Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Realiable channel overflowed


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 d0naciak

    Godlike

  • Power User

Reputacja: 1 029
Hero

  • Postów:2 414
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Dawid
  • Lokalizacja:Kotlarka
Offline

Napisano 03.11.2013 12:59

Siema, mam pytanie :3

Otóż, czy jak wywala z powodem wymienionym wyżej, to przyczyną tego jest to, że:

  1. Za dużo wiadomości jest narzucone na jeden kanał HUD
  2. Za dużo wiadomości jest narzucone na HUD (ogółem)
  3. Za duży spam w konsoli

Z góry dziękuję ;)


Użytkownik d0naciak edytował ten post 03.11.2013 18:50

  • +
  • -
  • 0

#2 Ogen Dogen

    Czempion

  • Power User

Reputacja: 261
Wszechwidzący

  • Postów:837
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Marcin
  • Lokalizacja:Dąbrowa Górnicza
Offline

Napisano 03.11.2013 13:06

Wszystkie trzy. Najczęściej przyczyną jest za dużo reklam w pluginach jak np. advertisment. Taki sam efekt uzyskasz jak np. zrobisz pętlę wyświetlająca 1000 wiadomości na sayu.


  • +
  • -
  • 1

b_350_20_360204_C20008_FFFFFF_000000.png 193.33.176.115:27015

 

94e23d811c.png

 


#3 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 03.11.2013 13:56

Ja bym bardziej stawiał na źle napisany kod, a dokładniej na źle napisany jakiś warunek w nieodpowiednim miejscu. Wiem, że to praktycznie nie mówi gdzie dokładnie trzeba szukać przyczyny tego błędu, ale z własnego doświadczenia wiem, że ten błąd to nie tylko wiadomości w hud czy na czacie.
  • +
  • -
  • 1

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#4 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 03.11.2013 14:12

Informacje w HUD, Director HUD, w konsoli, w czacie, na środku ekranu, death msg i wiele innych są wysyłane za pomocą message_begin wewnętrznie (tj w silniku HLDSa jest to inaczej zrobione, ale ogólnie chodzi o sam kanał komunikacji, jest ten sam co w message begin). Do message_begin możesz przekazać argument typu wiadomości (od tego zależy gdzie się ona wyświetli), każdy typ wiadomości występuje w 2ch odmianach realiable i unrealiable. Realiable wymaga potwierdzenia spowrotem do serwera, że wiadomość została odebrana, unrealiable nie. Po stronie klienta każdy z tych kanałów ma ograniczoną pojemność, jednak przy przekroczeniu unrealiable nowe wiadomości są po prostu ignorowane, przy przekroczeniu realiable... wywala z serwera z w/w komunikatem.

 

Więc tutaj zależy którym kanałem co zostało wysłane. Jeśli masz do wysłania dużą ilość informacji, które niekoniecznie muszą dotrzeć do klienta (np lista map w konsoli serwera), wybierz kanał unrealiable. Jeśli jest to coś ważniejszego, albo danych nie ma dużo, wybierz realiable.


  • +
  • -
  • 1

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#5 Droso

    Dawniej HubertTM

  • Support Team

Reputacja: 1 291
Godlike

  • Postów:2 371
  • Steam:steam
  • Imię:Hubert
  • Lokalizacja:Wrocław
Offline

Napisano 03.11.2013 17:47

Właściwie to wszelka zmiana, to wiadomość, np. ja zmieniałem modele przy odrodzeniu (każdemu) + ustawianie HP, armoru, grawitacji i tak dalej... Jak było więcej graczy (więcej wiadomości do odebrania, bo w końcu musisz wiedzieć ile gracz ma HP, jaki model itd.). to wywalało ciągle z tym komunikatem na początku rundy, musiałem pododawać taski, zmniejszyć liczbę wiadomości itd.


  • +
  • -
  • 0

Piszę pluginy pod: AMX MOD X oraz SOURCE MOD!

Na zlecenie i bez zlecenia zresztą też!


#6 d0naciak

    Godlike

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 1 029
Hero

  • Postów:2 414
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Dawid
  • Lokalizacja:Kotlarka
Offline

Napisano 03.11.2013 18:48

No mnie jak wywaliło, to pod koniec rundy, ale ten problem chyba ogarnąłem. A np. jak zmię wiadomość z HUD na print_center, czy to coś zmieni?

 

P.S. Pod koniec rundy zrozumcie jako początek.

 

@edit A czy długość wiadomości np. HUD wpływa na przeciążenie ich u gracza.


Użytkownik d0naciak edytował ten post 03.11.2013 19:18

  • +
  • -
  • 0

#7 Droso

    Dawniej HubertTM

  • Support Team

Reputacja: 1 291
Godlike

  • Postów:2 371
  • Steam:steam
  • Imię:Hubert
  • Lokalizacja:Wrocław
Offline

Napisano 05.11.2013 21:07

No mnie jak wywaliło, to pod koniec rundy, ale ten problem chyba ogarnąłem. A np. jak zmię wiadomość z HUD na print_center, czy to coś zmieni?

Mogę się mylić, ale raczej nie. Wiadomość to wiadomość.

 

 

 

@edit A czy długość wiadomości np. HUD wpływa na przeciążenie ich u gracza.

Ogólnie chyba nie, jednak wyjątkiem jest show_motd, jeżeli ma więcej niż X znaków to rozkłada to chyba na parę wiadomości. (kiedyś chyba w dokumentacji tak czytałem, teraz nie chce mi się wchodzić)


GwynBleidD (05.11.2013 21:14):
Kropki zabrakło w 1 linii... 10x czytałem, żeby sens złapać...
Droso (05.11.2013 21:20):
Poprawiono, ciężej mi się myśli wieczorem :D

Użytkownik HubertTM edytował ten post 05.11.2013 21:20

  • +
  • -
  • 0

Piszę pluginy pod: AMX MOD X oraz SOURCE MOD!

Na zlecenie i bez zlecenia zresztą też!


#8 Wielkie Jol

    REPREZENTUJE SIEBIE I CAŁĄ GALAKTYKĘ

  • Support Team

Reputacja: 683
Wszechmogący

  • Postów:1 258
  • GG:
  • Lokalizacja:AMXX
Offline

Napisano 06.11.2013 07:14

Gdy miałem swój serwer paintball i grało na nim +20 osób, przy każdej nowej rundzie, gdy zostały dawane podmienione modele graczom, błąd ten wyskakiwał, co było głównym, a zarazem jedynym powodem tegoż błędu.

 

Dodam tak przy okazji.


  • +
  • -
  • 0

"Żaden etyczny inżynier oprogramowania nie zgodzi się napisać procedury zniszczBagdad. Jego poczucie etyki domaga się, aby napisał procedurę zniszczMiasto, a Bagdad przekazał jako parametr" - Nathaniel Borenstein.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych