Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie
Delphi

Zarządzanie czasem

delphi

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 ToRRent

    Czempion

  • Power User

Reputacja: 229
Wszechwidzący

  • Postów:861
  • Imię:Łukasz
  • Lokalizacja:Wrocław
Offline

Napisano 22.11.2013 13:06

Witajcie, w ramach projektu zaliczeniowego muszę coś napisać w delphi i mam pewien pomysł ale nie wiem czy to wykonalne.

 

Potrzebuję funkcji która będzie działała w podobnym stylu do set_task(...) z amxx lub timergreated z fpi, chodzi oczywiście o zarządzanie czasem.

 

Chciałbym wprowadzić do programu zmienną (integer) w labelu która będzie zmniejszać swoją wartość o 1 co 0,02s.

 

Jakieś sugestie ?


  • +
  • -
  • 0

#2 MarWit

    The Chosen One

  • Przyjaciel

Reputacja: 843
Czempion

  • Postów:1 485
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Marcin
  • Lokalizacja:Bystrzyca
Offline

Napisano 22.11.2013 14:30

Zwykły while() + sleep() ? :F Ew. możesz stworzyć nowy wątek
  • +
  • -
  • 0

marwit-0.png


#3 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 554
Godlike

  • Postów:11 979
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 22.11.2013 21:04

Nowy wątek to dobre rozwiązanie jeśli nie chcemy aby użytkownicy naszej funkcji mieli ciężki czas podczas debuggowania


  • +
  • -
  • 0

#4 GeDox

    Wszechpomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 125
Zaawansowany

  • Postów:315
  • Steam:steam
  • Imię:Przemysław
  • Lokalizacja:Kielce
Offline

Napisano 22.11.2013 22:26

Odpalasz delphiego; robisz nowe okienko. Tam dajesz jakiś label i timer. W timerze ustawiasz sobie funkcję np. d*pa. Na początku dajesz zmienną np. czas i w tym czas := czas +1; później do labelu przypisujesz wartość zmiennej czas.
  • +
  • -
  • 0

#5 ToRRent

    Czempion

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 229
Wszechwidzący

  • Postów:861
  • Imię:Łukasz
  • Lokalizacja:Wrocław
Offline

Napisano 03.12.2013 18:42

Ciężko mi teraz sprawdzić co pójdzie a co nie ale na pewno nie mogę zbytnio kombinować ponieważ miałem odnosić się tylko do tego czego mnie nauczono w szkole (niewiele ^^).

 

Rozumiejąc MarWita zbyt dosłownie mam coś takiego:

 

 
while (IPoprawne < 5) and (BGraRuszyla) do
  begin
    Dec(IStanKonta);
    Label3.Caption:=IntToStr(IStanKonta);
    sleep(100);
  end;
 
I formatka się nie wyświetla z przeciążenia :D
 
Myślałem żeby wprowadzić timer ale nie mogę bo tego nie braliśmy.

 

 


  • +
  • -
  • 0

#6 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 04.12.2013 21:26

moze powiedz dokladnie co chcesz zrobic? co ma robic ta twoja funkcja?


  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#7 ToRRent

    Czempion

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 229
Wszechwidzący

  • Postów:861
  • Imię:Łukasz
  • Lokalizacja:Wrocław
Offline

Napisano 05.12.2013 11:38

Chcę funkcję która od pojawienia się formatki do zmiany zmiennej logicznej na false odejmowało co 0.05 sek. 1 z Longworda.


Panowie, teraz z innej nieco beczki.

Tymczasowo pozbyłem się tych zegarów itd. i uprościłem program po całości by sprawdzić czy aby na pewno jest wszystko w porządku, okazuje się że nie.

Mój unit prezentuje się tak: http://wklej.org/id/1198034/. Kompilator nie wypluwa błędów i ostrzeżeń lecz przy testowaniu można zauważyć że po udzieleniu 2 odpowiedzi program się gubi i zapomina zmienić w buttonach Caption przez co warianty odpowiedzi są z poprzedniego pytania.
Liczę na jakieś ziarenko naprowadzenia na błąd z waszej strony :)
dasiek (05.12.2013 18:02):
Posty zostały połączone.

  • +
  • -
  • 0

#8 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 06.12.2013 01:27

co do pierwszego to bez timerow/watkow nie zrobisz tego bo program zawiesisz. za***ista masz szkole ze ograniczaja was tym co masz w zeszycie czyli nie pozwalaja wam sie uczyc ponad program przeciez jak bd jakies niescislosci to jak zrobiles sam to bedziesz umial wyjasnic czemu tak wiec czego sie boisz oprocz tego ze musisz poczytac i napisac to a nie dostac gotowy kod?

 

co do drugiego jak opisujesz problem to opisz dokladnie co sie dzieje a nie ze to nie dziala temu ze tamto nie jest takie jak tam byc powinno


  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#9 ToRRent

    Czempion

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 229
Wszechwidzący

  • Postów:861
  • Imię:Łukasz
  • Lokalizacja:Wrocław
Offline

Napisano 09.12.2013 16:06


to opisz dokladnie co sie dzieje

Nie wiem czego oczekujesz kiedy nie ma żadnych ostrzeżeń, błędów itp. a jedynie możliwość obserwacji działania programu.

 

Po odpaleniu formatki otrzymujesz pytanie i 3 warianty odpowiedzi których kolejność jest losowana na 1 z 3 sposób na co wskazuje case IIndexButtona of. Po udzieleniu 2 odpowiedzi program 'zapomina' zmienić w buttonach wartość Caption przez co propozycje odpowiedzi są z poprzedniego pytania. Podejrzewałem że 2 losowania liczb przez Random mogą być tego problemem i może wywołać jakąś asynchronizację. Jednak się myliłem bo nawet poprzez zwykłe dodawanie wartości IIndexButtona o 1 wzwyż a później po 3 zerowanie go nie zmieniło by warianty były losowane poprawnie bez zgrzytów.


  • +
  • -
  • 0

#10 dasiek

    Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

  • Junior Admin

Reputacja: 2 077
Godlike

  • Postów:5 706
  • Imię:Adaś
  • Lokalizacja:No teraz trochę dalej od WWy
Online

Napisano 13.12.2013 12:17

Wiadomość wygenerowana automatycznie


Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Powód: Temat zamknięty na prośbę użytkownika.


Z pozdrowieniami,
Zespół AMXX.PL
  • +
  • -
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: delphi

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych