Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[ROZWIĄZANE] Wykrycie gracza na ziemi (nie bycie - gruncie)


Najlepsza odpowiedź MAGNET, 14.08.2014 08:55

@CheQ

 

W moim przypadku wystarcza sprawdzać, czy id enta jest równe 0 - nie ma właściciela, ale to pasuje pod BaseBuildera - nie wiem dalej, jak to by wyglądało na innych modyfikacjach. Żmudniejszym rozwiązaniem byłoby stworzenie jakiegoś bytu/bytów na ziemi - jest to rozwiązanie ale strasznie czasochłonne. Jeśli teren byłby równy (nie ma górek itp) można sprawdzać origin wysokości na początku rundy i na nim bazując, sprawdzać czy gracz jest na ziemi. Innych wyjść nie widzę

 

Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 MAGNET

    SourceLearned ;)

  • Moderator

Reputacja: 661
Wszechmogący

  • Postów:1 535
  • GG:
  • Imię:Olek
  • Lokalizacja:Dalekoo
Offline

Napisano 14.08.2014 01:25

Witam

 

Jak sprawdzić, czy gracz stoi na ziemi w znaczeniu normalnej ziemi?

 

Dzięki za odpowiedź


  • +
  • -
  • 0

#2 ^Technik^

    Zaawansowany

  • Zbanowany

Reputacja: 35
Życzliwy

  • Postów:93
  • GG:
  • Imię:Damian
  • Lokalizacja:Płock
Offline

Napisano 14.08.2014 01:40


is_user_crouching(id) - true jeżeli gracz kuca
is_user_moving(id) - true jeżeli gracz jest w ruchu (nie locie)
is_user_onground(id, targetentity=0) - true jeżeli gracz jest na ziemi, przy uwzględnionym parametrze targetentity wykrywa czy podłożem jest dany index
is_near_target(id, idtarget, Float:distance) - true jeżeli gracz sie znajduje w odległości distance obok podanego idtarget
is_user_jumping(id) - true jeżeli gracz skacze (jest w powietrzu)

 

Stocki zwracające liczby w postaci int

 

 

getClosestPlayer(id, Type:ignoreteammates) - zwraca najbliższego gracza obok danego id, przy uwzględnionym IGNORUJ_SWOICH bedzie zwracać tylko przeciwników

 

Załączone pliki

  • Załączony plik  posmv.inc   1,92 KB  19 Ilość pobrań

Użytkownik ^Technik^ edytował ten post 14.08.2014 01:42


#3 MAGNET

    SourceLearned ;)

  • Autor tematu
  • Moderator

Reputacja: 661
Wszechmogący

  • Postów:1 535
  • GG:
  • Imię:Olek
  • Lokalizacja:Dalekoo
Offline

Napisano 14.08.2014 01:42

I gdzie tutaj jest na ziemi? Zwraca tylko czy stoi, bądź stoi na jakimś id


  • +
  • -
  • 0

#4 ^Technik^

    Zaawansowany

  • Zbanowany

Reputacja: 35
Życzliwy

  • Postów:93
  • GG:
  • Imię:Damian
  • Lokalizacja:Płock
Offline

Napisano 14.08.2014 01:46

PRZEPRASZAM ZLE ZROZUMIAŁEM 

 

 

 

if(pev(id, pev_flags) & FL_ONGROUND){

//Gracz stoi na "czymś(ZIEMI)"

}

 

Jak chcesz sprawdzić czy stoi na danym bycie to w touchu

 

if(pev(id, pev_flags) & FL_ONGROUND && pev(id, pev_groundentity) == ent){

//Gracz stoi na bycie

}

 

lub

 

 

if(pev(id,pev_flags)&FL_ONGROUND || pev(id,pev_flags)&FL_PARTIALGROUND)

 

 

gracz może stać tylko częściowo na ziemi 

 

 


Użytkownik ^Technik^ edytował ten post 14.08.2014 02:00


#5 MAGNET

    SourceLearned ;)

  • Autor tematu
  • Moderator

Reputacja: 661
Wszechmogący

  • Postów:1 535
  • GG:
  • Imię:Olek
  • Lokalizacja:Dalekoo
Offline

Napisano 14.08.2014 02:02

Nie, to bedzie sprawdzalo, czy gracz wogole na czyms stoi, a mnie interesuje ziemia.

Mniejsza o to, juz wykminilem jak to rozwiazac.

Dzieki za probe pomocy
dasiek (14.08.2014 07:03):
podzielisz się jak rozwiązałeś to zanim zamkniemy? ;)

  • +
  • -
  • 0

#6 MAGNET

    SourceLearned ;)

  • Autor tematu
  • Moderator

Reputacja: 661
Wszechmogący

  • Postów:1 535
  • GG:
  • Imię:Olek
  • Lokalizacja:Dalekoo
Offline

Napisano 14.08.2014 08:55   Najlepsza odpowiedź

@CheQ

 

W moim przypadku wystarcza sprawdzać, czy id enta jest równe 0 - nie ma właściciela, ale to pasuje pod BaseBuildera - nie wiem dalej, jak to by wyglądało na innych modyfikacjach. Żmudniejszym rozwiązaniem byłoby stworzenie jakiegoś bytu/bytów na ziemi - jest to rozwiązanie ale strasznie czasochłonne. Jeśli teren byłby równy (nie ma górek itp) można sprawdzać origin wysokości na początku rundy i na nim bazując, sprawdzać czy gracz jest na ziemi. Innych wyjść nie widzę

 


  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych