Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Ustawianie renderingu bytowi bez tekstury


Najlepsza odpowiedź NoLiFeR, 31.12.2014 15:36

Nie moge edytować poprzedniego postu :(

SF_SPRITE_STARTON

Coś z tym ?

Przejdź do postu


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 30.12.2014 01:07

Tworzę byt, ustawiam mu fmax oraz fmin

Pytanie, czy istnieje sposób aby byt ten stał się widoczny na mapie ? tzn bez ustawiania modelu ?
 

 
set_rendering(ent,kRenderNormal, 0, 0, 0,kRenderGlow, 10)

Taka formuła crashuje serwer

Próbowałem także
 
set_rendering(tmpWall,kRenderNormal, 255, 150, 0,kRenderNormal, 10)

 

lecz i to nie zadziałało

Chodzi tylko o to, aby tą bryłe było widać z widoku gracza.


  • +
  • -
  • 0

#2 wiwi249

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 150
Profesjonalista

  • Postów:440
  • GG:
  • Imię:Wiktor
  • Lokalizacja:Tarnobrzeg
Offline

Napisano 30.12.2014 01:23

Ustaw mu jakiś model, bo glow musi być na jakimś kształcie ;)

Próbowałeś ustawic przezroczystosc na max i wtedy glow?


  • +
  • -
  • 0

Wykonuję strony internetowe, zlecenia AMXX i HLDS - w tym pisanie pluginów, ogarnianie serwerów, edycja i tworzenie modeli.

Potrzebujesz czegoś? Pisz!

 

"śpieszmy się pisać posty, tak szybko banują..." ~ sebul


#3 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 30.12.2014 02:12

Nie. glow jest na kształt, a bryła przezroczysta po stworzeniu (tak myślę) lecz słyszałem że można modyfikować kolor całej bryły (Na podstawie max i min)


Użytkownik NoLiFeR edytował ten post 30.12.2014 02:15

  • +
  • -
  • 0

#4 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 517
Wszechwiedzący

  • Postów:1 500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 30.12.2014 13:11

W jaki sposób chcesz sprawić, żeby coś co nie ma wyglądu było widoczne?

Jak chcesz ustawić glow, który to opina się na modelu, jeśli nie ma modelu?

Jako kształt miałby przyjąć ten glow? Na podstawie jakich danych?

Z tego co mi wiadomo, to możesz jedynie beam'ami go opleść od rogu do rogu, żeby widzieć gdzie jest.


Użytkownik grankee edytował ten post 30.12.2014 13:12

  • +
  • -
  • 0

#5 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 30.12.2014 13:48

Jako kształt miałby przyjąć ten glow? Na podstawie jakich danych?


kształt ustalasz w mins i maxs zawsze jest to szescian


co do tematu to pokaż cały kod
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#6 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 517
Wszechwiedzący

  • Postów:1 500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 30.12.2014 13:57


kształt ustalasz w mins i maxs zawsze jest to szescian

Raczej prostopadłościan.

Zrób sobie ent z modelem np. granatu, daj mu glow i zobacz czy będzie miał kształ prostopadłościanu czy modelu  ;P


  • +
  • -
  • 0

#7 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 981
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 30.12.2014 14:18

Nie można nadać glow bytowi bez modelu.


  • +
  • -
  • 0

#8 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 30.12.2014 17:55

Nie chodzi o sam glow, lecz żeby cała ściana była widoczna nie ważne w jaki sposób


Kod

 

		new ent
		ent = create_entity("info_target")
		entity_set_string(ent, EV_SZ_classname, "wall")

		new Float:MinBox[3]
		new Float:MaxBox[3]

		MinBox[0] = -10.0
		MinBox[1] = -85.0
		MinBox[2] = -125.0
		MaxBox[0] =  10.0
		MaxBox[1] =  85.0
		MaxBox[2] =  125.0

		// 10/85/125
		
		entity_set_vector(ent, EV_VEC_mins, MinBox)
		entity_set_vector(ent, EV_VEC_maxs, MaxBox)
		entity_set_vector(ent, EV_VEC_absmin, MinBox)
		entity_set_vector(ent, EV_VEC_absmax, MaxBox)


		new Float:PlayerOrigin[3]
		entity_get_vector(id, EV_VEC_origin, PlayerOrigin)
		entity_set_origin(ent, PlayerOrigin)

		client_print(id, print_chat, "1")

		entity_set_int(ent, EV_INT_solid, 2)
		entity_set_int(ent, EV_INT_movetype, 4) 

		set_rendering(tmpWall,kRenderNormal, 255, 255, 255)
		set_task(10.0,"usunsciane",ent)
                //PS beam'ami robiłem, ale chodziło mi raczej o efekt nieprzezroczystości bryły

Użytkownik NoLiFeR edytował ten post 30.12.2014 18:01

  • +
  • -
  • 0

#9 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 30.12.2014 18:01

Wszelkiego rodzaju efekty na encie muszą się opierać o model, skąd ma serwer wiedzieć JAK ma wyglądać ta ściana jeśli nie oteksturowałeś jej ani modelem, ani spritem. set_rendering to właśnie efekt i nie może być użyty bez modelu (nie jestem pewny czy może być użyty na sprite, ale raczej nie bo sprite jest płaski).
  • +
  • -
  • 1

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#10 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 30.12.2014 18:02

Jeżeli tak, istnieje jakiś sposób na tego typu działanie ?
nieprzezroczysta ściana bez modelu ?


  • +
  • -
  • 0

#11 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 981
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 30.12.2014 18:04

sprites w to samo miejsce ?


  • +
  • -
  • 0

#12 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 30.12.2014 18:07

Ale... Mam ściane o podanych wyżej wymiarach akurat w tym kodzie, potrzebuje dynamicznie zmieniać jej rozmiar  : /


Mam sprite ściany. pev_scale skaluje wszystkie długości...


Użytkownik NoLiFeR edytował ten post 30.12.2014 18:11

  • +
  • -
  • 0

#13 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 30.12.2014 18:41

"Nie wplywa na model. Uzywane do spraw typu env_sprites ( skalowanie ) lub env_shooter ( rozmiar )"

Dało by się użyć któregoś z tych "env'ów" ?


  • +
  • -
  • 0

#14 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 981
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 31.12.2014 14:32

o env_sprites mówimy Ci od początku
a env_shooter nigdy nie używałem więc nie wypowiadam się
  • +
  • -
  • 0

#15 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 31.12.2014 14:42

Mam ściane 200 unitów na 300 unitów czyli wielkość mojego sprite


jak zwiększe tą ilość na 400 x 400 unitów to cała tekstura zostanie przeskalowana ?


  • +
  • -
  • 0

#16 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 31.12.2014 14:47

Tak, zostanie przeskalowana. Jeśli jednak jest jednolita, można gdzieś chyba jakimś parametrem ją zwielokrotnić.
  • +
  • -
  • 0

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#17 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 31.12.2014 14:49

Macie pomysł jak zastosować takie coś w praktyce ?

Mam już sprite który się nie obraca, i funkcje na tworzenie ściany bez txt

 

Jak ją "dołączyć" ?

ściana nie będzie sie ruszała.


  • +
  • -
  • 0

#18 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 31.12.2014 15:36   Najlepsza odpowiedź

Nie moge edytować poprzedniego postu :(

SF_SPRITE_STARTON

Coś z tym ?


  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych