Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[ROZWIĄZANE] Kolosalne liczby w origin

origin byt entity

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 wiwi249

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 150
Profesjonalista

  • Postów:440
  • GG:
  • Imię:Wiktor
  • Lokalizacja:Tarnobrzeg
Offline

Napisano 15.02.2015 22:58

Siemanko

Mam śmieszny problem. Próbowałem dziś zrobić sobie byt, którego pozycja jest zależna od bytu gracza. Podzielę się z wami kawałkiem kodu, który na razie znajduje się w PreThinku (potem zrobię może think bytu osobno). Przykładowo linijka obliczania origin dla osi X wygląda tak:

Origin2[0] = Origin1[0] + floatmul(10.0, floatcos(Angles[1], degrees))

Gdzie Origin2 to tablica typu Float przechowująca współrzędne tego bytu, Origin1 to tablica też Float, przechowująca współrzędne gracza, Angles to też tablica w której jest kąt między osią Y a wektorem, wzdłuż którego idzie wzrok gracza. Pozostałych współrzędnych nie wrzucam, bo są to bardzo podobne przekształcenia matematyczne i to w sumie jeden pies. Próbowałem też w ten sposób:

Origin2[0] = Origin1[0] + (10.0 * floatcos(Angles[1], degrees))

No i wszystko by było spoko, ale takie współrzędne otrzymuje ten byt:

amxx_1424037237__beztytulu.png

 

i nie tylko, że są to kolosalne liczby, to jeszcze daleko poza mapą. Na HUD Angles to kąty tego wektora patrzenia gracza (pev_v_angle). Origin to współrzędne gracza, Origin2 to współrzędne tego bytu, o którym mowa, a sin to sinus kąta który mamy przy Y w Angles (dodałem bo chciałem sprawdzić, czy może to nie funkcje trygonometryczne zwracają mi dziwne wyniki, ale jak widać jest prawidłowo).

 

Co może być przyczyną takiego zachowania? Wydaje mi się, że zapis matematyczny jest jak najbardziej poprawny..


  • +
  • -
  • 0

Wykonuję strony internetowe, zlecenia AMXX i HLDS - w tym pisanie pluginów, ogarnianie serwerów, edycja i tworzenie modeli.

Potrzebujesz czegoś? Pisz!

 

"śpieszmy się pisać posty, tak szybko banują..." ~ sebul


#2 wiwi249

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 150
Profesjonalista

  • Postów:440
  • GG:
  • Imię:Wiktor
  • Lokalizacja:Tarnobrzeg
Offline

Napisano 15.02.2015 23:31

Problem się rozwiązał, nie zarejestrowałem Origin1 jako Float >.<


  • +
  • -
  • 0

Wykonuję strony internetowe, zlecenia AMXX i HLDS - w tym pisanie pluginów, ogarnianie serwerów, edycja i tworzenie modeli.

Potrzebujesz czegoś? Pisz!

 

"śpieszmy się pisać posty, tak szybko banują..." ~ sebul


#3 radim

    Godlike

  • Moderator

Reputacja: 939
Master

  • Postów:2 725
  • Steam:steam
  • Imię:Arkadiusz
  • Lokalizacja:Janów Lub.
Offline

Napisano 16.02.2015 11:59

Wiadomość wygenerowana automatycznie


Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Powód: Pomoc udzielona

Jeśli się z tym nie zgadzasz, report.png raportuj ten post, a moderator lub administrator rozpatrzy go ponownie.


Z pozdrowieniami,
Zespół AMXX.PL
  • +
  • -
  • 0

Chcąc napisać do mnie prywatną wiadomość, wpierw zapoznaj się ze stroną "O mnie" w moim profilu użytkownika [ radim ] !






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: origin, byt, entity

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych