Plugin ma powiedzmy ze 10 różnych komunikatów, czy "taniej" jest zamiast zwykłego tekstu użyć zmiennej const?
W przypadku client_print(id,3,Komunikat[1]) odwołuję się do miejsca w pamięci, czyli liczby, tak?
Czyli opłaca się zamienić wszystkie komunikaty w formie "jakiś tekst" na stałą zmienną globalną? Z góry dzięki
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
|
"tekst", czy consty?
#1
Napisano 07.05.2015 23:29
#2
Napisano 08.05.2015 10:04
Żeby to zrozumieć, musisz zrozumieć jak działa kompilator i prekompilator.
Zacznijmy od prekompilatora:
#define TEKST_A "to jest jeden tekst" #define TEKST_B "to jest drugi tekst" console_print(id, TEKST_A); console_print(id, TEKST_A); console_print(id, TEKST_B);
prekompilator taki kod przed właściwą kompilacją zamieni na:
console_print(id, "to jest jeden tekst"); console_print(id, "to jest jeden tekst"); console_print(id, "to jest drugi tekst");
Co oznacza, że string "to jest jeden tekst" występuje w kodzie 2 razy, "to jest drugi tekst" występuje jeden raz. W prekompilatorze nie masz pojęcia zmiennych, masz tylko definicje. Prekompilator sam za Ciebie zmiennej nie utworzy.
Jak kompilator zinterpretuje powstały kod? Do każdej funkcji przekaże stałą znakową, co oznacza że w skompilowanym pluginie wystąpią 3 stałe tekstowe. Zastosowanie stałych w tym przypadku nie zmieniło w jakikolwiek sposób działania pluginu, zmiana jest wyłącznie dla kogoś kto później kod edytuje bo nie musi w 10 miejscach zmieniać napisu, wystarczy w jednym.
Teraz zmiana:
new TEKST_A[] = "to jest jeden tekst"; new TEKST_B[] = "to jest drugi tekst"; console_print(id, TEKST_A); console_print(id, TEKST_A); console_print(id, TEKST_B);
tutaj prekompilator nie ma nic do roboty. Kompilator natomiast zrobi coś innego: utworzy 2 zmienne: TEKST_A i TEKST_B, a następnie te zmienne przekaże w 3 wywołaniach funkcji. Przekazanie zmiennej do funkcji kosztuje nas 4 bajty, każdy znak tekstu również kosztuje nas 4 bajty. Oznacza to, że dla TEKST_A zaoszczędziliśmy trochę pamięci (72 bajty: tekst ma długość 19 znaków + znak null na końcu, daje to 80 bajtów mniej bo tekst wystąpił 1 raz mniej, jednak po 4 bajcty zużywamy na przekazanie zmiennej do funkcji), ale dla TEKST_B zużyliśmy o 4 bajty więcej.
Co jest lepsze? sam oceń.
Pamiętaj, że dotyczy to tylko stringów i tablic. Każda zmienna nietablicowa (string jest tablicą przecież) zajmuje 4 bajty. Przekazanie jej do funkcji również 4 bajty, użycie więc zmiennych zamiast definicji zużyje dodatkowo 4 bajty pamięci.
Oczywiście mówimy tu o zajętości pamięci RAM.
NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
#3
Napisano 08.05.2015 11:01
#4
Napisano 08.05.2015 12:19
Dark'u to co wrzuciłeś już kiedyś czytałem przeglądając Twojego bloga
Jeżeli chodzi o define to ich nie używam, a na pewno nie do stringów, ewentualnie liczby, ale prekompilator to także enum'y, tak?
Gwyn namieszałeś mi w głowie trochę Rozumiem, że darować sobie podmiany komunikatów na consty, tak?
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych