Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Limit wiadomości HUD dla gracza na runde?


Najlepsza odpowiedź Ossal, 24.02.2017 18:17

Jeżeli ktoś będzie się borykał z tym problemem to znam powód, nie ma on technicznie rzecz biorąc sensu, ale taki już amx jest :P
Sytuacja ma miejsce gdy stale wyświetlana jest u gracza wiadomość w HUD (jakieś rangi po lewej czy prawej, życie w HUD itp).
Wtedy po wysłaniu bardzo dużej ilości wiadomości równolegle do tej co jest wyświetlana stale wiadomości przestaną się mieścić i "przekroczą limit". Od nowej rundy ten "limit" się zeruję. Najciekawsze jest to, że wyżej wspomniana wiadomość wyświetlana stale, będzie się wyświetlać cały czas prawidłowo, nawet po odświeżeniu (np zmianie HP czy rangi gracza). Nie ma to sensu, ale taka jest odpowiedź na ten problem. Pozdrawiam :)

Przejdź do postu


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ossal

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 20
Życzliwy

  • Postów:273
  • GG:
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 29.03.2016 04:03

Dość dziwne, ale pytanie chyba jasne: Czy jest limit wiadomości HUD dla każdego gracza na rundę?
Sprawa ma się tak: Napisałem sobie wyświetlanie w HUD nicku gracza na którego patrzymy (w prethinku gracza) i po jakimś czasie patrzenia na jakiegoś gracza przestaje mu pokazywać hud. Sprawa dotyczy zarówno HUD jak i DHUD. Nie chodzi tylko o ten nick, nie pokazuje również wiadomości y@ itp. Od nowej rundy na chwilę znów jest normalnie. Najciekawsze jest to, że hp wyświetlane w HUDzie działa normalnie cały czas, czy "wyczerpie się limit" czy też nie :o PreThink wykonuje się bardzo często, stąd moje pytanko: jest jakiś limit dla gracza jeżeli chodzi o ilość wiadomości HUD (na runde)? W sumie jak jest, to jak wytłumaczyć HP w HUD które pokazuje się normalnie stale? :D O co chodzi? Proszę o pomoc :)
EDIT: Dla każdego gracza "limit" wyczerpuje się w różnym czasie, zależnym od tego jak bardzo używał tej wiadomości (patrzył na kogoś), jak nie patrzył to się nie wyczerpie i nick normalnie się pokaż
Myślę, że warto zaznaczyć, że zanim wiadomość przestanie się pokazywać to mryga przez jakiś czas (mimo, że czas jej wyświetlania jest odpowiedni), po czym przestaje się pojawiać całkiem.


Użytkownik Ossal edytował ten post 29.03.2016 04:07

  • +
  • -
  • 0

#2 Puchate

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 204
Profesjonalista

  • Postów:433
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 29.03.2016 08:56

Nie ma limitu "na rundę", jednak jest ograniczona ilość kanałów wiadomości do czterech więc maksymalnie mogą pokazywać się cztery naraz.


  • +
  • -
  • 0

#3 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 554
Godlike

  • Postów:11 979
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 29.03.2016 11:14

Zawsze możesz użyć dhud jako dodatkowych kanałów


  • +
  • -
  • 0

#4 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 517
Wszechwiedzący

  • Postów:1 500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 29.03.2016 14:32


Zawsze możesz użyć dhud jako dodatkowych kanałów


Sprawa dotyczy zarówno HUD jak i DHUD


  • +
  • -
  • 0

#5 Ossal

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 20
Życzliwy

  • Postów:273
  • GG:
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 29.03.2016 18:59

Puchaty mam nadzieję, że żartujesz... Napisałem 10 linijek i nie rozumiecie mimo to? Przeczytajcie jeszcze raz i wypowiedzcie się jak nauczycie się czytać ;)
Granke jak zawsze ogarnięty, ale bez pomocy, nie masz pomysłu co może być nie tak?


  • +
  • -
  • 0

#6 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 554
Godlike

  • Postów:11 979
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 30.03.2016 07:10

TaK naprawdę ciężko powiedzieć co moze być nie tak bez wglądu do sma , może zamiast z automatu wybierać wolny kanał pluginy mają ustawiony jeden ten sam


  • +
  • -
  • 0

#7 Puchate

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 204
Profesjonalista

  • Postów:433
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 30.03.2016 08:10

A ja Ci napiszę jeszcze raz to samo - są cztery kanały wiadomości HUD i skoro jakieś same znikają to znaczy że dany kanał jest nadpisywany, albo wywoływany jest update hud przez np fullupdate.


Użytkownik Puchate edytował ten post 30.03.2016 08:10

  • +
  • -
  • 0

#8 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 517
Wszechwiedzący

  • Postów:1 500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 30.03.2016 12:06

Ja zawsze w takich sytuacjach wyłączam wszystkie pluginy, które używają huda i sprawdzam, jeśli problem ustąpi to włączam kolejno i sprawdzam - w ten sposób dowiesz się, które pluginy się nadpisują, bo piszą na tym samym kanale.

Ciekawi mnie kwestia, że nawet jak jakiś inny plugin używa tego samego kanału, to przecież ten plugin pisze w prethinku czyli powinien natychmiast nadpisać tamten drugi, no chyba, że oba piszą w prethinku...

 

Tak czy inaczej nadpisujące się kanały to jedyna słuszna teoria i trzeba ją sprawdzić.

 

Podaj jeszcze set_hudmessage i show_hudmessage, których używasz w tymże prethinku.


  • +
  • -
  • 0

#9 Ossal

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 20
Życzliwy

  • Postów:273
  • GG:
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 30.03.2016 22:42

Robicie sobie ze mnie jaja? Gdzie napisałem że jakaś wiadomość się nadpisuję na tym samym kanale? Po wyświetleniu bardzo dużej ilości wiadomości hud DANEMU GRACZOWI przestaje mu pokazywać huda - całkiem, aż do końca rundy (albo raczej początku następnej - spawnu). Nie pokazuje wiadomości hud i dhud. Co w tym nie jasnego? Każdy gracz ma swój "limit", tyle
Nic się nie nadpisuje, nic nie mryga, po prostu nie wyświetla wiadomości wcale

 


Użytkownik Ossal edytował ten post 30.03.2016 22:43

  • +
  • -
  • 0

#10 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 517
Wszechwiedzący

  • Postów:1 500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 31.03.2016 02:46

Weź się uspokój. Jak nie jesteś w stanie sobie poradzić z problemem to pozostaje Ci czytac uwaznie i robić co należy.

 

1. Ogarnij czy jakikolwiek plugin wyświetla coś na tym samym kanale lub czy jakikolwiek plugin wyświetla coś w hud/dhud w prethinku.

-Wyłącz go.

-Sprawdź czy problem ustąpił.

Jeśli nie pomoże to dalej:

2. Wyłącz KAŻDY plugin, który używa huda/dhuda na JAKIMKOLWIEK kanale. Powtarzam KAŻDY! Nawet jak jesteś pewny, że używa innego kanału. Oczywiście zostaw włączony swój.

-Sprawdź czy problem ustąpił.

 

Ponadto drugi raz proszę, wstaw tu linijki z funkcjami set_hudmessage oraz show_hudmessage, których wyswietlanie w prethinku Ci znika (czyli te z Twojego pluginu).

 

 

 

To, że napisałem, że się coś nadpisuje nie musi w praktyce objawiać się migającymi na zmianę napisami. Ani amx ani silnik hl nie jest pierwszej świeżości i wystepuje w nim dużo przypadków przeczących logice i systemowi zerojedynkowemu, czyli że coś jest a jak nie widać, że jest to nie ma tego- tak nie jest zawsze. Widziałem już dosyć cudów z amxem i Twoje znikające hudy mnie jakoś nie dziwią, ale więcej nie będę Cię namawiał do współpracy - w końcu to Ty masz problem nie my:)


  • +
  • -
  • 0

#11 Ossal

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 20
Życzliwy

  • Postów:273
  • GG:
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 24.02.2017 18:17   Najlepsza odpowiedź

Jeżeli ktoś będzie się borykał z tym problemem to znam powód, nie ma on technicznie rzecz biorąc sensu, ale taki już amx jest :P
Sytuacja ma miejsce gdy stale wyświetlana jest u gracza wiadomość w HUD (jakieś rangi po lewej czy prawej, życie w HUD itp).
Wtedy po wysłaniu bardzo dużej ilości wiadomości równolegle do tej co jest wyświetlana stale wiadomości przestaną się mieścić i "przekroczą limit". Od nowej rundy ten "limit" się zeruję. Najciekawsze jest to, że wyżej wspomniana wiadomość wyświetlana stale, będzie się wyświetlać cały czas prawidłowo, nawet po odświeżeniu (np zmianie HP czy rangi gracza). Nie ma to sensu, ale taka jest odpowiedź na ten problem. Pozdrawiam :)


Użytkownik Ossal edytował ten post 24.02.2017 18:18

  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych