Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[ROZWIĄZANE] Szybkosc zwracania zmiennej


Najlepsza odpowiedź GwynBleidD, 04.08.2014 09:28

Opóźnienie owszem istnieje, ale jest o co najmniej o rząd wielkości mniejsze, niż opóźnienie samego połączenia z bazą danych. Nie ma się co przejmować.

 

A nawiasem mówiąc: jest to tak samo ważne zarówno przy zapisie do bazy jak i przy jakiejkolwiek funkcji w pluginie, prócz wykonujących się przed startem mapy i po końcu mapy (tu jest to mniej ważne) oraz thinków i podobnych do thinków funkcji (tu jest dużo bardziej ważne).

 

A sama różnica opóźnienia zależy w dużej mierze od tego, co sam natyw robi po swojej stronie, czy odczytuje bezpośrednio z jakiejś zmiennej dane, czy może je oblicza albo sprawdza sporą ilość warunków.

Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Sniper Elite

    Master

  • Power User

Reputacja: 176
Profesjonalista

  • Postów:981
  • GG:
  • Imię:Konrad
  • Lokalizacja:Skryptolandia
Offline

Napisano 03.08.2014 23:26

Witam. Jest roznica w szybkosci zwracania zmiennej miedzy zwyklym zwroceniem wartosci a natywem?

Chce przez natyw zwrocic dane ktore beda zapisywane do bazy danych, a wiadomo ze to nie moze sie opózniac.

 

Jeszcze tak zapytam jezeli stawiam baze danych na maszynie gdzie jest serwer to jest opoznienie (nawet male) czy nie ma go wcale?

 

Sorki za brak polskiech znakow ale zastapilo mi je øáé itp. :crazy:


  • +
  • -
  • 0

Kontakt:

Steam: CSnajper

GG: 4394855

 

Na steam i GG pomagam wyłącznie odpłatnie.


#2 xenos

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 216
Profesjonalista

  • Postów:467
  • GG:
  • Imię:Konrad
  • Lokalizacja:Rzeszów
Offline

Napisano 03.08.2014 23:29

Jeszcze tak zapytam jezeli stawiam baze danych na maszynie gdzie jest serwer to jest opoznienie (nawet male) czy nie ma go wcale?

opoznienie zawsze jest małe (granice 1-2ms)ale jest

Użytkownik xenos edytował ten post 03.08.2014 23:29

  • +
  • -
  • 1
"Jeśli potrafię to pomogę, jeśli nie potrafię to wskaże drogę którą trzeba dążyć by znaleźć odpowiedz" 

Pluginy:
Szukanie Aktywnych Banów w AmxBansie
Drop After Death
Kto postawił mine

#3 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 04.08.2014 09:28   Najlepsza odpowiedź

Opóźnienie owszem istnieje, ale jest o co najmniej o rząd wielkości mniejsze, niż opóźnienie samego połączenia z bazą danych. Nie ma się co przejmować.

 

A nawiasem mówiąc: jest to tak samo ważne zarówno przy zapisie do bazy jak i przy jakiejkolwiek funkcji w pluginie, prócz wykonujących się przed startem mapy i po końcu mapy (tu jest to mniej ważne) oraz thinków i podobnych do thinków funkcji (tu jest dużo bardziej ważne).

 

A sama różnica opóźnienia zależy w dużej mierze od tego, co sam natyw robi po swojej stronie, czy odczytuje bezpośrednio z jakiejś zmiennej dane, czy może je oblicza albo sprawdza sporą ilość warunków.


  • +
  • -
  • 1

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#4 Sniper Elite

    Master

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 176
Profesjonalista

  • Postów:981
  • GG:
  • Imię:Konrad
  • Lokalizacja:Skryptolandia
Offline

Napisano 04.08.2014 10:49

Zwraca tylko wartość zmiennej.


  • +
  • -
  • 0

Kontakt:

Steam: CSnajper

GG: 4394855

 

Na steam i GG pomagam wyłącznie odpłatnie.


#5 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 553
Godlike

  • Postów:11 976
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 04.08.2014 11:38

Narzut jest tak mały że jest pomijalny nawet przy dużej ilości ( dużej czyli naprawde dużej ilości ) nie odczujesz tego , lepiej zoptymalizuj sam kod :P


  • +
  • -
  • 1

#6 Sniper Elite

    Master

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 176
Profesjonalista

  • Postów:981
  • GG:
  • Imię:Konrad
  • Lokalizacja:Skryptolandia
Offline

Napisano 04.08.2014 16:48

Aha, czyli przy takim natywie nie ma większej różnicy. A to opóźnienie i tak będzie o niebo lepsze ponieważ teraz serwer w Gdańsku, a baza w Wawie :&

 

Dzięki za info.


  • +
  • -
  • 0

Kontakt:

Steam: CSnajper

GG: 4394855

 

Na steam i GG pomagam wyłącznie odpłatnie.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych