Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie
Javascript

Grawitacja i kolizje w grze.

javascript

  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 517
Wszechwiedzący

  • Postów:1 500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 21.03.2016 02:56

No więc tak. Postanowiłem powoli ruszyć z miejsca z moim patyczakiem.

http://80.47.4.114/patyczak

 

 

Chcę mu dorobić grawitację oraz system kolizji. Chcę mu dorobić tzn. nie biorę pod uwagę gotowych silników.

 

 

Ogólny zarys pomysłu jest taki:

Grawitacja:

sprawdzać czy patyczak nie koliduje z czymś będąc nad tym czymś, jeśli nie koliduje to go przyspieszać w dół.

Jeśli wykryję kolizję to speed w pionie na 0 i być może jakiś damage.

Jak często to sprawdzać? w jakimś konkretnym odstępie czasowym? requestAnimationFrame daje mi obecnie 60 klatek, ale w nim jedynie odświeżam obraz.

 

Obiekt musi opadać ruchem jednostajnie przyspieszonym o ile pamiętam bodaj niecale 10m/s^2.

Jak i z jaką częstotliwością to liczyć, wiadomo, że musi być dość często, aby nie było skoków..

 

 

Kolizje:

No właśnie, obiekt obudować w prostokąt i sprawdzać jego brzegi, rogi...

Muszę każdy obiekt sprawdzać z pozostałymi i to nie tylko jeden punkt ale po kilka, kiedy to robić i jak często? x razy na sekundę każdy z każdym da dziesiątki jak nie setki porównać na jedno sprawdzenie, a ile ich na sekundę? A może sprawdzać tylko obiekty, które się poruszają i to tylko podczas ruchu? Jeśli tak to też będę musiał skupić się na ogarnięciu każdej sytuacji kiedy obiekt się może poruszyć, a nie wiem jak wiele ich może być, dla przykładu nawet podczas spadania co muszę robić bardzo często, żeby mi nie wpadł w podłoże.

 

 

 

Jak się za to zabrać i czym kierować?


Użytkownik grankee edytował ten post 21.03.2016 02:58

  • +
  • -
  • 0

#2 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 11.04.2016 20:28

http://www.unit1.pl/125,txt

http://www.unit1.pl/331,txt


  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: javascript

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych