Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Błąd serwera - SVC_BAD


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 bakul. <3

    Wszechmogący

  • Użytkownik

Reputacja: 88
Zaawansowany

  • Postów:612
  • GG:
  • Imię:Przemek
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 11.10.2009 20:51

Błąd svc_bad objawia się tym, że rozłącza graczy z serwera. Wtedy w konsoli wyskakuje masa błędów. Najczęściej pojawia się on na serwerach dwuprotokołowych lub typowo NonSteam.

Prawdopobne przyczyny
  • Zróżnicowana wartość sv_timeout między graczem, a serwerem
  • Pluginy wysyłają dużo logów do konsoli gracza
  • Serwer ma ustawioną komendę sys_ticrate na wysoką wartość
  • Serwer zawiera parametr -pingboost ustawiony na 3
  • Działające HLTV na serwerze

Rozwiązania, dzięki którym możemy zniwelować ten problem:
  • Wyłączenie pluginów, które wysyłają dużo logów do konsoli gracza, tj. ATAC lub dla przykładu plugin ustawiający język gracza oraz serwera na Polski.
  • Ustawienie wartości komendy sv_timeout na 25

    sv_timeout 25

  • Zmniejszenie wartości komendy sys_ticrate

    sys_ticrate 180

  • Wyłączenie serwera HLTV, bo naprawdę w większości przypadków jest zbędny
  • Ustawienie w komendzie startowej -pingboost na 2

    -pingboost 2

  • Ustawienie komendy, aby gracz nie wysyłał nic do serwera

    sv_allowupload 0


Zakaz kopiowania na inne fora!
Poradnik pisany na podstawie artykułów w internecie oraz z własnego doświadczenia.
  • +
  • -
  • 0

#2 Wujek

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 14
Początkujący

  • Postów:279
Offline

Napisano 12.10.2009 14:04

Ja bym raczej powiedział że na podstawie hlds.pl ale... Niech Ci będzie.
I tak jeśli chodzi o svc_bad to mało tu prawdy.
  • +
  • -
  • 0

Reksio FFA, najstarszy serwer CS 1.6 w Polsce - 193.33.177.14:27051

SRU :)


#3 zer0.

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 429
Wszechobecny

  • Postów:2 116
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Kw
Offline

Napisano 12.10.2009 14:11

Rozwiązania, dzięki którym możemy się pozbyć tego problemu:

Chciałeś napisać zniwelować, bo w 100% się go nie pozbędziesz.
  • +
  • -
  • 0

#4 bakul. <3

    Wszechmogący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 88
Zaawansowany

  • Postów:612
  • GG:
  • Imię:Przemek
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 12.10.2009 17:11

Ja bym raczej powiedział że na podstawie hlds.pl ale... Niech Ci będzie.

Treść jest moja, pisana przeze mnie. Jedyne co może być z innych stron, to komendy, ale też akurat nie wszystkie.

I tak jeśli chodzi o svc_bad to mało tu prawdy.

Mało? A masz jakieś inne rozwiązania, które działają?
  • +
  • -
  • 0

#5 baku

    [M]anchester[U]nited

  • Przyjaciel

Reputacja: 455
Wszechobecny

  • Postów:1 054
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 12.10.2009 17:39

I tak jeśli chodzi o svc_bad to mało tu prawdy.


Mało prawdy hm.. możesz się podzielić , bo jeżeli piszesz "mało prawdy" to warto do tego mieć jakiś argument..
  • +
  • -
  • 0

#6 bakaczysko

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 9
Nowy

  • Postów:171
  • Lokalizacja:lolandia
Offline

Napisano 12.10.2009 21:05

chcesz argument masz tu:
połowa pluginów powinna byc stad wywalona bo zminene nie takie
  • +
  • -
  • 0

#7 bakul. <3

    Wszechmogący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 88
Zaawansowany

  • Postów:612
  • GG:
  • Imię:Przemek
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 12.10.2009 21:14

Chcesz to działaj w kodach źródłowych pluginów, i tak błędu tak jak powiedział zer0. nie da się zlikwidować w 100%, a ja już wiele razy miałem sytuację właśnie taką i zwykłe zmniejszenie wartości komendy sv_timeout i sys_ticrate dawało oczekiwany efekt, czyli brak tego błędu.
  • +
  • -
  • 0

#8 Wujek

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 14
Początkujący

  • Postów:279
Offline

Napisano 12.10.2009 21:20

Zmniejszenie ticrate pomaga na słabych serwerach.
Nie widzę przeciwwskazań na używanie pingboosta 3 i ticrate 1 K na xeonku, pingboost 2 i ticrate 180 to op prostu jego marnowanie.
Timeout czasem pomaga, ale nie zawsze. Allowupload raczej tutaj da więcej.
Ja na swoim serwerze przepisałem wszystkie pluginy, pozmieniałem wszystkie print_client i od 2 tygodni nie miałem svc_bad, a mam 1 K ticrate i pingboost 3. :)
Ale błąd i tak będzie co jakiś czas występować. Niema na to antykoncepcji.
  • +
  • -
  • 0

Reksio FFA, najstarszy serwer CS 1.6 w Polsce - 193.33.177.14:27051

SRU :)


#9 bakaczysko

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 9
Nowy

  • Postów:171
  • Lokalizacja:lolandia
Offline

Napisano 12.10.2009 21:27

czytaj w temacie ze zmienilem te zmienne, serwer chyba nie stoi na slabym hocie bo to gamesnet.pl
  • +
  • -
  • 0

#10 L0rdS^P0l4K

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 117
Zaawansowany

  • Postów:197
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Denis
  • Lokalizacja:Tarnowskie Góry
Offline

Napisano 13.10.2009 18:25

Ja na swoim serwerze przepisałem wszystkie pluginy, pozmieniałem wszystkie print_client i od 2 tygodni nie miałem svc_bad, a mam 1 K ticrate i pingboost 3. :)


Potwierdzam. Ja na 29slotów bf2 również pousuwałem jak mogłem wszystkie client_print'y i svc_bad rzadko występuje.
Warto również dodać że błąd ten jest wynikiem używania pluginów które podmieniają standardowe modele graczom.
  • +
  • -
  • 0

#11 bakul. <3

    Wszechmogący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 88
Zaawansowany

  • Postów:612
  • GG:
  • Imię:Przemek
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 13.10.2009 18:30

Warto również dodać że błąd ten jest wynikiem używania pluginów które podmieniają standardowe modele graczom.


Zgadza się.

Jednak nie powiem, bo naprawdę przy FFA 32 slotowym, działającym na dproto, błąd występował co mapę. U mnie wystarczyło zmniejszenie wartości sys_ticrate i sv_timeout, od około 2 miesięcy nie zauważyłem już tego błędu.
  • +
  • -
  • 0

#12 bakaczysko

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 9
Nowy

  • Postów:171
  • Lokalizacja:lolandia
Offline

Napisano 27.10.2009 21:00

Dziwny jest ten blad, niby za duzo informacji do consoli gracza itd. Zrobilem wszystko jak jest w poradnku. Serwer pelny 19 slotow. Zmiana mapy i 7 ludzi na serwie a eszta sciaga mape i wywalilo mi ten blad... cos jest nie tak.
  • +
  • -
  • 0

#13 Hava

    Życzliwy

  • Użytkownik

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:20
  • Lokalizacja:internet
Offline

Napisano 28.10.2009 00:25

sproboj dodac do komendy startowej -zone 8192
  • +
  • -
  • 0

#14 bakaczysko

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 9
Nowy

  • Postów:171
  • Lokalizacja:lolandia
Offline

Napisano 28.10.2009 14:29

co to za komenda :D ?
  • +
  • -
  • 0

#15 Hava

    Życzliwy

  • Użytkownik

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:20
  • Lokalizacja:internet
Offline

Napisano 28.10.2009 20:11

szczerze to nie wiem do konca ale na alliedmods.net twierdzili ze pomaga, ustawilem w paramterach mojego serwera i jak na razie blad sie nie pojawil
  • +
  • -
  • 0

#16 bakaczysko

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 9
Nowy

  • Postów:171
  • Lokalizacja:lolandia
Offline

Napisano 01.11.2009 15:14

Dodam od siebie, ze jezeli macie plugin wymuszajacy jezyk na PL lub spolszczenie do cs'a to wywalcie te dwa plugi bo to w moim przypadku bylo przyczyna svc_bad. Jezeli ktos chce aby kazdy gracz mial jezyk pl, wystarczy nadpisac we wszystkich plikach lang tresc z [pl] przekopiowac do [en]
  • +
  • -
  • 0

#17 bakul. <3

    Wszechmogący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 88
Zaawansowany

  • Postów:612
  • GG:
  • Imię:Przemek
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 01.11.2009 15:40

Dodam od siebie, ze jezeli macie plugin wymuszajacy jezyk na PL lub spolszczenie do cs'a to wywalcie te dwa plugi bo to w moim przypadku bylo przyczyna svc_bad. Jezeli ktos chce aby kazdy gracz mial jezyk pl, wystarczy nadpisac we wszystkich plikach lang tresc z [pl] przekopiowac do [en]


Dlatego wystarczy w pliku amxx.cfg zmienić wartość komendy amx_client_languages na 0, potem wejść na serwer, ustawić język i AMXX automatycznie wymusi graczowi język, który ustawimy. Wtedy svc_bad nie występuje.
  • +
  • -
  • 0

#18 Wujek

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 14
Początkujący

  • Postów:279
Offline

Napisano 02.11.2009 20:33

A ja się pochwale że na moim serwerze od miesiąca już nie było svc_bad.
timeout na 900, ticrate 500 :)
Tyle, że pozbawiłem praktycznie wszystkich client_print i show_hud. ;)
  • +
  • -
  • 0

Reksio FFA, najstarszy serwer CS 1.6 w Polsce - 193.33.177.14:27051

SRU :)


#19 bakaczysko

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 9
Nowy

  • Postów:171
  • Lokalizacja:lolandia
Offline

Napisano 04.11.2009 00:34

tez nie mialem dawno wiec pokusze sie o ustawienie sys_tick na 333
  • +
  • -
  • 0

#20 Grycuk

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 17
Początkujący

  • Postów:113
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:Minsk Mazowiecki
Offline

Napisano 17.11.2009 01:03

Tutaj macie coś działającego . http://amxx.pl/topic... ... htm#105246
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych