy
2. Sprite to też entity
/eel nie znajduje tego ciała.
Użytkownik grankee edytował ten post 15.10.2010 20:16
#5
Napisano 15.10.2010 20:35
Może dlatego że jest to tworzone przez klienta i tylko dla niego, dlatego który widział śmierć gracza, wyjaśniałoby to czemu /eel tego nie wykrywa
To tylko moje przypuszczenia na logikę
To tylko moje przypuszczenia na logikę
#6
Napisano 15.10.2010 20:39
Sprite to nie entity tak jak np masz message bodajże breakmodel sprawdź sobie jak masz mój plug od tego a co do tego po śmierci to sprawdźcie sobie liczbę bytów o klasie player przed i po śmierci i macie rozwiązanie a jak już mówimy o bytach to powiedzcie mi jak się na sprawa z wystrzelonym pociskiem
a i jeszcze jedno mozecie złapać forward tworzenia i usuwania entu i sobie coś z tymi danymi zrobić głównie chodzi o jakiś wydruk np śmierć i jakie enty się wtedy tworzą a jakie znikają + sprawdzie klasy bytów już istniejących to też wam coś pomoc powinno na dd to enty o id maxplayers-80 chyba chociaż głównie to buyzone bs itd (a taka mała wstawka a'la miczu usunięcie all bs sprawi że tt nie dostanie paki a i taka blokada kupowania all broni to może być usunięcie buyzone )
a i jeszcze jedno mozecie złapać forward tworzenia i usuwania entu i sobie coś z tymi danymi zrobić głównie chodzi o jakiś wydruk np śmierć i jakie enty się wtedy tworzą a jakie znikają + sprawdzie klasy bytów już istniejących to też wam coś pomoc powinno na dd to enty o id maxplayers-80 chyba chociaż głównie to buyzone bs itd (a taka mała wstawka a'la miczu usunięcie all bs sprawi że tt nie dostanie paki a i taka blokada kupowania all broni to może być usunięcie buyzone )
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :&
Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka
GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD)
Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka
GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD)
#7
Napisano 15.10.2010 23:02
Liczba bytów przed i po śmierci nie ulega zmianie.
GoQ możesz mieć racje, zapomniałem o tempentity.
Zobaczcie jak tą sprawę rozwiązuje amx_piss, przecież tam sikasz na zwłoki. Ja troszkę z czasem średnio stoję żeby to analizować. Za tydzień będę nazad w Polsce to będę miał może trochę więcej czasu.
GoQ możesz mieć racje, zapomniałem o tempentity.
Zobaczcie jak tą sprawę rozwiązuje amx_piss, przecież tam sikasz na zwłoki. Ja troszkę z czasem średnio stoję żeby to analizować. Za tydzień będę nazad w Polsce to będę miał może trochę więcej czasu.
#8
Napisano 16.10.2010 00:33
W amx_piss przy śmierci zapisywane są współrzędne gracza i porównywane przy próbie sikania, więc to nie to. Natomiast diablo po śmierci tworzy byt o modelu, współrzędnych i kilku innych właściwościach takich jak nieżywy gracz, co może oznaczać, że to właśnie ent gracza jest zwłokami przez jakiś czas. To tylko domysły ale może Miczu to potwierdzi.
#9
Napisano 16.10.2010 14:58
Zwloki to byt gracza o odpowiedniej sekwencji animacji ale tylko pierwsze kilka sekund do momentu aż przydzielona zostanie mu kamera.
#10
Napisano 16.10.2010 16:51
model gracza ma sekwencje smierci chyba wiec on sie przewraca i zamienia sie w sprite pewnie
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :&
Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka
GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD)
Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka
GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD)
#11
Napisano 16.10.2010 18:21
W chwilę po śmierci trup jak zauważył grankee to po prostu byt gracza z ustawionym sequence
Potem wchodzi
Half-Life 1 Game Events - AlliedModders Wiki
i trup jest generowany tylko u klienta (żeby cvar od czasu zostawiania ciała miał sens)
W tym momencie byt gracza staje się tym tajemniczym bytem, który pozwala mu widzieć mapę. Wtedy origin wypełnia się jego pozycją w freelook lub pozycją obserwowanego gracza w pozostalych widokach. Solid i movetype jest resetowane do 0, a przynajmniej na 1 rzut oka
Potem wchodzi
Half-Life 1 Game Events - AlliedModders Wiki
i trup jest generowany tylko u klienta (żeby cvar od czasu zostawiania ciała miał sens)
W tym momencie byt gracza staje się tym tajemniczym bytem, który pozwala mu widzieć mapę. Wtedy origin wypełnia się jego pozycją w freelook lub pozycją obserwowanego gracza w pozostalych widokach. Solid i movetype jest resetowane do 0, a przynajmniej na 1 rzut oka
#12
Napisano 16.10.2010 21:11
czyli miałem rację w brew pozorom ?
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych