Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Wycięcie cząstki modelu


Najlepsza odpowiedź wiwi249, 09.02.2015 23:37

Perełko złota,

1. Dekompilujesz sobie model który ma te rękawy

2. Usuwasz z .smd które zawiera ręce wszystko, poza rękawami

3. Kości też usuwasz.

4. Eksportujesz sobie do .smd (jako referencja oczywiście)

5. Importujesz do swojego modelu

6. W tym modelu możesz usunąć ramiona jak chcesz, a jak nie to tylko je ubierzemy

7. Ustaw sobie te rękawy odpowiednio za pomocą tych narzędzi, które Ci pokazywałem na obrazku 1 w moim poprzednim poście

8. Wybierz sobie fragmenty tych rękawów i przypisz je do odpowiednich kości (kości ramion) jak w moim poprzednim poście

 

mały hint. Zapewne te "rękawy" zginają się w łokciach. Pamiętaj, że wszystkie vertexy muszą być przypisane do jakiejś kości, dlatego najlepiej najpierw cały rękaw przypisać do kości np. ramienia, a potem wybrać jego kawałek obejmujący samo przedramię i przypisać do kości przedramienia :)

Przejdź do postu


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rivit

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 07.02.2015 17:29

Witam,

ostatnio bawię się modelami.

Używam 3ds 2k10 + SMD importer i exporter

 

I teraz tak:

Mam model i jest beznadziejny (xD), AWP na lufie ma jakiś tłumik czy coś. No to chcę usunąć. Dekompilacja i mam .smd. Importuje do 3ds'a i usuwam tą część lufy. No to teraz exportuje. Wszystko okej, tylko rozmiar pliku zmniejszył się z 558kB do 110kB !

 

I przy kompilacji wywala:

************ ERROR ************
unknown attachment link 'Bone50'

Mógłby ktoś pomóc? Lub wytłumaczyć co robię źle?


  • +
  • -
  • 0

#2 mastah7991

    Wszechpomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 154
Profesjonalista

  • Postów:388
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 07.02.2015 18:31

nie znam sie na tym za dużo

ale to może być przez animacje które były związane z tłumikiem i teraz w smd odnosi się do niczego 


  • +
  • -
  • 0

#3 Kreeker

    Nowy

  • Nowy

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:0
  • Lokalizacja:Stz
Offline

Napisano 07.02.2015 18:32

Spróbuj usunąc linijke w pliku .qc odnosnie attachment`u.


  • +
  • -
  • 0

#4 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 07.02.2015 19:24

Usuwam linię z .qc i wywala dalej tyle ze o innej kości. Usuwam tam do skutku i działa,kompiluje. Tylko ze znikła cała awp. Zostały tylko ręce ułożone jakby ją trzymały. Mam dać pliki ?
  • +
  • -
  • 0

#5 Kreeker

    Nowy

  • Nowy

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:0
  • Lokalizacja:Stz
Offline

Napisano 07.02.2015 20:02


Usuwam linię z .qc i wywala dalej tyle ze o innej kości

1. Ale wywala dokładnie ten sam error?

2. Mozesz podrzucic.


  • +
  • -
  • 0

#6 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 07.02.2015 21:22

Tak, ten sam tylko o inną kość
  • +
  • -
  • 0

#7 Kreeker

    Nowy

  • Nowy

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:0
  • Lokalizacja:Stz
Offline

Napisano 07.02.2015 21:33

Usun tylko te kosci do ktorych odwoluje sie akurat ten error.
Jesli wyskoczy inny error to go podaj.

Te kosci chyba sa gdzies na koncu wiec nie powinno byc problemu.


  • +
  • -
  • 0

#8 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 09.02.2015 07:58

Oto pliki.

Załączone pliki

  • Załączony plik  po.rar   683,11 KB  22 Ilość pobrań
  • Załączony plik  Przed.rar   738,53 KB  23 Ilość pobrań

  • +
  • -
  • 0

#9 wiwi249

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 150
Profesjonalista

  • Postów:440
  • GG:
  • Imię:Wiktor
  • Lokalizacja:Tarnobrzeg
Offline

Napisano 09.02.2015 10:32

Błąd masz w tym, że usunąłeś fragment modelu, który był dopasowany do danego attachment'u. Jak chcesz definiować attachment to ta kość musi mieć dopasowanych do siebie chociaż kilka vertexów.

Nie jestem pewien, czy to samo nawet nie tyczyło się hitboxów, ale nie dam sobie bani urwać.


  • +
  • -
  • 0

Wykonuję strony internetowe, zlecenia AMXX i HLDS - w tym pisanie pluginów, ogarnianie serwerów, edycja i tworzenie modeli.

Potrzebujesz czegoś? Pisz!

 

"śpieszmy się pisać posty, tak szybko banują..." ~ sebul


#10 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 09.02.2015 10:46

Świetnie, dziękuję Ci za oświecenie...

 

 

Ja z tego nic nie kumam.

 

Co teraz zrobić?


  • +
  • -
  • 1

#11 wiwi249

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 150
Profesjonalista

  • Postów:440
  • GG:
  • Imię:Wiktor
  • Lokalizacja:Tarnobrzeg
Offline

Napisano 09.02.2015 14:17

Zaznacz kilka vertexów na końcu lufy i przypisz je do kości 'Bone50' ;)

Oczywiście odnoszę sie do pierwszego posta i pomijam resztę odpowiedzi i sugestii w tym temacie.

Powinno zadziałać, jak nie to pisz.


  • +
  • -
  • 0

Wykonuję strony internetowe, zlecenia AMXX i HLDS - w tym pisanie pluginów, ogarnianie serwerów, edycja i tworzenie modeli.

Potrzebujesz czegoś? Pisz!

 

"śpieszmy się pisać posty, tak szybko banują..." ~ sebul


#12 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 09.02.2015 15:39

Ale jak to zrobić :X

Używam 3ds 2010

 

 

EDIT:

 

Problem jest taki, że jak usunę część modelu i wyeksportuje to potem jest takie coś (jak zaimportuje znów).

Tak jakby znikał model AWP

Załączone miniatury

  • xz.JPG

  • +
  • -
  • 0

#13 wiwi249

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 150
Profesjonalista

  • Postów:440
  • GG:
  • Imię:Wiktor
  • Lokalizacja:Tarnobrzeg
Offline

Napisano 09.02.2015 16:28

Szczerze? 3ds max jest dobry do robienia modeli, do takich robótek wystarczy Ci Milkshape 3d, tymbardziej, że jest do tego po prostu dostosowany fabrycznie. W 3ds max nie pomoge.


  • +
  • -
  • 0

Wykonuję strony internetowe, zlecenia AMXX i HLDS - w tym pisanie pluginów, ogarnianie serwerów, edycja i tworzenie modeli.

Potrzebujesz czegoś? Pisz!

 

"śpieszmy się pisać posty, tak szybko banują..." ~ sebul


#14 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 09.02.2015 17:04

Mam też milkshape tylko że nie potrafi e sie nim posłużyć.

 

Powiedz mi jak zaznaczyć część i usunąć.


  • +
  • -
  • 0

#15 wiwi249

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 150
Profesjonalista

  • Postów:440
  • GG:
  • Imię:Wiktor
  • Lokalizacja:Tarnobrzeg
Offline

Napisano 09.02.2015 17:56

amxx_1423500949__kosci1.png

A żeby wziąć i usunąć fragment modelu wystarczy że zaznaczysz i klikniesz "Delete" :)

Użytkownik wiwi249 edytował ten post 09.02.2015 17:57

  • +
  • -
  • 3

Wykonuję strony internetowe, zlecenia AMXX i HLDS - w tym pisanie pluginów, ogarnianie serwerów, edycja i tworzenie modeli.

Potrzebujesz czegoś? Pisz!

 

"śpieszmy się pisać posty, tak szybko banują..." ~ sebul


#16 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 09.02.2015 18:18

Kocham CIE!!!!!!!!!!!!

 

 

Działa! Świetnie!

 

:*


  • +
  • -
  • 1

#17 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 09.02.2015 18:52

Złotko moje....

 

Jak z gołych rąk zrobic rękaw? Chodzi o "ubranie" ich bo są nagie :X


  • +
  • -
  • 0

#18 wiwi249

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 150
Profesjonalista

  • Postów:440
  • GG:
  • Imię:Wiktor
  • Lokalizacja:Tarnobrzeg
Offline

Napisano 09.02.2015 23:37   Najlepsza odpowiedź

Perełko złota,

1. Dekompilujesz sobie model który ma te rękawy

2. Usuwasz z .smd które zawiera ręce wszystko, poza rękawami

3. Kości też usuwasz.

4. Eksportujesz sobie do .smd (jako referencja oczywiście)

5. Importujesz do swojego modelu

6. W tym modelu możesz usunąć ramiona jak chcesz, a jak nie to tylko je ubierzemy

7. Ustaw sobie te rękawy odpowiednio za pomocą tych narzędzi, które Ci pokazywałem na obrazku 1 w moim poprzednim poście

8. Wybierz sobie fragmenty tych rękawów i przypisz je do odpowiednich kości (kości ramion) jak w moim poprzednim poście

 

mały hint. Zapewne te "rękawy" zginają się w łokciach. Pamiętaj, że wszystkie vertexy muszą być przypisane do jakiejś kości, dlatego najlepiej najpierw cały rękaw przypisać do kości np. ramienia, a potem wybrać jego kawałek obejmujący samo przedramię i przypisać do kości przedramienia :)


  • +
  • -
  • 2

Wykonuję strony internetowe, zlecenia AMXX i HLDS - w tym pisanie pluginów, ogarnianie serwerów, edycja i tworzenie modeli.

Potrzebujesz czegoś? Pisz!

 

"śpieszmy się pisać posty, tak szybko banują..." ~ sebul





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych