Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
|
Guest Message by DevFuse
Radar
Temat rozp. dakashi303, 06.12.2009 22:22
7 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 06.12.2009 22:22
Witam.
Chce zrobic taki radar, ktory pokazuje najblizszego wroga w promieniu 20 metrow.
Tylko ze nie wiem jaka jest komenda na dystans
Powinno to wygladac tak:
Najblizszy wrog: name
Odleglosc: dystans
Jezeli nikogo nie ma w poblizu 20m to wiadomosc znika
Nie chodzi mi o to zeby mi caly plug napisac
Tylko zebyscie mi podali funkcje:
Jezeli ktos jest w poblizu 20m to wyswietl hudmessage:
Najbliszzy wrog: name
Odleglosc: distance
Z gory thx za pomoc
Chce zrobic taki radar, ktory pokazuje najblizszego wroga w promieniu 20 metrow.
Tylko ze nie wiem jaka jest komenda na dystans
Powinno to wygladac tak:
Najblizszy wrog: name
Odleglosc: dystans
Jezeli nikogo nie ma w poblizu 20m to wiadomosc znika
Nie chodzi mi o to zeby mi caly plug napisac
Tylko zebyscie mi podali funkcje:
Jezeli ktos jest w poblizu 20m to wyswietl hudmessage:
Najbliszzy wrog: name
Odleglosc: distance
Z gory thx za pomoc
#2
Napisano 06.12.2009 22:48
engine
obie funkcje w parametrach mają 2 byty, między którymi mierzy odległość
Właśnie skończyłem coś podobnego, więc wrzucam kilka porad
-musisz działać w prethinku lub szybkim tasku, żeby działało płynnie to po 1
-buforuj jak najwięcej informacji o graczach, by nie pobierać ich za każdym razem
- 60unitów w grze odwzorowuje ok 1m rzeczywistości
get_entity_distance(ent, ent2)fakemeta_util
fm_get_entity_distance(ent, ent2)
obie funkcje w parametrach mają 2 byty, między którymi mierzy odległość
Właśnie skończyłem coś podobnego, więc wrzucam kilka porad
-musisz działać w prethinku lub szybkim tasku, żeby działało płynnie to po 1
-buforuj jak najwięcej informacji o graczach, by nie pobierać ich za każdym razem
- 60unitów w grze odwzorowuje ok 1m rzeczywistości
#3
Napisano 06.12.2009 23:26
eee nie wiele z teog rozumiem
JEstem dopiero poczatkujacy skrypter
JEstem dopiero poczatkujacy skrypter
#4
Napisano 06.12.2009 23:31
#5
Napisano 07.12.2009 14:34
thx
+karma
A moglbys mi jeszcze wytlumaczyc na czym polega ta petla??:
for(new i = 1;i<33;i++){
co to za zmienna "i" i czemu tam jest 33?? ;>
+karma
A moglbys mi jeszcze wytlumaczyc na czym polega ta petla??:
for(new i = 1;i<33;i++){
co to za zmienna "i" i czemu tam jest 33?? ;>
#6
Napisano 07.12.2009 15:54
maksymalne id gracza to 32 minimalne to 1 tutaj pętla się wykona 32 razy czyli tyle ile może być graczy dlaczego bo jest warunek dopóki i < 33 potem po każdym obrocie pętli zmienna i zwiększa się o 1 dzięki deklaracji i++ aż dojdzie do 33 i pętla się nie wykona
#7
Napisano 07.12.2009 15:59
tylko po co ma się tyle razy wykonywać ?maksymalne id gracza to 32 minimalne to 1 tutaj pętla się wykona 32 razy czyli tyle ile może być graczy dlaczego bo jest warunek dopóki i < 33 potem po każdym obrocie pętli zmienna i zwiększa się o 1 dzięki deklaracji i++ aż dojdzie do 33 i pętla się nie wykona
dajmy na to serwer 10slot... a na dodatek jest tylko 5 połączonych.
i dla każdego gracza kilka razy na sekundę będą wykonywane 32 sprawdzenia.
chociaż zrób get_maxplayers() zamiast 33 ;>
#8
Napisano 07.12.2009 16:02
no teraz to wywalił bym to z client_PreThink i dał do funkcji wywołującej się co ~2 sekundy
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych