switch (a) { case 1: { //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli (a) bedzie rowne 1 } case 2: { //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli (a) bedzie rowne 2 } case 3: { //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli (a) bedzie rowne 3 } default: { //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli wszystkie inne przypadki zawioda } }gdzie (a) jest to właśnie ta losowa liczba, mozemy np uzyc kodu:
switch ( random_num( 1, 3 ) ) { case 1: { //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli (a) bedzie rowne 1 } case 2: { //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli (a) bedzie rowne 2 } case 3: { //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli (a) bedzie rowne 3 } }wtedy losowo uzyje jednego z 3 kodow
switch (a) { case 1, 2, 3: { //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli (a) bedzie rowne 1, 2 badz 3 } case 4, 5, 6: { //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli (a) bedzie rowne 4, 5 badz 6 } case 7, 8, 9: { //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli (a) bedzie rowne 7, 8 badz 9 } default: { //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli wszystkie inne przypadki zawioda } }tu mamy przyklad jak uzyc jednego kodu w kilku przypadkach naraz
switch (a) { case 0 .. 50: { //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli (a) spelni zaleznosc: 0 <= a <= 50 } case 51 .. 100: { //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli (a) spelni zaleznosc: 51 <= a <= 100 } case 101 .. 200: { //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli (a) spelni zaleznosc: 101 <= a <= 200 } default: { //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli wszystkie inne przypadki zawioda } }tu mamy przyklad jak uzyc jednego kodu na zakres wynikow, np od 0 do 50
a teraz przyklad nie na liczbach lecz na broniach
new weapon = get_user_weapon(id,_,_) switch(weapon) { case CSW_SCOUT: { //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli weapon, czyli bron trzymana w rece to scout } case CSW_M4A1: { //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli weapon, czyli bron trzymana w rece to m4a1 } }
zrodlo http://wiki.amxmodx.org/