Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
|
Diablomod
#1
Napisano 06.01.2010 17:59
Mam pytanie, czy jest możliwość zmiany szansy na wypadnięcie danego itemu ? Jeśli tak, to jak to zrobić?
Z góry dziękuje.
#2
Napisano 06.01.2010 20:17
#3
Napisano 06.01.2010 20:34
Po co spamujesz jak nie masz racji ?Na zwiekszenie jest.. poprzez podanie danego itemku X razy... a na zmniejszenie nie ma^
Mozna dorobic drugie losowanie przy mocnym itemie.
@down
Ja bym nie polecal czegos takiego, wtedy praktycznie kazdy item bedzie ten sam ...
Użytkownik Owner123 edytował ten post 06.01.2010 20:44
#4
Napisano 06.01.2010 20:38
Zmień losowanie tam gdzie new rannum na przedział od 1 do 1000
pozmieniaj case tak: case 1..20 i inne dodając np. 1..200 a pozostałym co 50 ten jeden ma więcej szansy.
Sorry że tak chaotycznie ale nie mam czasu :F
#5
Napisano 07.01.2010 14:57
nie wiem czy w pawnie jest cos jak rekurencja/rekursja ale zakladajac ze jest wystarczy w odp case dodac nowe losowanie np
new szansa=random_num(0,1)
jesli 1 to dajesz item else wywolujesz funkcje losujaca jeszcze raz tylko nie wiem jak zachowa sie w takiej sytuacji kompilator
powiedzmy ze masz kod ultra armora
case 68: { player_item_name[id] = "Ultra Armor" player_item_id[id] = 68 player_ultra_armor[id]=random_num(7,11) player_ultra_armor_left[id]=player_ultra_armor[id] show_hudmessage (id, "Znalazles przedmiot : %s :: Twoj pancerz moze odbic do %i pociskow",player_item_name[id],player_ultra_armor[id]) }
takie cos zmniejszy ci szanse na jego wypadniecie
case 68: { new szansa = random_num(0,1) if (szansa==1){ player_item_name[id] = "Ultra Armor" player_item_id[id] = 68 player_ultra_armor[id]=random_num(7,11) player_ultra_armor_left[id]=player_ultra_armor[id] show_hudmessage (id, "Znalazles przedmiot : %s :: Twoj pancerz moze odbic do %i pociskow",player_item_name[id],player_ultra_armor[id]) } else award_item(id, itemnum) }
ale jak juz pisalem nie wiem czy to zadziala a pozatym nie wiem czy w pawnie jest cos jak goto w C++ bo wtedy latwiej bylo by to zrobic
Użytkownik G[o]Q edytował ten post 07.01.2010 18:28
Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka
GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD)
#6
Napisano 07.01.2010 17:39
E chyba nie rozumiesz sensu wypowiedzi mojej, w takim razie proście masz item A i item B normalne losowanie między 1,2 daje 50% szansy dla każdego z nich.Ja bym nie polecal czegos takiego, wtedy praktycznie kazdy item bedzie ten sam ...
Dając losowanie od 1-100 i dla od 1 do 10 wygrywa A dla 11 do 100 wygrywa B na co jest większa szansa?
Bez sensu jest twój tok myślenia dając przykład nie karzę nikomu wykorzystanie go tylko pokazuję jak da się to zrobić równie dobrze możesz dać im od 1 do 500 i będzie 50% szansy. Przykład jest tylko przykładem a każdy może wykorzystać go pod siebie.Verticus ale jesli na 1000 case'ow dasz 3 w ktorych sa archy to masz 0,3% na trafienie ich co jest bez sensu
Równie dobrze można zrobić losowanie dla od 1 do 8 które wywołuje inne losowanie (słabe itemki) i dla od 9 do 10 które wywołuje inne losowanie (rzadsze przedmioty).
===
Poza tym w kodzie wyżej jest błąd
#7
Napisano 07.01.2010 18:30
Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka
GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD)
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych