opis:
-
jest to poradnik który pomoże każdemu w ustawieniu sobie najlepszych możliwych ustawienia do gry na surfie w cs 1.6. Będą tutaj komendy zarówno dla nowych graczy jak i dla starych wyjadaczy. Znajdziemy tutaj komendy na ustawienie optymalnych fpsów jak i przydatnych bindów.
Wszystkie komendy wpisujemy w consoli CS'a--> klawisz "~" lub w config.cfg w plikach gry.
Wszystkie niezrozumiałe słownictwo jakie tutaj użyje będzie wytłumaczone w słowniku na samym dole poradnika.
Komendy:
FPS'y
net_graph "3" - dzięki tej komendzie ujrzymy w prawym dolnym rogu ile mamy fpsów oraz przepustowość naszego internetu. Bardzo przydatna komenda, powinna być ona cały czas wpisana by gracz mógł monitorować możliwe spadki swoich fpsów.
lub cl_showfps 1 -pokazuje tylko fpsy w gornym lewym rogu
fps_max "131" - zwiększa fps'y do 131, na surfie optymalna wartość wynosi od 100 do 131 fps'ów. Mniejsza ilość wpływa na możliwości wybijania się z surfa oraz płynność gry. Natomiast większa może powodować tak zwany fps bug block.
fps_override "1" - odblokowuje nasze fpsy powyżej stu. X > 100, czasami CS wyzerowuje te wartość i ustanawia blokadę fpsów gdy tylko wyjdziemy z gry. W takim wypadku albo będziemy wpisywać ją ciągle albo wpiszemy ją w plikach gry w config.cfg.
fps_modem 131" - dla nonsteamowców, ustawia fps'y na 131.
Developer 1 - odblokowuje blokade fpsów, jednak przenosi ona chat w górę co może się niespodobać, tylko w ostateczności gdy inne komendy zawiodą (tylko dla nonsteamowców)
M_filter 1 - płynniejsze robienie stref
Problem z FPS'ami nr 1.
Jeśli po wpisaniu wszystkich powyższych komend twoje fps'y zatrzymały się równo na wartości "60" oznacza to że masz włączoną synchronizacje pionową w ustawieniach gry lub w ustawieniach twojej karty graficznej.
By ją wyłączyć wchodzimy w Counter-Strike --> options --> zakładka video --> odznaczamy "wait for vertical sync".
Alternatywnie możemy wpisać w konsoli gl_vsync "0"
Jeśli było zaznaczone to teraz sprawdzamy na jakimś serwerze czy fpsy odblokowały się powyżej wartości 60. Jeśli tak to dobra robota, jeśli nie to nie obędzie się bez wchodzenia w ustawienia karty graficznej. (tylko dla kart NIVIDIA + Windows)
W tym celu wchodzimy na pulpit naszego systemu operacyjnego --> klikamy prawym na ekran --> klikamy na Panel Sterowania Nividia --> zakładka zarządzanie ustawieniami 3D --> Ustawienia globalne --> teraz z dostępnej gamy funkcji odnajdujemy "SYNCHRONIZACJE PIONOWĄ" --> wyłącz --> Zastosuj.
Po wszystkim wyłączamy ekran panelu sterowania NIVIDIA i możemy cieszyć się naszymi fpsami w grze.
Problem z FPS'ami nr 2.
jeśli po wpisaniu wszystkich komend i wyłączeniu synchronizacji pionowej nasz komputer nie może wycisnąć więcej niż 100-131 fpsów możemy mu pomóc poprzez wpisanie paru komend optymalizacyjnych które pogorszą nam grafikę w grze ,ale za to gra będzie działała płynniej i na wymaganych fpsach.
cl_corpsestay "1" - ciała zmarłych znikają dużo szybciej
cl_himodels "0" - zmniejsza jakość wyświetlanych modeli w grze
cl_shadows "0" - wyłącza cienie pod graczami
fastsprites "2" - zmniejsza jakość spiritów (SG, HE) czyli pogarsza jakość np dymu z granatu.
gl_clear "0" - nie wypełnia luk między teksturami
gl_cull "1" - renderuje tylko widoczne elementy (modele) gry
gl_lightholes - daje więcej fpsów
gl_playermip "2" - zmniejsza jakość modeli gracza
max_shells "1" - zmniejsza ilość widocznych łusek w grze
gl_vsync "0" - można użyć zamiast ręcznie wyłączać synchronizacje pionową w grze
developer "1" - wyłącza specjalną blokadę developerską, od teraz można używać tyle fpsów ile maszyna da. Wadą tego rozwiązania jest chat który przenosi się nam na górę ekranu oraz czasami spam błędami w konsoli.
Więcej fpsów można znaleźć w Google pod hasłami "optymalizacja cs" "jak zwiększyć fpsy w cs 1.6" itp.
Problem z FPS;ami nr 3. (laptopy)
Jeśli wszystkie powyższe próby zawiodły Sprawdzamy czy czasem nie mamy laptopa i nie używa on w tej chwili czasem gorszej (zintegrowanej) karty graficznej. Jeśli tak jest to musimy się pobawić w ustawienie dla CS'a karty NIVIDIA (jeśli taką posiadamy)
Czasami problem można naprawić poprzez zmianie w opcji zasilania laptopa na "wysoka wydajność"
Problem z FPS'ami nr 4. (Mam kartę graficzną RADEON)
1. Wchodzimy na nasz pulpit --> wciskamy na nim PPM, powinno wyskoczyć okienko z Catalyst Control center.
2. Wchodzimy w catalyst Control center
2. Po pojawieniu się programu z ustawieniami Radeona, wchodzimy w --> 3D
3. Następnie w --> Wszystkie ustawienia
4. Po prawej stronie okienka znajdujemy "Czekaj na odświeżanie pionowe" i przesuwamy suwak z "jakość" na "wydajność"
Ustawienia gry:
-ustawiamy JUMP (skok) również na Mouse Wheel Down czyli po polsku scroll myszki pociągnięty w dół do siebie
-ustawiamy duck (kucanie) również na scroll myszki pociągnięty w góre
-ustawiamy strafe modifier również na "Q" - łatwiej sięgnąć po ten klawisz w połączeniu z spacją niż po alt
-ustawiamy use voice communication (czyli mikrofon) na "c" - podczas gry łatwiej się gada niż jakby się musiało sięgnąć po "k"
Ustawienie ducka na scroll i strafe modifier na "Q" jest najważniejsze. Kucanie na scrollu pozwoli nam wykonać szybkie duckowanie (więcej w poradniku)
Natomiast strafe modifier przełączy ruchy naszej myszy z obrotów do okoła osi na ruchy gracza. Dzięki czemu trzymając "Q" robiąc obroty myszką będziemy mogli zrobić pewien trik bunnyhoopowy przydatny na surfie w celu unikania np kul w klatce lub w powietrzu czy też do szybkiego rozpędzania się.
Co do ustawień myszy:
-nie da się jednoznacznie powiedzieć na jakiej prędkości powinno się grać. Każdy ma inną myszkę która ma inną wartość DPI. Czym więcej DPI tym lepiej, Generalnie trzeba mieć takie ustawienia by nie musieć machać myszką po biurku jak szalony.
Przykład:
-myszka Saitek Cyborg R.A.T 5
-5600 DPI
-ustawienia w cs - 16.0/18.0
-na zwykłej podkładce robie 12 obrotów nie wychodząc poza nią do okoła osi.
Dodatkowe Bindy:
-znajdują się tutaj ustawienia które nie są potrzebne by je wpisywać ,aczkolwiek ułatwią grę na serwerze surf.
Tak wygląda wzór:
bind "klawisz" "komenda"
bind "klawisz" "komenda; 2komenda"
unbindall - lepiej nie używać jeśli się nie musi, usuwa wszelkie możliwe bindy także te służące do chodzenia. Po wpisaniu tej komendy trzeba w opcjach wcisnąć "ustawienia domyslne" albo wkleić swój wcześniej skopiowany config.cfg. Tak czy inaczej usuwa ona wszystkie bindy natychmiastowo.
bindy do pisania na teamsayu:
bind "klawisz" "say_team Jestem w JAIL /i am in Jail"
bind "klawisz" "say_team Kucaj pod przyciskiem /duck under button"
bind "klawisz" "say_team Wróg w Jailu /enemy in jail"
bindy do kupowania broni:
bind "klawisz" "m4a1; ak47; primammo; deagle"
bind "klawisz" "m3; primammo; deagle; secammo; vest; hegren"
------------------------------
pistolety:
glock
usp
p228
deagle
elites
fn57
------------------------------
shotguny:
m4 -jednostrzalowiec
xm1014 -automat
------------------------------
smg:
mac10
tmp
mp5
ump45
p90
------------------------------
rifles:
galil
ak47
scout
sg552
awp
g3sg1
famas
m4a1
aug
sg550
------------------------------
machine gun:
m249 -krowa
ammunicja:
primammo - amunicja do dlugich broni
secammo - amunicja do krótkich broni
------------------------------
ekwipunek:
vest -zbroja
vesthelm -zbroja+helm
flesh -granat oslepiajacy
hegren -wybuchowy granat
sgren -dymny granat
nvgs -noktowizor
defuser -rozbrajacz do bomby
shield -tarcza
------------------------------
Więcej o bindowaniu można poczytać tutaj:
http://www.csnonstea...-tylko,271.html
Słownik:
-znajdują się tutaj wszystkie słowa z poradnika które trudno zrozumieć.
fps (frames per second) - czyli ilość klatek jaka zostaje wyświetlana na naszym ekranie w ciągu jednej sekundy
fps bug block - błąd fpsów polegający na blokowaniu się gracza na rampach surfa który ma za dużo fpsów (dość wnerwiający problem)
fast ducking (duckowanie) - szybkie kucanie, polega na ustawieniu sobie na scrollu pociągniętym w dół komendy kucania dzięki czemu spadając z dużej wysokości ale z dużą prędkością poziomą można zacząć się ślizgać po podłodze przez bardzo szybkie kucanie (możliwe tylko dzięki scrollowi)
config.cfg - plik z ustawieniami naszego counter-strike znajdującym się w ustawieniach gry, W zależności od tego czy mamy steam czy nonsteam znajduje się on w innym miejscu.
Sprite - obiekt graficzny (animowany) np grafika wybuchającego granata dymnego.
DPI (dots per inch) - liczba punktów obrazu przypadająca na cal. Jednostka stosowana do określenia rozdzielczości obrazów (czym więcej tym płynniej)
Wszelkie błędy interpunkcyjne, merytoryczne czy ortograficzne proszę zgłaszać na PW, z góry dziękuje za pomoc.
Poradnik stworzony przez Lawrence Nachos kopiowanie dozwolone tylko jeśli poinformuje się o tym twórce oraz jeśli wstawi się link do oryginału.