Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

wirte_byte I o co w tym właściwie chodzi?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 dram

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 16
Początkujący

  • Postów:277
  • Lokalizacja:xxxx
Offline

Napisano 19.08.2010 00:09

Witam. Od początku mojej przygody nurtuje mnie jedno pytanie.

write_byte()

Co w ogóle ta "komenda" ( o ile to komendą można nazwać). Daje?
Z plików .sma niestety domyśleć się nie mogłem. A z dokumentacji amx-a mało rozumiem. Ponadto poradników/tutków do tego "czegoś" nie znalazłem.

Tak więc czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak dzieciakowi, co to w ogóle daje?:)

Pozdrawiam, Dram.

P.S Jeszcze możecie powiedzieć parę słów na temat read_data()

Serdecznie Pozdrawiam.

Użytkownik dram edytował ten post 19.08.2010 00:17

  • +
  • -
  • 0
Co oferuje?

Pisanie pluginów amxx/modow itd
Skryptow php

Kontakt na PW LUB GG

#2 Knopers

    Nie patrz tak na mnie !

  • Przyjaciel

Reputacja: 588
Wszechwiedzący

  • Postów:2 013
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Cz-wa
Offline

Napisano 19.08.2010 08:51

Wiadomości - Nieoficjalny polski support AMX Mod X
w skrócie write_byte to funkcja której używamy podczas wyświetlenia wiadomości ustawiamy ustawiamy/wypisujemy/przekazujemy nią 1 bajt.
  • +
  • -
  • 1

#3 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 981
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Online

Napisano 19.08.2010 08:52

ciężko tak wytłumaczyć ale write_byte używamy gdy tworzymy nowego message służy on do no właśnie jak t nazwać podania ? nadpisania ? parametrów np.

message_begin(MSG_BROADCAST, SVC_TEMPENTITY); 
write_byte(TE_BEAMFOLLOW); 
write_short(entity); // entity 
write_short(gTrail); // sprite 
write_byte(10); // life 
write_byte(10); // width 
write_byte(Red); // r 
write_byte(Green); // g 
write_byte(Blue); // b 
write_byte(200); // brightness 
message_end();

widzisz że wszędzie podajemy liczby całkowite czyli write_byte służy do podawania message parametrów całkowitych lol dlaczego taka kolejność a no wszystko co masz podać message jest podane tutaj Half-Life 1 Game Events - AlliedModders Wiki
Tam też znajdziesz odpowiedź na read_data służy on do odczytania parametrów eventu np.
Half-Life 1 Game Events - AlliedModders Wiki

dwa parametry

byte AmmoID
byte Ammount

odczytujemy je tak
new ammoid = read_data(1);
new ammount = read_data(2);

trochę namieszałem ale powinieneś się kapnąć o co chodzi
  • +
  • -
  • 1

#4 dram

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 16
Początkujący

  • Postów:277
  • Lokalizacja:xxxx
Offline

Napisano 20.08.2010 18:05

No z write_byte można by stwierdzić "że kapuje". A jeżeli chodzi o read_data to niestety nic;( Czy może ktoś to bardziej "sprostać" ?
  • +
  • -
  • 0
Co oferuje?

Pisanie pluginów amxx/modow itd
Skryptow php

Kontakt na PW LUB GG

#5 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 981
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Online

Napisano 20.08.2010 18:10

read_data odczytuje parametry eventu parametry są numerowane od 1 do n
jakie parametry przyjmuje event znajdziesz na Half-Life 1 Game Events - AlliedModders Wiki
  • +
  • -
  • 1

#6 R3X

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 20.08.2010 18:47

jest to funkcja połączona bezpośrednio z register_event() - tam drugim parametrem jest funkcja, w której czytanie parametrów eventu odbywa się właśnie za pomocą read_data()
  • +
  • -
  • 1




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych