Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[ROZWIĄZANE] for i get_maxplayers()


Najlepsza odpowiedź ^Grzyboo, 10.12.2013 16:32

Tak, musi być <=

 

playersnum nie ponieważ:

 

Masz 4 sloty i 4 graczy.

gracz1 = 1, gracz2 = 2, gracz3 = 3, gracz4 = 4.

Gracz 3 wychodzi z gry.

get_playersnum zwraca liczbę graczy, czyli 3. Pętla się robi dla graczy z id od 1 do 3, a na gracza4 nie działa.

 

 

static dla optymalizacji. Nie będzie się pobierać liczba graczy za każdym razem.

Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rivit

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 10.12.2013 16:01

witam
mam takie pytanie.
Czy jesli do licznika for dam get_maxplayers() (pobiera ilosc slotow) to ona przebiegnie po wszystkich graczach?
for(new i; i<get_maxplayers(); i++)   //majac 16slotowy serwer to funkcja przebiegnie po wszystkich graczach?
czy moze lepiej uzyc get_playersnum?
  • +
  • -
  • 0

#2 Fili:P

    Godlike

  • Power User

Reputacja: 754
Guru

  • Postów:1 679
  • Imię:Darek
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 10.12.2013 16:05

Tak, przebiegnie po wszystkich graczach.


  • +
  • -
  • 0

#3 ^Grzyboo

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 246
Wszechwidzący

  • Postów:461
  • Imię:Grzyboo
  • Lokalizacja:Tak
Offline

Napisano 10.12.2013 16:06

get_playersnum absolutnie nie.

używaj get_maxplayers(), 33 lub ilosc slotów określoną w pluginie ( to ostatnie gdy tą pentelkę wykonuje się często; np w prethinku )

W każdym innym przypadku to get_maxplayers() jest najepszym pomysłem.

 

Tylko jedna uwaga:

 

 i<=get_maxplayers() 


  • +
  • -
  • 0

#4 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 10.12.2013 16:20

@up
dlaczego get playersnum nie?

Czyli to co ja dalem nie przebiegnie po wszystkich bo jednego ominie (<=)?
  • +
  • -
  • 0

#5 Droso

    Dawniej HubertTM

  • Support Team

Reputacja: 1 291
Godlike

  • Postów:2 371
  • Steam:steam
  • Imię:Hubert
  • Lokalizacja:Wrocław
Offline

Napisano 10.12.2013 16:26

static maxplayers;

if(!maxplayers)
maxplayers = get_maxplayers();
for(new i=1; i<=maxplayers; i++) 

Jak juz


  • +
  • -
  • 0

Piszę pluginy pod: AMX MOD X oraz SOURCE MOD!

Na zlecenie i bez zlecenia zresztą też!


#6 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 10.12.2013 16:32

@up

dlaczego static?
I dlaczego nie samo for(...;i<=get_maxplayers()... )
  • +
  • -
  • 0

#7 ^Grzyboo

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 246
Wszechwidzący

  • Postów:461
  • Imię:Grzyboo
  • Lokalizacja:Tak
Offline

Napisano 10.12.2013 16:32   Najlepsza odpowiedź

Tak, musi być <=

 

playersnum nie ponieważ:

 

Masz 4 sloty i 4 graczy.

gracz1 = 1, gracz2 = 2, gracz3 = 3, gracz4 = 4.

Gracz 3 wychodzi z gry.

get_playersnum zwraca liczbę graczy, czyli 3. Pętla się robi dla graczy z id od 1 do 3, a na gracza4 nie działa.

 

 

static dla optymalizacji. Nie będzie się pobierać liczba graczy za każdym razem.


Użytkownik ^Grzyboo edytował ten post 10.12.2013 16:35

  • +
  • -
  • 2

#8 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 10.12.2013 18:44

dla optymalizacji...

Czy duze jest to obciazenie gdy pobieram to:
a)100 razy
b)1000 razy
?
  • +
  • -
  • 0

#9 Droso

    Dawniej HubertTM

  • Support Team

Reputacja: 1 291
Godlike

  • Postów:2 371
  • Steam:steam
  • Imię:Hubert
  • Lokalizacja:Wrocław
Offline

Napisano 10.12.2013 20:16

for(new i=1;  i<=get_maxplayers() ; i++)

 

Po co pętla ma pobierać co każdy "obrót" liczbę Max Graczy? (Czyli maksymalnie 32 razy), nie jest to duże obciążenie, niezauważalne rzec można - jednak jak będziesz tak robił swoje pluginy niechlujnie - to w końcu Ci się nazbiera - takich "perełek" ;)

 

dla optymalizacji...

Czy duze jest to obciazenie gdy pobieram to:
a)100 razy
b)1000 razy
?

Sprawdź? Zależy to przecież od procka itd., ale mogę w powiedzieć, że nie jest jakieś ogromne - serwer pociągnie spokojnie ;)


  • +
  • -
  • 1

Piszę pluginy pod: AMX MOD X oraz SOURCE MOD!

Na zlecenie i bez zlecenia zresztą też!


#10 speedkill

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 592
Godlike

  • Postów:2 733
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Prudnik
Offline

Napisano 10.12.2013 23:00

for(new i=1;  i<=get_maxplayers() ; i++)

 

Po co pętla ma pobierać co każdy "obrót" liczbę Max Graczy? (Czyli maksymalnie 32 razy), nie jest to duże obciążenie, niezauważalne rzec można - jednak jak będziesz tak robił swoje pluginy niechlujnie - to w końcu Ci się nazbiera - takich "perełek" ;)

 

dla optymalizacji...

Czy duze jest to obciazenie gdy pobieram to:
a)100 razy
b)1000 razy
?

Sprawdź? Zależy to przecież od procka itd., ale mogę w powiedzieć, że nie jest jakieś ogromne - serwer pociągnie spokojnie ;)

 

Pobierz raz w plugin_cfg ;)


  • +
  • -
  • 1

If you can dream it, you can do it.


#11 Rivit

    Godlike

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 11.12.2013 18:24

Czyli co jest optymalniejsze?

zrobic static czy w plugin_cfg?


  • +
  • -
  • 0

#12 Droso

    Dawniej HubertTM

  • Support Team

Reputacja: 1 291
Godlike

  • Postów:2 371
  • Steam:steam
  • Imię:Hubert
  • Lokalizacja:Wrocław
Offline

Napisano 14.12.2013 21:01

Nie ma zauważalnej różnicy.


  • +
  • -
  • 0

Piszę pluginy pod: AMX MOD X oraz SOURCE MOD!

Na zlecenie i bez zlecenia zresztą też!





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych