Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

ReHLDS - optymalne engine HLDS + źródła3rd party

rehlds hlds bugfix engine

  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Puchate

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 204
Profesjonalista

  • Postów:433
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 14.05.2015 13:58

*
Popularny

ReHLDS

Reverse-engineered HLDS v0.1

 
1. Czym jest ReHLDS?

 

Reverse-engineered HLDS, w skrócie ReHLDS jest silnikiem serwera dla gier GoldSource, takich jak Counter-Strike 1.6. Nie jest to twór ze stajni Valve, autorem projektu jest osoba prywatna która udostępnia go na zasadach open source. Stworzony został poprzez inżynierię wsteczną na podstawie oryginalnego engine w wersji 6153 (plik engine_i486.so).

 
2. Co to zmienia?

 

Podczas analizowania kodu aplikacji zostało wykryte wiele błędów (w tym potencjalnych), co poskutkowało naprawieniem ich w wynikowej wersji. Dzięki temu zyskujemy zdecydowanie większą stabilność serwera oraz optymalizację wydajności. Dla przykładu przypomnę, iż oryginalny silnik gry powstał w 1999 roku, w momencie gdy nie istniało wiele powszechnych dziś rozszerzeń rozkazów dla procesorów, takich jak SSE. Nie jest żadną nowością fakt, że HLDS od Valve nie wykorzystuje dostępnych dziś instrukcji, co przyczynia się na niebywale niską wydajność serwerów zważając na moc obliczeniową dzisiejszych komputerów. Inaczej jest natomiast w ReHLDS, autor projektu deklaruje wsparcie dla nowych technologii w wielu przypadkach, takich jak np. obliczenia na wektorach. Jednakże należy pamiętać że jest to tylko podstawowy element silnika gry służący do jego uruchomienia, nie obsługuje on rozgrywki więc większość operacji wykonuje się w plikach od producenta które takiej optymalizacji nie mają. Nie należy zatem oczekiwać kosmicznych przyrostów.

 

Dodatkowym smaczkiem jest nowe API serwera które możemy wykorzystywać w pluginach.

 
3. Jak używać?
 

Jak już wcześniej wspominałem, jest to oprogramowanie z udostępnionymi źródłami więc najlepszym rozwiązaniem jest skompilowanie programu w środowisku w którym będzie używany. Jednakże, będąc realistą, wiem że nie jest to proste ze względu na zaawansowany proces kompilacji (dla osób nie mających wcześniej z tym styczności) bądź brak dostępu do kompilatora. 

 

Rozwiązaniem tego problemu jest pobranie skompilowanych już plików oraz wysłanie ich na serwer.

 
4. Wersje ReHLDS
 

W chwili obecnej są dostępne dwie wersje:

 

- pure - jest to wersja "bezpieczna", która używa mechanizmów zawartych w oryginalnym HLDS lecz z przepisanym kodem na nowo
- bugfixed - wersja zoptymalizowana, w której poprawione jest wiele błędów oraz wykonane są dodatkowe optymalizacje wydajności

 
 
5. Problemy
 

Zasadniczo ReHLDS jest już przetestowany i wszystkie znalezione błędy zostały poprawione, lecz wciąż jest to projekt w początkowej fazie wzrostu i mogą pojawić się nieoczekiwane problemy.

 

Dodatkowo, ze względu na inny proces kompilacji i zmienony kod mogą nie działać dodatki opierające się na analizowaniu skompilowanego już kodu (wyszukiwaniu patternów). Przykładem takiego dodatku jest Orpheu bądź Okapi.

 
6. Download
 

Źródła: https://github.com/d...stalker/rehlds/

Skompilowany silnik: http://nexus.rehlds..../rehlds-0.1.zip


GwynBleidD (14.05.2015 15:22):
Plik dorzuciłem jako załącznik, co by nie zginął.

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 10

#2 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 981
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 14.05.2015 16:26

Świetne ! Istnieje jakaś strona projektu ?


  • +
  • -
  • 1

#3 tytusek

    Czempion

  • Power User

Reputacja: 229
Wszechwidzący

  • Postów:822
Offline

Napisano 14.05.2015 16:39

będzie działać na tym silniku gry amxmodx? dproto itd ?


  • +
  • -
  • 0

#4 Puchate

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 204
Profesjonalista

  • Postów:433
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 15.05.2015 00:04

będzie działać na tym silniku gry amxmodx? dproto itd ?

Działa.


  • +
  • -
  • 0

#5 Puchate

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 204
Profesjonalista

  • Postów:433
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 15.05.2015 00:07


Świetne ! Istnieje jakaś strona projektu ?
 

Work in progress ;) projekt jest jeszcze świeży i nie potrzebuje mieć własnej strony. Fora i hithub wystarczy :)

 

Snapshot z wersji 0.2, przypominam ze to nightly builds -> http://nexus.rehlds....s/0.2-SNAPSHOT/


Użytkownik Puchate edytował ten post 15.05.2015 00:11

  • +
  • -
  • 0

#6 Asiap

    Wszechpomocny

  • Girl

Reputacja: 171
Profesjonalista

  • Postów:323
  • Lokalizacja:Kętrzyn
Offline

Napisano 15.05.2015 00:13

po nadpisaniu plikow serwer nie chce sie odpalic

potrzebny jest jakis modul GLIBC (czy jakos tak)

 

Pukawka.pl nie instaluje dodatkowych modulow


  • +
  • -
  • 0

#7 Puchate

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 204
Profesjonalista

  • Postów:433
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 15.05.2015 09:29

po nadpisaniu plikow serwer nie chce sie odpalic

potrzebny jest jakis modul GLIBC (czy jakos tak)

 

Pukawka.pl nie instaluje dodatkowych modulow

Sprawdzę to, być może da się coś z tym zdziałać. :)


  • +
  • -
  • 0

#8 tytusek

    Czempion

  • Power User

Reputacja: 229
Wszechwidzący

  • Postów:822
Offline

Napisano 15.05.2015 12:21

po nadpisaniu plikow serwer nie chce sie odpalic

potrzebny jest jakis modul GLIBC (czy jakos tak)

 

Pukawka.pl nie instaluje dodatkowych modulow

też mam ten problem server binarki 6153 i gdy podmieniam na ten silnik gry to nie odpala servera na linuxie jak i na windowsie :V


  • +
  • -
  • 0

#9 Puchate

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 204
Profesjonalista

  • Postów:433
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 15.05.2015 20:55

Widzę że jednak voice_transcoder oraz dproto nie działaja, a dostałem zapewnienie że tak. Do tego na hostingach widzę segfaulty, a na vpsie ze skompilowanym właśnie tam + amxx działał raczej ok.

 

Przetestuję dokładnie i zobaczymy.


  • +
  • -
  • 0

#10 RooT.

    Nowy

  • Nowy

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:2
  • GG:
Offline

Napisano 20.05.2015 18:16

Wyszedł już wczesniej podobny projekt pod nazwa OpenHLDS z tego co zauwazyłem działa na dwoch protokołach bez potrzeby instalacji dproto


  • +
  • -
  • 0

xSteam.pl


#11 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 981
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 21.05.2015 07:10

https://github.com/unnamed10/openhlds


  • +
  • -
  • 0

#12 Detroit

    Nowy

  • Nowy

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:1
  • Imię:Detroit
  • Lokalizacja:detroit
Offline

Napisano 21.05.2015 09:22

I am getting Wad not found . Like decals.wad . i already have decals.wad but error. 

Using swd.dll in window 7


  • +
  • -
  • 0

#13 RooT.

    Nowy

  • Nowy

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:2
  • GG:
Offline

Napisano 21.05.2015 11:30

Screeny z OpenHLDS

74869390153182993238.jpg34513605892011282903.jpg


  • +
  • -
  • 0

xSteam.pl


#14 tytusek

    Czempion

  • Power User

Reputacja: 229
Wszechwidzący

  • Postów:822
Offline

Napisano 22.12.2015 22:44

dla zainteresowanych powstała osobna wersja dproto pod ten silnik jak i vtc

w załączniku download 

na ruskich stronach trochę więcej o tym

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 0

#15 Asiap

    Wszechpomocny

  • Girl

Reputacja: 171
Profesjonalista

  • Postów:323
  • Lokalizacja:Kętrzyn
Offline

Napisano 23.12.2015 00:23

VTC nie jest specjalnie dla rehlds

dla rehlds jest modul revoice


  • +
  • -
  • 0

#16 tytusek

    Czempion

  • Power User

Reputacja: 229
Wszechwidzący

  • Postów:822
Offline

Napisano 23.12.2015 00:37


  • +
  • -
  • 0

#17 Asiap

    Wszechpomocny

  • Girl

Reputacja: 171
Profesjonalista

  • Postów:323
  • Lokalizacja:Kętrzyn
Offline

Napisano 23.12.2015 04:53

zgadza sie ale specjalnie pod rehlds jest modul revoice


  • +
  • -
  • 0

#18 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 20.01.2016 15:30

Dla osób mających z tym problem na 1s1k (reunion (dla nieobeznanych, jest to "dproto" pod ReHLDS) + 0.1 nie wspierały się, przynajmniej u mnie), wersja 0.2, po instalacji której wszystko powinno działać poprawnie.

 

Załączony plik  rehlds-0.2-20151213.221701-100.zip   7,21 MB  217 Ilość pobrań

 

Źródło : Tutaj (Znajdują się tam także takie pliki jak aktualne wersje, MD5 plików etc etd..)

 


Użytkownik NoLiFeR edytował ten post 20.01.2016 15:33

  • +
  • -
  • 0

#19 Encoree

    Nowy

  • Nowy

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:3
  • Imię:Filip
Offline

Napisano 04.09.2016 13:19

Może ktoś opisać dokładnie jak to wgrać na serwer mam to dograć do bieżącego silnika hlds


  • +
  • -
  • 0

#20 tytusek

    Czempion

  • Power User

Reputacja: 229
Wszechwidzący

  • Postów:822
Offline

Napisano 04.09.2016 13:39

Może ktoś opisać dokładnie jak to wgrać na serwer mam to dograć do bieżącego silnika hlds

https://amxx.pl/topi...view=getnewpost


  • +
  • -
  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: rehlds, hlds, bugfix, engine

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych