Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[ROZWIĄZANE] Ciągi znaków - maksymalna długość


Najlepsza odpowiedź Puchate, 09.07.2014 22:37

Do AMXMODX używamy PAWNA, który wymaga zakończenia stringu. W SourcePawnie (bo o nim mówisz) w tym rodzaju zmiennej nie ma takiego wymogu.

 

 

 

//This will declare a number array "myString" that contains the data "Hello".
//It will have 6 slots, because there are 5 characters.
//The last slot is reserved for the number 0, which tells the Pawn engine that it is a string.
new myString[] = "Hello"
// If you're using SourcePawn, do this instead:
new String:myString[] = "Hello"

 

Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
1 odpowiedź w tym temacie

#1 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 09.07.2014 18:26

Często widzę (nawet w dokumentacji), że przy operacjach na ciągach, jako maksymalną długość podaje się "sizeof(nazwa_ciagu)", albo też
new String:tab[32];
Format(tab, 32, "Jakiś tekst");
jak należy na to patrzeć? W sm zrobili jakoś, że ostatni znak nie musi być "zerem"? Czy już w samym silniku jest to pilnowane i typ String po prostu zawsze ma jakiś dodatkowy znak zakończenia?
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#2 Puchate

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 204
Profesjonalista

  • Postów:433
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 09.07.2014 22:37   Najlepsza odpowiedź

Do AMXMODX używamy PAWNA, który wymaga zakończenia stringu. W SourcePawnie (bo o nim mówisz) w tym rodzaju zmiennej nie ma takiego wymogu.

 

 

 

//This will declare a number array "myString" that contains the data "Hello".
//It will have 6 slots, because there are 5 characters.
//The last slot is reserved for the number 0, which tells the Pawn engine that it is a string.
new myString[] = "Hello"
// If you're using SourcePawn, do this instead:
new String:myString[] = "Hello"

 


  • +
  • -
  • 1




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych