Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Operacje bitowe vs Operacje arytmetyczneCzyli nauka ciąg dalszy


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 Indoor

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 21
Życzliwy

  • Postów:124
  • Lokalizacja:Gorzów Wielkopolski City.
Offline

Napisano 18.03.2016 23:36

Witam,

 

Chciałbym zapytać co jest lepsze:

if(player_questy[kid] == 1){
//kod
}

Czy:(v2*)

#define ONE (1<<0)
 
if(player_questy[kid] == ONE){
//kod
}

Wyczytałem kiedyś na forum, że operacje bitowe są lepsze, zużywają mniej pamięci więc kod powyżej(v2) powinien być lepszy według mnie.

 

Pozdrawiam.

 

*Nie jestem pewien czy dobrze to napisałem :P


Użytkownik Indoor edytował ten post 18.03.2016 23:38

  • +
  • -
  • 0

#2 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 517
Wszechwiedzący

  • Postów:1 500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 19.03.2016 04:32

To tak jak byś się zapytał, czy lepiej użyć garnka czy patelni. Każde służy do czegoś innego, ale w pewnych okolicznościach na siłę może być używane zamiennie, chociaż nie ma to większego sensu.

W tutorialu o operacjach bitowych opisałem po ludzku kwestię operacji bitowcych i do czego można ich użyć.

http://amxx.pl/topic...we/#entry715165

W PAWN mogą one posłużyć najprędzej do przechowywania wielu wartości logicznych w jednej zmiennej przez co nie musimy tworzyć ich kilku/nastu/dziesięciu co pozwala zaoszczędzić pamięć. Jeśli chcesz tylko przypisać jakąś wartość do zmiennej to operacje bitowe nie mają tu racji bytu.


  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych