Ubuntu jest oficjalnie supportowane przez Valve, nie mniej jednak nie ma większego znaczenia, który system oparty na Debianie wybierzesz.
sys_ticrate jest ograniczone z góry wartością 1000 u klienta. Na jedno i dwurdzeniowych AMD, wyciąga niecałe 500.
Intel z reguły będzie miał większe skoki i niższą średnio wartość FPS.
Nigdy nie otrzymasz średnio wartości sys_ticrate, a nieco mniejszą.
Podkręcenie silnika na powyżej 1000 fps (zakładając, że gracz także na to zezwala), by utrzymać ok. 1000, spowoduje błędy prędkości animacji.
Jeśli ma to być jeden rdzeń na serwer 1000 fps, to zapomnij o stabilności w działaniu.
Chodzi mi o to czy zmiana samego zegara w kernelu coś da
Dane z serwera idą do klienta, tym samym czas u klienta będzie biegł wolniej.
Jeśli na serwerze czas będzie biegł szybciej, to, znowu, spowodujesz błąd prędkości animacji, gdyż zegara klienta nie zmienisz.
10k/k ticrate issue: #1132