Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Baza sql


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 ravziom

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 6
Nowy

  • Postów:119
  • GG:
  • Lokalizacja:z domu
Offline

Napisano 17.10.2009 19:58

Witam, mam pytanie ile zapytan wysyla na 1 gracza plugin do bazy danych przy zmianie mapy ?
  • +
  • -
  • 0

#2 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 657
Wszechmogący

  • Postów:2 862
Offline

Napisano 17.10.2009 20:00

Wysyla 1 zapytanie na gracza z prosba o zapisanie expa na danej postaci. Nawet jak grales na kilku klasach, to przy zmianach klas zapisuje, wiec tylko 1 zapytanie na sam koniec (aktualizuje exp,lvl i staty za 1 zamachem).
  • +
  • -
  • 0

#3 ravziom

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 6
Nowy

  • Postów:119
  • GG:
  • Lokalizacja:z domu
Offline

Napisano 17.10.2009 20:10

czyli przy zmianie mapy na serwerze 32 slotowym wysyla przez zmiane mapy

32 zapytania na zapis + 32 na odczyt ? co daje w sumie jedno razowo 64 zapytania dobrze rozumiem?
  • +
  • -
  • 0

#4 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 657
Wszechmogący

  • Postów:2 862
Offline

Napisano 17.10.2009 20:21

Zmiane mapy rozumiem, ze chodzi ci o koniec mapy? Na koniec, gdy zmienia mape, wysyla (32 graczy) 32 zapytania z zapsiem (nie odczytuje bo jest wszystko w pamieci pluga).

Przy wchodzeniu gracza na serwa (przy zmianie wchodzi ich sporo) to niestety w obecnych wersjach nie jest juz tak optymalnie (w wersji nad ktora pracuje jest lepiej):
-zapytanie ile ma gracz klas (tylko, w wersji kolejnej wiecej robi tym samym zapytaniem)
-- jesli zero to zapytanie o utworzenie konta dla gracza (na kazda klase osobne zapytanie, w przyszlej wersji optymalniej)
- zapytanie by pobrac lvl'e kazdej klasy by wyswietlic w menu (polaczone z tym pierwszym i tworzeniem klasy dla optymalnosci w przyszlej wersji)
- pobranie expa, lvl i statow przy wyborze konkretnej klasy.


Edit:
Hmm... piszac o tym pomyslalem o nowej optymalizacji, ciekawe czy wypali :F
  • +
  • -
  • 0

#5 ravziom

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 6
Nowy

  • Postów:119
  • GG:
  • Lokalizacja:z domu
Offline

Napisano 17.10.2009 20:28

Bo właśnie coś mi nie trybi jak powinno, przy jednym czy kilku graczach mapa sie zmienia szybciutko, przy pelnym serwerze zmiana mapy trwa az 3-4 minuty, dowiedziałem się ze host w ktorym mam baze ma ograniczenie do max 40 zapytan jednoczesnych i dlatego szukam problemu ze zmiany az tyle trwaja przez wlasnie to ograniczenie...


Edit:
Hmm... piszac o tym pomyslalem o nowej optymalizacji, ciekawe czy wypali :F


btw jak chcesz to mogę chetnie pomoc, w pomyslach czy w testach bo mam na czym testowac i pomyslow mi nie brakuje no a po za tym cos tam umiem ;)
  • +
  • -
  • 0

#6 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 657
Wszechmogący

  • Postów:2 862
Offline

Napisano 17.10.2009 20:51

Wszystkie pomysly sa mile widzane na forum.
  • +
  • -
  • 0

#7 ravziom

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 6
Nowy

  • Postów:119
  • GG:
  • Lokalizacja:z domu
Offline

Napisano 17.10.2009 20:55

a wracając do tematu to nie masz pomysłu co może być powodem takich zawieszeń? :P jestes pewien, że przy zmianie mapy limit nie jest przekraczany :>
  • +
  • -
  • 0

#8 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 657
Wszechmogący

  • Postów:2 862
Offline

Napisano 17.10.2009 21:00

Chyba widzialem cos podobnego, bardzo dlugie zmienianie map. Po przeniesieniu serwera na swierza instalke cs'a, najnowszy amxx i dproto zmienialo sie duzo szybciej (normalnie?). Ale standardowy Long Jump paladyna przestal dzialac :F
  • +
  • -
  • 0

#9 ravziom

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 6
Nowy

  • Postów:119
  • GG:
  • Lokalizacja:z domu
Offline

Napisano 17.10.2009 21:05

problem w tym, że wczoraj to właśnie robiłem i tak sie stało ;)

[ Dodano: 18-10-2009, 13:26 ]
sprawdzałem ver 5.8d i 5.9l na jednej i na drugiej dzieje się tak samo, przy pełnym serwerze zmienia mapę przez sto lat ;)

więc jedyne co mi przychodzi do głowy to te ograniczenie do max 40 zapytań jest przekraczane tylko nie mam pomysłu co na to zaradzić :wstyd:
  • +
  • -
  • 0

#10 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 657
Wszechmogący

  • Postów:2 862
Offline

Napisano 18.10.2009 13:08

Pełny serwer to ile u ciebie osob? 32?
  • +
  • -
  • 0

#11 ravziom

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 6
Nowy

  • Postów:119
  • GG:
  • Lokalizacja:z domu
Offline

Napisano 18.10.2009 18:51

31 bo jeden mam rezerwowany
  • +
  • -
  • 0

#12 ` ManieK

    Profesjonalista

  • Zbanowany

Reputacja: 7
Nowy

  • Postów:194
  • GG:
  • Lokalizacja:Ciechanów
Offline

Napisano 18.10.2009 23:55

a ja mam pytanko co do tej BD. Czy jest mozliwosc zrobienia zeby /klasa wyswietlala sie nowym graczom od razu przy wejsciu na serwer, bo jak nowy gracz wejdzie to mu sie dopiero wyswietla na nastepnej mapie.

#13 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 657
Wszechmogący

  • Postów:2 862
Offline

Napisano 19.10.2009 10:43

Od nastepnej wersji bedzie sql miodzio...
  • +
  • -
  • 0

#14 ravziom

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 6
Nowy

  • Postów:119
  • GG:
  • Lokalizacja:z domu
Offline

Napisano 19.10.2009 15:08

Miczu, a możesz określić mniej więcej kiedy się jej spodziewać ? :) bo nie wiem czy sam w niej grzebać czy poczekać na nową ver?
  • +
  • -
  • 0

#15 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 657
Wszechmogący

  • Postów:2 862
Offline

Napisano 19.10.2009 15:19

Zobacze ile będę mial czasu i ochoty na optymalizowanie i poprawianie kodu i co będę chcial dodac do nadchodzacej wersji. SQL jest juz miodzio, ale chce by to byl wiekszy update O:)
  • +
  • -
  • 0

#16 ravziom

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 6
Nowy

  • Postów:119
  • GG:
  • Lokalizacja:z domu
Offline

Napisano 19.10.2009 15:25

Miczu, a może wysłał byś mi jakoś tak prywatnie po samej optymalizacji sql'a ?:P chociażby po to aby sprawdzić czy poprawi to działanie serwera :P
  • +
  • -
  • 0

#17 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 657
Wszechmogący

  • Postów:2 862
Offline

Napisano 19.10.2009 15:38

Zapytaj za 100 postow i 20 "pomógł" dni pozniej :F
  • +
  • -
  • 0

#18 ravziom

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 6
Nowy

  • Postów:119
  • GG:
  • Lokalizacja:z domu
Offline

Napisano 19.10.2009 19:44

a do tej pory niestety serwer musi się dalej dławić ?:P
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych