Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

fm_find_ent_by_owner - możliwe, że zwraca 0?


Najlepsza odpowiedź GwynBleidD, 18.07.2015 23:01

Oczywiście, że może. Z logicznego punktu widzenia: pętla iteruje po bytach dopóki nie trafi na:

1. byt mający właściciela X

2. koniec listy bytów

 

Więc jeśli nie ma żadnego bytu spełniajacego kryteria (czyli bytu o klasie X mającego właściciela Y) to dostaniesz oczywiście zero.

 

I szczerze powiedziawszy jest to nienajlepsza metoda... W engine istnieje funkcja find_ent_by_owner, służy do tego samego i robi to ciut szybciej. Może też filtrować po czymś innym niż klasie bytu.

Przejdź do postu


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rivit

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 18.07.2015 14:49

Witam, czy jest możliwość, żeby ten stock zwracał zero? oO

stock fm_find_ent_by_owner(index, const classname[], owner)
{
	ent = index;

	while ((ent = engfunc(EngFunc_FindEntityByString, ent, "classname", classname)) && pev(ent, pev_owner) != owner) {}

	return ent;
}


  • +
  • -
  • 0

#2 MAGNET

    SourceLearned ;)

  • Moderator

Reputacja: 661
Wszechmogący

  • Postów:1 535
  • GG:
  • Imię:Olek
  • Lokalizacja:Dalekoo
Offline

Napisano 18.07.2015 16:01

Wydaje mi się, że gdy robiłem grupy pod BaseBuildera, to próba odnalezienia właściciela ściany kończyła się zwróceniem zera.


  • +
  • -
  • 1

#3 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 18.07.2015 23:01   Najlepsza odpowiedź

Oczywiście, że może. Z logicznego punktu widzenia: pętla iteruje po bytach dopóki nie trafi na:

1. byt mający właściciela X

2. koniec listy bytów

 

Więc jeśli nie ma żadnego bytu spełniajacego kryteria (czyli bytu o klasie X mającego właściciela Y) to dostaniesz oczywiście zero.

 

I szczerze powiedziawszy jest to nienajlepsza metoda... W engine istnieje funkcja find_ent_by_owner, służy do tego samego i robi to ciut szybciej. Może też filtrować po czymś innym niż klasie bytu.


  • +
  • -
  • 0

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#4 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 19.07.2015 08:47

Głównie używam to do znalezienia broni u gracza, polecasz coś lepszego do tego? (mam id, CSW_, weapon_)


  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych