Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Prosta mapka aim w VHE


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 gk62

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 1
Nowy

  • Postów:62
  • GG:
  • Lokalizacja:Nowy Sielc
Offline

Napisano 05.07.2009 19:08

Witam! Przedstawiam Wam tutek pt:

Dołączona grafika

Na początek - przedstawię wam parę skrótów, które się przydadzą:

[/]
- zmniejszanie/zwiekszanie siatki w programie (widoki 2d)
CTRL+C - kopiowanie elementu
CTRL+V - wklejanie elementu
DEL - usuwanie elementu
CTRL+LMB (LPM) - zaznaczanie wielu elementów na raz
Z - przechodzimy do poruszania się po mapie w 3d jak spectator w grze (najeżdżamy myszką na ekran z 3d i wciskamy Z)
Spacja+LMB (LPM) (Trzymać i przesuwać myszką) - bardzo przydatne! Przesuwamy mapę 2d bez potrzeby oddalania
CTRL+S - szybkie zapisywanie mapy
F9 - skrót kompilatora

Zaczynamy!

1. Ściany:

a) Otwieramy nowy plik w programie i rozciągamy go na cały ekran (wygodniej ;) ), trzymamy [, aby zmniejszyć siatkę i zaczynamy robić mapę:

B) Wciskamy Kreator Ścian i wybieramy teksturę, jaką ma mieć solid

c) Rozciągamy na siatce solid (trzymając LMB - Lewy Przycisk Myszy [LPM] ), aż nasz klocek nabierze odpowiedniego wymiaru (wymiary ustalamy na 3 siatkach 2d - top (z góry), side (z boku) oraz front (z przodu). Gdy ustalimy rozmiar - wciskamy na siatce na klocek prawym i wciskamy Create Object. Naszym oczom ukaże się wieeelki klocek z wybraną teksturą. Idźmy dalej

d) Czas zrobić w tym klocku dziurę, czyli wnętrze mapy. Wybieramy selektor, zaznaczamy nasz solid i wybieramy z Tools opcję Make Hollow (drugie od góry).


Dołączona grafika

Wpisujemy grubość ścian (wpisz negatywne, żeby zrobić ścianę na zewnątrz) i cieszymy się efektem. (Można sprawdzić, czy działa najeżdżając myszką na okno Camera, wcisnąć Z i poruszać się jak spect w CS

2. Obiekty:

Czas stworzyć respy i bronie leżące na ziemi. Zacznijmy od respów.

a) Wybieramy Kreator Bytów i szukamy na górnej liście po prawej info_player_start, aby stworzyć CT. Następnie klikamy na mapie prawym, aby ustawić obiekt, potem prawym i Create Object. Teraz możemy ustalić ostateczne położenie respa.

Efekt:

Dołączona grafika

B) Teraz stwórzmy resp TT. Powtarzamy czynność z poprzedniego punktu, tyle, że zamiast info_player_start szukamy info_player_deatmatch i umieszczamy po drugiej stronie mapy. Dalej już tak samo, jak z CT.

c) Bronie na ziemi, to bardzo łatwa rzecz. Wybieramy kreator bytów i szukamy armour_entity. Umieszczamy w miejscu, gdzie ma leżeć i Create Object (ofc). Lecz to nie koniec. Musimy ustalić JAKA broń i ile ma ich leżeć. Bierzemy do tego selektor, prawym na obiekt, wybieramy Properties i tam wybieramy rodzaj i liczbę tej broni. Item - broń, Count - ile broni ma leżeć w tym miejscu. Ja na przykładzie robię m4 dla CT i AK dla TT po 1 broni.

Tak to powinno mniej więcej wyglądać (położenie broni jest dowolne):

Dołączona grafika

d) Buyzone - aby nikt nie mógł nic kupować, robimy BUYZONE. Tworzymy kreatorem ścian mały, dosłownie na jedną kratkę klocek i ustawiamy go w samym kącie ściany (na ścianie). Nadajemy mu dowolną teksturę, ponieważ i tak nie będzie widoczny w grze. Klikamy na niego selektorem, naciskamy prawy przycisk myszy i szukamy opcji Tie to Entity. Wyskoczy nam okno jak na screenie:

Dołączona grafika

Wybieramy wszystko tak samo i ustawiamy w kącie mapy (jak na obrazku)

Dołączona grafika

Mamy buyzone niedostępny dla graczy

e) Światło. Bez niego na mapie zapanuje ciemność. Wybierając kreator bytów, szukamy opcji light_environment. Postępujemy z nim tak jak z kazdym innym bytem - Create Object i ustalamy położenie. Tylko przy tym radzę gdzieś pod sufitem. Naszym oczom powinno ukazać się takie słoneczko:

Dołączona grafika

3. Przeszkody:

Może dodamy jakąś przeszkodę? Skrzynkę, ścianę ETC? Pokażę wam przykład jak zrobić 1 ścianę i skrzynkę.

Ściana:

Kreator ścian, wybieramy teksturę, ustawiamy na mapie (wysokość, szerokość, długość) i Create Object:

Dołączona grafika

Skrzynka: Prawie jak ściana, tylko wymaga większej dokłaności co do tekstur.

Kreator ścian, wybieramy teksture (jakiegoś kamienia lub skrzynki), ustawiamy na mapie (j/w) i Create Object. Jak widzimy, nie wygląda świetne, więc zaznaczamy selektorem skrzynię, wybieramy narzędzie teksturujące (kolorowy klocek) i wciskamy FIT.

Dołączona grafika

Teraz wygląda lepiej nieprawdaż?

4. Tekstury:

Czas nadać odpowiednie tekstury mapie. Ja wybrałem taką teksturę, która pasuje do ścian, więc mam do zrobienia sufit i podłogę.

Zacznę od sufitu:

Zaznaczamy selektorem sufit (jeśli zaznaczają wam się WSZYSTKIE ŚCIANY, zaznaczacie je, na mapie 2d wciskacie prawy i wybieracie opcję Ungroup. Teraz powinno być OK), wybieramy narzędzie teksturujące, szukamy tekstury SKY (powinna się znajdować w pliku halflife.wad i zhlt.wad, który możecie pobrać z TĄD) i wciskamy przycisk Apply. Odznaczamy. Powinno to wyglądać TAK:

Dołączona grafika

Z podłogą robimy identycznie jak z sufitem, tylko zamiast tekstury SKY dajemy dowolną teksturkę ziemi lub innego podłoża.

Powinno wyglądać mniej więcej w tym stylu:

Dołączona grafika

Nasza mapka jest gotowa. Zapiszcie ją (jeśli tego nie zrobiliście), wybierzcie File -> Run (lub F9). Wasza mapa jest kompilowana.

Jeśli nie wystąpiły żadne błędy - GRATULACJE! Właśnie zrobiliście swoją pierwszą mapę!

Możecie na niej juz grac.

Tutaj podaje .RMF, .BSP i .wadmojej mapy z Tutorialu

Poradnik wykonany przez gk62, dla www.CSerwerek.pl

Kopiowanie dozwolone jedynie pod warunkiem podaniem autora i forum, skąd był Poradnik wzięty.


(źródło: mój post na www.CSerwerek.pl )

//Szukałem - nie znalazłem ;> Jeśli jednak było - Przepraszam :blaga:
  • +
  • -
  • 0

#2 Ryuu

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 31
Życzliwy

  • Postów:233
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 16.07.2009 18:11

moglbys podac swiezy link do tego .rmf
  • +
  • -
  • 0

#3 gk62

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 1
Nowy

  • Postów:62
  • GG:
  • Lokalizacja:Nowy Sielc
Offline

Napisano 16.07.2009 19:46

moglbys podac swiezy link do tego .rmf


Zupdatowane.
  • +
  • -
  • 0

#4 kasza

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 890
Czempion

  • Postów:4 102
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Imię
  • Lokalizacja:Lokalizacja
Offline

Napisano 16.07.2009 19:55

podaj jeszcze screeny jak wyszla Twoja mapa ;)
  • +
  • -
  • 0

Skillownia.com

 

 #3 [UWC3NG] Skillownia.com - 213.189.52.253:27301

 


#5 gk62

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 1
Nowy

  • Postów:62
  • GG:
  • Lokalizacja:Nowy Sielc
Offline

Napisano 16.07.2009 21:04

podaj jeszcze screeny jak wyszla Twoja mapa ;)


To miał być tutorial ;) rozmiar jest minimalny. Ledwo mieści się CT i TT, mała ściana i skrzynka, żeby pokazać jak to działa. Nie da sie zrobić screena. Chyba, że bym sufit usunął :D
  • +
  • -
  • 0

#6 Abes Mapper

    Repulsion Gel

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 017
Godlike

  • Postów:7 356
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Sulejówek
Offline

Napisano 16.07.2009 21:07

Jemu raczej chodzi jak to wygląda w CS ;)
Ale nie jestem pewien ;>
  • +
  • -
  • 0

#7 Ryuu

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 31
Życzliwy

  • Postów:233
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 16.07.2009 22:11

dzięki ;) ale jeszcze wad bys dal (tj. de_armoury)
  • +
  • -
  • 0

#8 gk62

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 1
Nowy

  • Postów:62
  • GG:
  • Lokalizacja:Nowy Sielc
Offline

Napisano 17.07.2009 09:44

Aaa... Zapomniałem, że do tego moje .wad wykorzystywałem :)

Plik .wad TUTAJ
  • +
  • -
  • 0

#9 Abes Mapper

    Repulsion Gel

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 017
Godlike

  • Postów:7 356
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Sulejówek
Offline

Napisano 17.07.2009 13:51

Najlepiej jak byś dodał to w temcie ;)
  • +
  • -
  • 0

#10 gk62

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 1
Nowy

  • Postów:62
  • GG:
  • Lokalizacja:Nowy Sielc
Offline

Napisano 17.07.2009 17:04

dodane :^D
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych